17 dage til vi møder lillesøster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Love Angel skriver:

Når okay på den måde. Og okay, for alle arvæv når de få første gang har fået Ks og derefter ikke må føde selv og skal føde med Ks med fremtidig graviditeter? 

Jeg fik allerede arvæv som lille, da jeg blev født for tidligt og fik NEC. Jeg fik derfor fjernet min tyktarm, da jeg var en uge gammel. Det gav et meget stort og to mindre ar på maven, samt ar på tarmene. Allerede da jeg fik mit første ks, var der meget arvæv og det tog længere tid end normalt.

Ja, alle der får ks, vil også få arvæv I større eller mindre grad. Jo flere kejsersnit, Jo mere arvæv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2024

Imaong90

Profilbillede for Imaong90
MortilF skriver:

Tak

Jeg gik i fødsel med min første 36+6 og endte ud i AKS, så det at være nået igennem en begyndende fødsel og nu være 37+6 er vildt for mig.

Jeg går max til onsdag og jeg kan slet ikke vente med at få lillesøster i armene

Så du har fået 2 kejsersnit tidligere? For ja, så skal man jo have kejsersnit igen. Jeg håber for dig, at du går til dagen, mest fordi AKS bestemt ikke er en sjov oplevelse (for mig I hvert fald).

Du må have held og lykke med det hele

Håber også jeg går til tiden og det bliver pks, 

med min første gik jeg til 41+0 og under Veerne blev det til semi aks grundet hun var stresset 

andet gang havde jeg placenta prævia og det aks i uge 34+6 ikke fedt at føde så tidligt med styrtblødning og begyndende moderkageløsning og indlagt i 14 dage. 

så denne gang håber jeg meget på det bare går lige efter bogen :-) 

Anmeld Citér

7. oktober 2024

Imaong90

Love Angel skriver:

Når okay på den måde. Og okay, for alle arvæv når de få første gang har fået Ks og derefter ikke må føde selv og skal føde med Ks med fremtidig graviditeter? 

Generelt når man får en operation invendigt så kommer der arvæv, mere hos andre end ja andre. De skader selv det gamle arvæv væk hver gang de åbner men der kommer nyt. Man må gerne føde vaginalt efter et Ks. Men efter flere anbefaler de man ikke føder selv. Men de kan ikke nægte dette bliver mit tredje Ks, og de sagde der var 30% chance for jeg kunne føde vaginalt og anbefalede de det bestemt ikke men ja det er kun en anbefaling. Men ja vil man have mange børn så kan man heller ikke det med Ks, de ser hver gang når de åbner om man må blive gravid igen eller ej, om arret kan holde mm under graviditeten. Efter min nummer to anbefalede de på det kraftigste at jeg ventede med at blive gravid til der var gået 4 år, fik to aks på under 2 år. Denne gang har lægen der nok fortager Ks på mig sagt at skal jeg havde flere behøver jeg ikke vente et år med at blive gravid som de anbefaler da det bare bliver Ks igen. Men hun ved heller ikke hvordan jer ser ud indvendigt før jeg er åben ����‍♀️

Anmeld Citér

7. oktober 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
MortilF skriver:

Jeg fik allerede arvæv som lille, da jeg blev født for tidligt og fik NEC. Jeg fik derfor fjernet min tyktarm, da jeg var en uge gammel. Det gav et meget stort og to mindre ar på maven, samt ar på tarmene. Allerede da jeg fik mit første ks, var der meget arvæv og det tog længere tid end normalt.

Ja, alle der får ks, vil også få arvæv I større eller mindre grad. Jo flere kejsersnit, Jo mere arvæv.

Årh det jeg ked af at høre, hvor er det træls. Og nårh det viste jeg ikke. Så bliv jeg det klogere. 

Anmeld Citér

7. oktober 2024

Love Angel

Mor til 4
Imaong90 skriver:

Generelt når man får en operation invendigt så kommer der arvæv, mere hos andre end ja andre. De skader selv det gamle arvæv væk hver gang de åbner men der kommer nyt. Man må gerne føde vaginalt efter et Ks. Men efter flere anbefaler de man ikke føder selv. Men de kan ikke nægte dette bliver mit tredje Ks, og de sagde der var 30% chance for jeg kunne føde vaginalt og anbefalede de det bestemt ikke men ja det er kun en anbefaling. Men ja vil man have mange børn så kan man heller ikke det med Ks, de ser hver gang når de åbner om man må blive gravid igen eller ej, om arret kan holde mm under graviditeten. Efter min nummer to anbefalede de på det kraftigste at jeg ventede med at blive gravid til der var gået 4 år, fik to aks på under 2 år. Denne gang har lægen der nok fortager Ks på mig sagt at skal jeg havde flere behøver jeg ikke vente et år med at blive gravid som de anbefaler da det bare bliver Ks igen. Men hun ved heller ikke hvordan jer ser ud indvendigt før jeg er åben ����‍♀️

Nårh okay. Hvad var grund til at du fik K’s 2 gange?

Anmeld Citér

8. oktober 2024

Love Angel

Mor til 4
MortilF skriver:

Har du fået en tid om hvornår du skal ha dit pks?

Anmeld Citér

8. oktober 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Love Angel skriver:

Har du fået en tid om hvornår du skal ha dit pks?

Jeg skal møde kl. 7.45 men har ingen anelse om, hvor lang tid der går, før hun er ude.

Anmeld Citér

8. oktober 2024

Love Angel

Mor til 4
MortilF skriver:

Jeg skal møde kl. 7.45 men har ingen anelse om, hvor lang tid der går, før hun er ude.

Okay det i hvert fald tidlig tid du fik dig

men vil ønske dig alt held og Lykke med imorgen. Håber alt forløber sig som det skal og uden problemer.  
giv gerne et updatering når du har lyst og har kræfter til det.

Anmeld Citér

8. oktober 2024

Imaong90

Love Angel skriver:

Nårh okay. Hvad var grund til at du fik K’s 2 gange?

Første gang blev vandet taget og 45 min efter med kun 4 cm åben var hun stresset og de turde ikke vente med at få hende ud. 

anden gang havde jeg placenta prævia moderkagen lå og dækkede for udgangen de håbede den rykkede sig til det sidste gjorde den ikke skulle have pks men det endte i Aks grunder styrtblødning og begyndende moderkageløsning 

så nu håber vi alle på tredje gang er lykkens gang med pks 

Anmeld Citér

8. oktober 2024

Imaong90

MortilF skriver:

Spændende håber ikke du skal vente for længe nu man faster, held og lykke med det hele :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.