Seldomseen skriver:
Men så kan en pædagog jo ikke vinde. Når jeg har brug for det om morgenen ved den enkelte pædagog jo heller ikke præcist, hvordan jeg ønsker det. Han/hun foretager vel et kvalificeret gæt.
Og nej, jeg var der - naturligvis - ikke i den konkrete situation. Det antager jeg heller ikke, du var :-).
Men hvis TS har en fast aftale med sit barn - som pædagogerne er med på. Jamen så fint nok.
Vil du have at pædagogerne tager fat i dit barn?.? Løfter hende op?
Eller tager dem stille fra dig, have dem på skødet/armen, holder dem i hånden og finder noget at lege med?
Hun må gerne hjælpe moren, men der var ingen grunden til at tage pigen op fra gulvet. Hun kan SNAKKE til barnet, uden at løfte hende op på den måde.
"Jeg tror din mor venter på dig", "skal jeg hjælpe dig ud til mor?" "Børnehaven lukker snart og så er alle de voksne tager hjem... Så vil du ikke hellere med mor hjem?"
Snak til barnet, stille og roligt.
Jeg snakker ikke om at de har en fast aftale, men at pædagogen jo nok ikke har hørt mor sige, at hun ville vente på hende ude i garderoben.. altså at pigen kunne komme, når hun var klar. Nogen børn har brug for lidt tid, før de er klar til at gå hjem. Jeg har ofte set forældre sidde og vente på deres børn er færdige. Det samme om morgenen, hvis de har tid, sidder de lidt, før de går.
Jeg viser at jeg er der, hvis de har brug for at jeg tager barnet og vinker med barnet.