Alle Jer hele alene-ene-forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2009

Honningblomst

qp skriver:

Tiden jeg har for mig selv kan jeg takke vuggestuen for - hvis der ingen vuggestue var, så havde jeg ingen tid for mig selv.

Jeg er ON 24/7 og det er pissehamrende hårdt, nogle gange mere end andre.... Og når han f.eks er syg/ ik gider sove om natten - ja så er det altså svært, at hænge sammen.

Jeg er så heldig, at læse på DPU så jeg læser hjemme en del og går til forlæsning ca 2 gange om ugen.... Nogle dage hvor jeg har afleveret lillemanden har jeg mulighed for, at få sovet lidt efter en evt. hård nat, hvilket jo bare er fantastisk.

Det er hårdt ikke, at have noget aflastning - til tider har jeg virkelig haft lyst til, at sætte mig ned i et hjørne og tude - da jeg virkelig har kunne mærke, at jeg bare har været mega udbrændt, men det kommer der jo ingenting ud af.

Jeg har ikke min familie tæt på mig, desværre - så der er ingen hjælp at hente. De fleste af mine veninder har selv familier og jeg vil hellere "benytte mig af hjælpen" når jeg skal ud i byen og hygge mig fremfor, at "opbruge kvoten" i hverdagene hvor tingene presser på.... Hvis du forstår....

Mænd...... hmmm jamen jeg ser en fyr som kommer tiiiiiiiiiiiidlig om morgenen eller sent om aftenen!  ( og nej han tager ikke penge for det) *LOL*!!

Min søn var 4 mdr da jeg begyndte at se ham og han var tilstede på vores "første date" (han forstod jo heller ingenting dengang) - men nu er det altså liiidt anderledes idet han lige er blevet 1 år og dermed mere bevidst om personerne i hans liv. 

Jeg har ikke lyst til, at min søn skal møde nogle mænd medmindre jeg er sikker på, at det er noget jeg vil "satse på" - jeg vil helst skåne ham så godt jeg kan for, at skulle forholde sig til mennesker der ikke bliver en kontinuerlig del af vores liv.

/qp - som synes det er pissehamrende hårdt, at være enlig mor uden aflastning!

Tak for dit svar... kan godt forstå at du bliver slidt nogle gange....det er sgu hårdt.

Jeg gjorde som du da jeppe var alene og det var lidt nemmere...men med en 12 årig der jo ikke sover før jeg gør eller måske senere, der synes jeg det er svært, men om et par år så kan han jo være alene lidt mere og så er det nok nemmere, men synes ikke det er nemt når han er hjemme altid.

Konrad har ikke gået i børnehave i 7 mdr. så han er her når jeg ikke lige er på semi og min mor kan tage ham de timer og som dig, så må jeg jo bruge pasningen på det vigtigste og det er jo skolen...men ham og Bertram er jo hos deres far, så det giver lidt tid..men jeppe er jo hjemme altid. Og kommer lige hjem fra skole, som jo er mellem halv tolv og to.

Men tak for dit svar...jeg ender sgu nok som græsenke, så lige meget hvor meget jeg "rydder op" så er der jo andre ting der skal passes ind...

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

Valle81

Eva skriver:

Ok..når man vælger at gøre sådan så er det jo nemt.. det ville jeg bare aldrig gøre...så det gør det jo ikke nemmere...

Men tak for svar....jeg har jo også kun været alene i 3 år, så det er jo ike så slemt...

Hejsa:0)

Det var bestemt heller ikke den måde jeg havde tiltænkt det skulle ske på, men da det var den første og eneste mand jeg har haft siden jeg blevgravid med Asta,( jep har ikke været sammen med en fra jeg blev gravid til jeg fandt Kenny da Asta var 4 1/2 år gammel, synes jeg ikke det ville være så slemt, da jeg jo ikke har hevet den ene mand hjem efter den anden:0)

Så skade har hun ikke taget af det, og hun elsker ham overalt på jorden:0)

Christina

Anmeld

7. november 2009

guggle

qp skriver:

Tiden jeg har for mig selv kan jeg takke vuggestuen for - hvis der ingen vuggestue var, så havde jeg ingen tid for mig selv.

Jeg er ON 24/7 og det er pissehamrende hårdt, nogle gange mere end andre.... Og når han f.eks er syg/ ik gider sove om natten - ja så er det altså svært, at hænge sammen.

Jeg er så heldig, at læse på DPU så jeg læser hjemme en del og går til forlæsning ca 2 gange om ugen.... Nogle dage hvor jeg har afleveret lillemanden har jeg mulighed for, at få sovet lidt efter en evt. hård nat, hvilket jo bare er fantastisk.

Det er hårdt ikke, at have noget aflastning - til tider har jeg virkelig haft lyst til, at sætte mig ned i et hjørne og tude - da jeg virkelig har kunne mærke, at jeg bare har været mega udbrændt, men det kommer der jo ingenting ud af.

Jeg har ikke min familie tæt på mig, desværre - så der er ingen hjælp at hente. De fleste af mine veninder har selv familier og jeg vil hellere "benytte mig af hjælpen" når jeg skal ud i byen og hygge mig fremfor, at "opbruge kvoten" i hverdagene hvor tingene presser på.... Hvis du forstår....

Mænd...... hmmm jamen jeg ser en fyr som kommer tiiiiiiiiiiiidlig om morgenen eller sent om aftenen!  ( og nej han tager ikke penge for det) *LOL*!!

Min søn var 4 mdr da jeg begyndte at se ham og han var tilstede på vores "første date" (han forstod jo heller ingenting dengang) - men nu er det altså liiidt anderledes idet han lige er blevet 1 år og dermed mere bevidst om personerne i hans liv. 

Jeg har ikke lyst til, at min søn skal møde nogle mænd medmindre jeg er sikker på, at det er noget jeg vil "satse på" - jeg vil helst skåne ham så godt jeg kan for, at skulle forholde sig til mennesker der ikke bliver en kontinuerlig del af vores liv.

/qp - som synes det er pissehamrende hårdt, at være enlig mor uden aflastning!

Nok er jeg ikke alene mor, men kunne ikke undgå at mærke hvor hårdt du har det. Det tror jeg altså ikke man kan holde til i længden.

Der er så mange ældre uden noget særligt familie...Har du overvejet muligheden omkring at få kontakt til nogle der  har det samme store behov for at få "børnebørn" som du har behov for tid til dig selv??? Har læst om det flere gange - måske du kunne finde noget om det på nettet????

Håber det bedste for dig!!!

Anmeld

7. november 2009

Mca<3

Puha det lyder ikke nemt ,,  Lettere når ungerne er helt små ,,,   Du må tage den sene nat til hjælp , ved self. godt det ikke kan lade sig gøre ,, Overnatter den store aldrig hos klassekammarater ??

Anmeld

7. november 2009

Honningblomst

Alexanders Moar ... skriver:

Puha det lyder ikke nemt ,,  Lettere når ungerne er helt små ,,,   Du må tage den sene nat til hjælp , ved self. godt det ikke kan lade sig gøre ,, Overnatter den store aldrig hos klassekammarater ??

Ja, men det fungerer nok ikke helt... der er jeg også træt.

Men jo, han er tit hos min mor, men sjældent så det passer med at de små ikke er hjemme og aldrig før i sidste minut jeg ved at jeg har en alene aften. I går havde jeg troet det, men så afleverede min x den lille her og så måtte jeg aflyse en tur til kbh, så jeg synes det er lidt svært...men hvad...sådan er det jo nok bare.

Knus og tak for svar..

Anmeld

7. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Eva skriver:

(hov, HELT alene forældre, skulle der stå... )

Hej piger..

Jer der er helt alene med Jeres børn, uden der er en far indover, hvordan klarer I det...tænker på om I har fast person der tager børnene faste dage, eller om det bare er når der er brug for det? Hvad med en ny mand, er det så når børnene/barnet sover?

Hvordan hænger det sammen for jer...hvordan får I bare idt tid??

Knus Eva..

Er 19 og alene mor til min lille datter på 7mdr.

Her får jeg tiden til at gå med at hygge med min lille pige og så er jeg meget sammen med en veninder der lige har fået sin nummer 2 men var alene med sin første næsten et helt år. Så der er mange gode ting vi deler og fif til hvis det går skævt.
Nu hvor jeg er alene og jeg var ved at uddanne mig social- og sundhedshjælper men så kom på barsel har jeg ikke ku få pengene til at hænge sammen. Derfor spiser jeg oftest hjemme ved mine forældre om aftenen, de er rigtig glade for Astrid så de leger og hygger med hende- det giver lidt et pusterum, men for at være helt ærligt ville jeg gerne at jeg havde penge til at ku kører mit liv alene.
Får penge til det når jeg er færdig med barsel til feb..
Ellers har jeg kun pasning til Astrid når jeg skal noget (meget sjællendt)

Har endnu ikke fundet mig en fyr og dater ingen da jeg ikk helt kan finde interressen i det ligenu (måske pga retsag m. hendes far) men når det sker så har jeg en forstilling om at det bliver aftener der går på det, og hvis det forbliver, ja så bliver Astrid indformeret og så håber jeg da på og kan komme til at leve som en kerne familie.

Knuser fra Louise V -en stolt alene mor

Anmeld

7. november 2009

qp

Eva skriver:

Tak for dit svar... kan godt forstå at du bliver slidt nogle gange....det er sgu hårdt.

Jeg gjorde som du da jeppe var alene og det var lidt nemmere...men med en 12 årig der jo ikke sover før jeg gør eller måske senere, der synes jeg det er svært, men om et par år så kan han jo være alene lidt mere og så er det nok nemmere, men synes ikke det er nemt når han er hjemme altid.

Konrad har ikke gået i børnehave i 7 mdr. så han er her når jeg ikke lige er på semi og min mor kan tage ham de timer og som dig, så må jeg jo bruge pasningen på det vigtigste og det er jo skolen...men ham og Bertram er jo hos deres far, så det giver lidt tid..men jeppe er jo hjemme altid. Og kommer lige hjem fra skole, som jo er mellem halv tolv og to.

Men tak for dit svar...jeg ender sgu nok som græsenke, så lige meget hvor meget jeg "rydder op" så er der jo andre ting der skal passes ind...

Knus Eva..

Åhh nej sådan skal du ikke tænke, Eva... ja det er hårdt til tider men der er også de gode stunder og når de er der har man nemt ved, at glemme de hårde tider...

Mon ikke din 12 årige inden længe slet ikke gider, at sidde hjemme hos mor men heller vil ud med vennerne om aftenen? - Den tid kommer jo også og der kommer man jo nok til, at savne det man havde med dem - for når de først er begyndt, at gå ud om aftenen så trækker det jo kun i den anden retning indtil du engang blir farmor...  hehe! Så HUSK dig selv... det er dig der kommer til, at sidde tilbage når ungerne er fløjet fra reden.

Du må få det bedste ud af situationen som den er selv om det må være svært... Og mon ikke der er en ung sød knægt til dig et sted derude?

Anmeld

7. november 2009

qp

guggle skriver:

Nok er jeg ikke alene mor, men kunne ikke undgå at mærke hvor hårdt du har det. Det tror jeg altså ikke man kan holde til i længden.

Der er så mange ældre uden noget særligt familie...Har du overvejet muligheden omkring at få kontakt til nogle der  har det samme store behov for at få "børnebørn" som du har behov for tid til dig selv??? Har læst om det flere gange - måske du kunne finde noget om det på nettet????

Håber det bedste for dig!!!

Ja det er hårdt, ingen tvivl om det men man glemmer hurtig de hårde tider når der er gode stunder og dem er der også maaange af....

Mht reservebedsteforældre, så jo - jeg har tjekket det men det viser sig, at ventelisterne er så lange i Kbh's kommune, at de har valgt at lukke dem midlertidigt. Man kunne selvfølgelig sætte en annonce i søndagsavisen el noget - men jeg er ikke sikker på, at jeg ville have så nemt ved, at en fremmed som jeg bare intet vidste om skulle passe mit barn.... Så hellere bruge min omgangskreds til det når jeg skal en tur i byen...

Sidste fredag var jeg eks i biffen om formiddagen mens alle andre var på job - jeg tog derind alene mens lillemanden var i vuggestue... det var såååh skønt og jeg nød det!  Thank god for daycare....

Anmeld

7. november 2009

Honningblomst

Åhh nej sådan skal du ikke tænke, Eva... ja det er hårdt til tider men der er også de gode stunder og når de er der har man nemt ved, at glemme de hårde tider...

Mon ikke din 12 årige inden længe slet ikke gider, at sidde hjemme hos mor men heller vil ud med vennerne om aftenen? - Den tid kommer jo også og der kommer man jo nok til, at savne det man havde med dem - for når de først er begyndt, at gå ud om aftenen så trækker det jo kun i den anden retning indtil du engang blir farmor...  hehe! Så HUSK dig selv... det er dig der kommer til, at sidde tilbage når ungerne er fløjet fra reden.

Du må få det bedste ud af situationen som den er selv om det må være svært... Og mon ikke der er en ung sød knægt til dig et sted derude?

Tak og jo, du har jo helt ret...

Mht den unge knægt, så var det vidst bare når det kun skulle være sjov...igen noget med at det ikke blev bøvl...du ved oprydning og alt det.. I virkeligheden er den rette jo bare den rette når han er der, uanset alder, udseende, job osv...jeg venter stadig...

Knus og rigtig god aften..

Eva

Anmeld

7. november 2009

Mca<3

Eva skriver:

Ja, men det fungerer nok ikke helt... der er jeg også træt.

Men jo, han er tit hos min mor, men sjældent så det passer med at de små ikke er hjemme og aldrig før i sidste minut jeg ved at jeg har en alene aften. I går havde jeg troet det, men så afleverede min x den lille her og så måtte jeg aflyse en tur til kbh, så jeg synes det er lidt svært...men hvad...sådan er det jo nok bare.

Knus og tak for svar..

Øvs   Kom blot her med din store ,, Han kan spille playstation med min ,, Der er bare lidt langt at køre ..   Uhh jeg trænger godt nok også snart til en mig aften ,,,,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.