17 dage til vi møder lillesøster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.698 visninger
38 svar
6 synes godt om
22. september 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Puha. Det er godt nok ved at være hårdt nu. Benene svulmer op med væske, lænden er ved at knække over (sådan føles det i hvert fald), bækkenet er max belastet og bare det at gå korte afstande gør så ondt, at jeg har lyst til at græde. Av, av! 

Maven er også blevet meget større end første gang

Hvordan holder i andre den sidste ventetid ud?

I dag er der 17 dage til, at lillesøster kommer ud til os

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hvor er det fint mave du går med der 

og kun 17 dage tilbage, tiden er da gået stort var?! Skulle du sættes i gang eller pks? Og hvad er datoen? 

jeg er nok ikke til så meget hjælp til dit spørgsmål da jeg stadig kun er 22+2 uger i dag. Men håber det ok jeg skriver alligvelet. Må indrømme og ved godt jeg ikke så langt henne endnu, men har i flere uger nu hvor jeg har haft svært ved at sove og finde en god stilling at sove i og jeg skal bevæge mig meget langsomt så jeg ikke få ondt, i sær hvis jeg vrider mig og eller går op af efter jeg har sat mig mm  synes generelt at den her graviditet har hurtig virket belastende for min krop end de 3 andre gange.  

Anmeld Citér

22. september 2024

MortilF+V

Love Angel skriver:

Hvor er det fint mave du går med der 

og kun 17 dage tilbage, tiden er da gået stort var?! Skulle du sættes i gang eller pks? Og hvad er datoen? 

jeg er nok ikke til så meget hjælp til dit spørgsmål da jeg stadig kun er 22+2 uger i dag. Men håber det ok jeg skriver alligvelet. Må indrømme og ved godt jeg ikke så langt henne endnu, men har i flere uger nu hvor jeg har haft svært ved at sove og finde en god stilling at sove i og jeg skal bevæge mig meget langsomt så jeg ikke få ondt, i sær hvis jeg vrider mig og eller går op af efter jeg har sat mig mm  synes generelt at den her graviditet har hurtig virket belastende for min krop end de 3 andre gange.  

Tusind tak Jeg synes, at den er stor og tung efterhånden.

Ja, max. 17 dage, hvis hun bliver derinde så længe. Lige nu kunne jeg godt tænke mig, at hun kom bare lidt før. Det er jo bare ikke mig, der bestemmer det. Hvis jeg går til fastsat dato for PKS (9/10), bager hun 8 dage længere end sin storesøster.

Selvfølgelig er det i orden, at du skriver Generne kan jo starte tidligt og være hårde for både krop og psyke, lige meget om man er 10+, 20+ eller 30+. 

Anmeld Citér

22. september 2024

Love Angel

Mor til 4
MortilF skriver:

Tusind tak Jeg synes, at den er stor og tung efterhånden.

Ja, max. 17 dage, hvis hun bliver derinde så længe. Lige nu kunne jeg godt tænke mig, at hun kom bare lidt før. Det er jo bare ikke mig, der bestemmer det. Hvis jeg går til fastsat dato for PKS (9/10), bager hun 8 dage længere end sin storesøster.

Selvfølgelig er det i orden, at du skriver Generne kan jo starte tidligt og være hårde for både krop og psyke, lige meget om man er 10+, 20+ eller 30+. 

Det helt forståeligt, i den sidste tid er man til sidst så belastet og så utålmodig og man vil bare gerne ha den lille kommer ud til en. 
når okay så hvis ikke hun kommer ud af sig selv, så har du jo en sikker dato på hvornår i senest kommer til at se lillesøster fedt hvor langt er du henne nu?

og jeg aner ikke hvordan jeg skal holde alle de gener ud og jeg er kun 2 uger over halvejs i min graviditet jeg kan heller ikke sidde på en stol ret længe af gangen og kan heller ikke ligge ret længe af gangen i hvert fald ikke i siderne på nær ryggen, på ryggen er lidt bedre, og kan heller ikke stå/går ret længe af gangen. 

Anmeld Citér

2. oktober 2024

MortilF+V

Love Angel skriver:

Det helt forståeligt, i den sidste tid er man til sidst så belastet og så utålmodig og man vil bare gerne ha den lille kommer ud til en. 
når okay så hvis ikke hun kommer ud af sig selv, så har du jo en sikker dato på hvornår i senest kommer til at se lillesøster fedt hvor langt er du henne nu?

og jeg aner ikke hvordan jeg skal holde alle de gener ud og jeg er kun 2 uger over halvejs i min graviditet jeg kan heller ikke sidde på en stol ret længe af gangen og kan heller ikke ligge ret længe af gangen i hvert fald ikke i siderne på nær ryggen, på ryggen er lidt bedre, og kan heller ikke stå/går ret længe af gangen. 

Hun kan og må gerne komme ud nu. Jo før, jo bedre, hvis du spørger mig.

Min krop kan simpelthen ikke mere. Jeg ligger på sofaen/i sengen meget af tiden og har voldsomt mange plukveer der gør ondt. Dog ingen rigtige veer, vandafgang, blødning eller andet..

Ja er i uge 38 nu og har aldrig været gravid i så lang tid (selvom det for mange stadig er tidligt). Nu er der max en uge til, at lillesøster kommer ud til os. 

Pyh hvor jeg kender der. Jeg håber, at du kan finde en løsning eller få noget hjælp til at håndtere smerterne. Det er ikke til at holde ud, når de kommer så tidligt i forløbet.

Jeg fik selv konstateret symfyseløsning 22+ og bækkenløsning 25+, av! Ja håber ikke, at det bliver så slemt for dig

Er det muligt at blive deltidssygemeldt til aflastning? Du har jo også andre børn, du stadig skal være mor for

Anmeld Citér

3. oktober 2024

Love Angel

Mor til 4
MortilF skriver:

Min krop kan simpelthen ikke mere. Jeg ligger på sofaen/i sengen meget af tiden og har voldsomt mange plukveer der gør ondt. Dog ingen rigtige veer, vandafgang, blødning eller andet..

Ja er i uge 38 nu og har aldrig været gravid i så lang tid (selvom det for mange stadig er tidligt). Nu er der max en uge til, at lillesøster kommer ud til os. 

Pyh hvor jeg kender der. Jeg håber, at du kan finde en løsning eller få noget hjælp til at håndtere smerterne. Det er ikke til at holde ud, når de kommer så tidligt i forløbet.

Jeg fik selv konstateret symfyseløsning 22+ og bækkenløsning 25+, av! Ja håber ikke, at det bliver så slemt for dig

Er det muligt at blive deltidssygemeldt til aflastning? Du har jo også andre børn, du stadig skal være mor for

Årh hvor træls.  Men plukveer burdte ikke gøre ondt, og når du siger de gør ondt så må du kontakte din jordmoder. Men kan godt forstår du føler det er en meget stor belastning nu, fordi du har kun prøvet at føde tidligere. Self skal man ikke føde for tidlig og baby skal være færdig udviklet og kan klare sig udenfor mors mave. Men gid jeg var en af dem der kan finde ud af at føde i uge 38-39 eller bare til termin. Men ak nej min krop har aldrig været klar alle de andre 3 gange før laaangt over termin men den her gang bliver jeg sat igang før termin.  
og ja det træls med at jeg ikke rigtig kan finde en stilling at sidde stå eller ligge ret langtid af gangen på nær når jeg ligger på ryggen. Men det går det ikke så voldsomt. Synes bare det her plejer jeg først at døje med når jeg er tæt på termin, ikke så tidlig.  

Og jeg er ikke på arbejdsmarkedet. Jeg er førtidspensionist. Det så dejligt at kunne tag mig af mine 2 piger når de kommer hjem og jeg kan slappe af når jeg har brug for det i løbet af dagen.  

Anmeld Citér

4. oktober 2024

Love Angel

Mor til 4
MortilF skriver:

Har tænkt på dig

Er dine plukveer stoppet med at gøre ondt? Og har du været ved jordmoder?

Anmeld Citér

5. oktober 2024

MortilF+V

Love Angel skriver:

Har tænkt på dig

Er dine plukveer stoppet med at gøre ondt? Og har du været ved jordmoder?

Hvor er du sød  

Jeg har været stille, da jeg fik begyndende veer i torsdags. De bed godt og blev derfor sendt på fødemodtagelsen..Var 2 cm åben og havde 1 1/2 cm livmoderhals. Jeg fik lavet hindeløsning uden held. Veerne tog til, for at aftage, for at tage yderligere til, for at gå helt i stå..Så det er bare typisk.

Så jeg er stadig gravid og i venteposition...Kom så ud lillesøster

Anmeld Citér

5. oktober 2024

Love Angel

Mor til 4
MortilF skriver:

Hvor er du sød  

Jeg har været stille, da jeg fik begyndende veer i torsdags. De bed godt og blev derfor sendt på fødemodtagelsen..Var 2 cm åben og havde 1 1/2 cm livmoderhals. Jeg fik lavet hindeløsning uden held. Veerne tog til, for at aftage, for at tage yderligere til, for at gå helt i stå..Så det er bare typisk.

Så jeg er stadig gravid og i venteposition...Kom så ud lillesøster

Når for Søren, det ser ud til at lillesøster gerne vil drille dig men ja det da træls når veerne ellers var igang. Lillesøster er ellers fint bagt færdig når nu at du er over 37 uger henne 

kan være at hun alligvelet ender med at ha fødselsdag samme dag som mig. 
var det ikke planlagt kejsersnit du skulle ha D. 9/10 ?

Anmeld Citér

6. oktober 2024

MortilF+V

Love Angel skriver:

Når for Søren, det ser ud til at lillesøster gerne vil drille dig men ja det da træls når veerne ellers var igang. Lillesøster er ellers fint bagt færdig når nu at du er over 37 uger henne 

kan være at hun alligvelet ender med at ha fødselsdag samme dag som mig. 
var det ikke planlagt kejsersnit du skulle ha D. 9/10 ?

Ja, hun er en værre en og utrolig stille. Hvor meget sover de mon nu her, 37+6?

Hun havde det rigtig fint,  i maven, torsdag + fredag, mere stille lørdag og meget stille I dag..Magter det virkelig ikke mere..

Har du da fødselsdag d. 9/10?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.