Alle Jer hele alene-ene-forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.252 visninger
25 svar
0 synes godt om
4. november 2009

Honningblomst

(hov, HELT alene forældre, skulle der stå... )

Hej piger..

Jer der er helt alene med Jeres børn, uden der er en far indover, hvordan klarer I det...tænker på om I har fast person der tager børnene faste dage, eller om det bare er når der er brug for det? Hvad med en ny mand, er det så når børnene/barnet sover?

Hvordan hænger det sammen for jer...hvordan får I bare idt tid??

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Nu er jeg ikke alene mere men har været det i 5 år:0) Så kan vel godt svare:0)

Jeg har aldrig haft nogen til at tage hende fase dage eller noget. Har fået passet hende efter behov, men oftest kun når jeg har skullet noget.

Min familie har altid været meget hjælpsomme, når der har været behov for det. De har ikke været så spontane i at bare tage  hende fordi de bare havde vildt lyst. Men det er da blevet til nogle fri weekender, men tror det kan tælles til 10 på alle 5 år:0) Jeg har ikke haft brug for at have tid til mig selv på den måde at jeg bare skulle have fri. Har faktisk ikke haft behovet.

Har aldrig følt at jeg har manglet min frihed på den måde, kunne til tider da godt ønske mig at jeg bare kunne ligge i sengen hele søndag og bare total fede den:0)

Knus Christina

Anmeld

4. november 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Nu er jeg ikke alene mere men har været det i 5 år:0) Så kan vel godt svare:0)

Jeg har aldrig haft nogen til at tage hende fase dage eller noget. Har fået passet hende efter behov, men oftest kun når jeg har skullet noget.

Min familie har altid været meget hjælpsomme, når der har været behov for det. De har ikke været så spontane i at bare tage  hende fordi de bare havde vildt lyst. Men det er da blevet til nogle fri weekender, men tror det kan tælles til 10 på alle 5 år:0) Jeg har ikke haft brug for at have tid til mig selv på den måde at jeg bare skulle have fri. Har faktisk ikke haft behovet.

Har aldrig følt at jeg har manglet min frihed på den måde, kunne til tider da godt ønske mig at jeg bare kunne ligge i sengen hele søndag og bare total fede den:0)

Knus Christina

Men hvordan mødte du så din mand(regner med du har en nu du ikke er alene mere... ) Man kan jo ikke lige præsentere børn for dem med det samme og også så I fik den der alene og lære hinanden at kende tid?

Anmeld

4. november 2009

Valle81

Eva skriver:

Men hvordan mødte du så din mand(regner med du har en nu du ikke er alene mere... ) Man kan jo ikke lige præsentere børn for dem med det samme og også så I fik den der alene og lære hinanden at kende tid?

Fandt ham over en dating side:0)

Da vi mødtes førstegang var vi alene, mine forældre passede hende fredag aften og til lørdag formiddag.

Da vi skulle ses weekenden efter havde han sin søn på weekend, og jeg ingen til at passe Asta, så vi sprang ud i det med det samme, og har været sammen hver weekend siden hvergang med et eller begge børn.

Grunden til at vi sprang ud i det var et jeg var alene uden de kæmpe pasningsmuligheder, han weekendfar hver anden weekend og vi havde 150 kilometer mellem os, så vi havde ikke oceaner af muligheder:0)

Det har fungeret rigtig godt og der har aldrig været problemer:0)Kunne godt have tænkt mig at vi kunne have gået igennem en længere dating periode men det kunne ikke være anderledes. Idag bor vi sammen og venter vores første fælles barn til marts:0)

Knus

Anmeld

4. november 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Fandt ham over en dating side:0)

Da vi mødtes førstegang var vi alene, mine forældre passede hende fredag aften og til lørdag formiddag.

Da vi skulle ses weekenden efter havde han sin søn på weekend, og jeg ingen til at passe Asta, så vi sprang ud i det med det samme, og har været sammen hver weekend siden hvergang med et eller begge børn.

Grunden til at vi sprang ud i det var et jeg var alene uden de kæmpe pasningsmuligheder, han weekendfar hver anden weekend og vi havde 150 kilometer mellem os, så vi havde ikke oceaner af muligheder:0)

Det har fungeret rigtig godt og der har aldrig været problemer:0)Kunne godt have tænkt mig at vi kunne have gået igennem en længere dating periode men det kunne ikke være anderledes. Idag bor vi sammen og venter vores første fælles barn til marts:0)

Knus

Ok..når man vælger at gøre sådan så er det jo nemt.. det ville jeg bare aldrig gøre...så det gør det jo ikke nemmere...

Men tak for svar....jeg har jo også kun været alene i 3 år, så det er jo ike så slemt...

Anmeld

4. november 2009

A.

tid? en fast person? haha den var go´søde ingen her det er bare mig og mig og mig

Anmeld

4. november 2009

Leneur

Jamen jeg er utrolig tæt med hele min familie og de står næsten i kø for at få lov til at passe hende, både mine forældre, stedmor og søskende + en enkelt kusine, så jeg klager ikke. Var faktisk ude på egen hånd i fredags... til banko, da det er min hobby, hvor der var hele 3 barnepiger på. Min far, min ene søster og lillebror, så det er jo skønt.

Anmeld

7. november 2009

betski

Eva skriver:

Hej piger..

Jer der er helt alene med Jeres børn, uden der er en far indover, hvordan klarer I det...tænker på om I har fast person der tager børnene faste dage, eller om det bare er når der er brug for det? Hvad med en ny mand, er det så når børnene/barnet sover?

Knus Eva..

Hvorfor spørger du Eva?

Anmeld

7. november 2009

qp

Hej piger..

Knus Eva..

Tiden jeg har for mig selv kan jeg takke vuggestuen for - hvis der ingen vuggestue var, så havde jeg ingen tid for mig selv.

Jeg er ON 24/7 og det er pissehamrende hårdt, nogle gange mere end andre.... Og når han f.eks er syg/ ik gider sove om natten - ja så er det altså svært, at hænge sammen.

Jeg er så heldig, at læse på DPU så jeg læser hjemme en del og går til forlæsning ca 2 gange om ugen.... Nogle dage hvor jeg har afleveret lillemanden har jeg mulighed for, at få sovet lidt efter en evt. hård nat, hvilket jo bare er fantastisk.

Det er hårdt ikke, at have noget aflastning - til tider har jeg virkelig haft lyst til, at sætte mig ned i et hjørne og tude - da jeg virkelig har kunne mærke, at jeg bare har været mega udbrændt, men det kommer der jo ingenting ud af.

Jeg har ikke min familie tæt på mig, desværre - så der er ingen hjælp at hente. De fleste af mine veninder har selv familier og jeg vil hellere "benytte mig af hjælpen" når jeg skal ud i byen og hygge mig fremfor, at "opbruge kvoten" i hverdagene hvor tingene presser på.... Hvis du forstår....

Mænd...... hmmm jamen jeg ser en fyr som kommer tiiiiiiiiiiiidlig om morgenen eller sent om aftenen!  ( og nej han tager ikke penge for det) *LOL*!!

Min søn var 4 mdr da jeg begyndte at se ham og han var tilstede på vores "første date" (han forstod jo heller ingenting dengang) - men nu er det altså liiidt anderledes idet han lige er blevet 1 år og dermed mere bevidst om personerne i hans liv. 

Jeg har ikke lyst til, at min søn skal møde nogle mænd medmindre jeg er sikker på, at det er noget jeg vil "satse på" - jeg vil helst skåne ham så godt jeg kan for, at skulle forholde sig til mennesker der ikke bliver en kontinuerlig del af vores liv.

/qp - som synes det er pissehamrende hårdt, at være enlig mor uden aflastning!

Anmeld

7. november 2009

Honningblomst

_musen_ skriver:

Hvorfor spørger du Eva?

For at høre hvad andre gør...synes jeg ligger i spørgsmålet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.