Dårlig behandling i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2024

Anonym

Fortvivlet skriver:

Hun er formentlig heller ikke sygemeldt, men har haft perioder med sygdom, men hun tjener nu altså stadig ferie op som alle andre. Så man kan ikke sige at fordi hun har været syg, må hun ikke holde ferie

Jeg tror, at det der menes er, at hvis dagplejeren er syg, så må arbejdsgiveren ikke komme og sige, at hvis hun nu har 2 ugers ferie tilbage, inden hun stopper, at hun skal afholde de to uger inden, hun stopper. Man kan ikke bede en sygemeldt om at switche over i ferie. Så er hun sygemeldt, til hun stopper og så kommer restferien ind på en feriekonto eller måske kan det udbetales.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2024

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg tror, at det der menes er, at hvis dagplejeren er syg, så må arbejdsgiveren ikke komme og sige, at hvis hun nu har 2 ugers ferie tilbage, inden hun stopper, at hun skal afholde de to uger inden, hun stopper. Man kan ikke bede en sygemeldt om at switche over i ferie. Så er hun sygemeldt, til hun stopper og så kommer restferien ind på en feriekonto eller måske kan det udbetales.

Man må gerne raskmelde sig, tag på ferie og så sygemelde sig igen. 
Det ved jeg at jeg har kollegaer der har gjort. 

Anmeld Citér

7. oktober 2024

Timf

Profilbillede for Timf
*.* skriver:

Undrer mig over administrationens tilgang med at tildele pladser de ved ikke er varige. De tager da ihvertfald ikke hensyn til barnet. Virker helt åndssvagt at sætte et barn i en dagpleje man ved lukker om lidt…

Ja jeg er heller ikke videre begejstret og nu skal hun så holde ferie i uge 44 så vil de have hende i gæstepleje i en vuggestue efter hun kun har været ved den nye i en mdr på det tidspunkt

Anmeld Citér

7. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Timf skriver:

Ja jeg er heller ikke videre begejstret og nu skal hun så holde ferie i uge 44 så vil de have hende i gæstepleje i en vuggestue efter hun kun har været ved den nye i en mdr på det tidspunkt

Jeg havde ærlig talt selv tagét ferie om det så sku være af egen lomme så hun ikke skulle i gæstepleje.

Men det der er netop grunden til vi fravalgte dagpleje og tilvalgte vuggestue (vi fandt en lille hvor de er 2 stuer med 7 børn på hver), for min datter er meget reserveret og havde slet ikke kunne rumme det der.. det er synd man skal tænke den slags ind i sit valg, burde være et tilsvarende stabilt tilbud i en eller anden grad.

Anmeld Citér

8. oktober 2024

Anonym

mor:) skriver:

Nårh.. ja men arbejdsgiveren må ikke bede hende om at holde ferie, mens den ansatte stadig er hjemme og stadig er syg.

Anmeld Citér

8. oktober 2024

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nårh.. ja men arbejdsgiveren må ikke bede hende om at holde ferie, mens den ansatte stadig er hjemme og stadig er syg.

Nej det er rigtigt - det er mig der ha læst forkert og troede at dp selv ville holde ferie midt i sin sygdom

Anmeld Citér

8. oktober 2024

Anonym

mor:) skriver:

Det må man ikke, nej. Din sag vil blive afvist.  Men du må gerne holde ferie under sygdom hvis jobcentret godkender det.

Hilsen en der arbejder med sygedagpenge til daglig. 

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Timf

Profilbillede for Timf
*.* skriver:

Jeg havde ærlig talt selv tagét ferie om det så sku være af egen lomme så hun ikke skulle i gæstepleje.

Men det der er netop grunden til vi fravalgte dagpleje og tilvalgte vuggestue (vi fandt en lille hvor de er 2 stuer med 7 børn på hver), for min datter er meget reserveret og havde slet ikke kunne rumme det der.. det er synd man skal tænke den slags ind i sit valg, burde være et tilsvarende stabilt tilbud i en eller anden grad.

Problemet er bare at de ikke har plads i vuggestuen før om laaaang tid. Hun gik i vuggestue før, så flyttede vi og da de ikke kunne tilbyde vuggestue gav de mig den første plads. Jeg er desværre på dagpenge så det lidt svært i forhold til at tage fri 

Anmeld Citér

9. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Timf skriver:

Problemet er bare at de ikke har plads i vuggestuen før om laaaang tid. Hun gik i vuggestue før, så flyttede vi og da de ikke kunne tilbyde vuggestue gav de mig den første plads. Jeg er desværre på dagpenge så det lidt svært i forhold til at tage fri 

Ja okay, det er også frustrerende når man er begrænset i sine muligheder ift orlov fx. forhåbentlig bliver det hele snart bedre.. godt nok en ærgelig oplevelse  

der er ikke en vuggestue lidt længere væk med plads måske? Måske ikke så praktisk ift hvis man kunne gå dertil, men måske køreturen værd?

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Timf

Profilbillede for Timf
*.* skriver:

Ja okay, det er også frustrerende når man er begrænset i sine muligheder ift orlov fx. forhåbentlig bliver det hele snart bedre.. godt nok en ærgelig oplevelse  

der er ikke en vuggestue lidt længere væk med plads måske? Måske ikke så praktisk ift hvis man kunne gå dertil, men måske køreturen værd?

Jeg har desværre ingen bil og hvis det skal være i nærheden er det lige på den anden grænse til anden kommune så skal jeg betale næsten 4000 kr og er alene mor så vi må nøjes desværre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.