Kære du
Jeg forstår udmærket dine følelser. Det er aldrig sjovt at være den, der hele tiden skal tage initiativ uden at få noget igen. Du er bare ekstra sårbar når de nu er dine eneste venner. Havde du andre gode relationer, var det nemmere at sætte relationen på pause.
Med lavt selvværd er det nemt at tro, at det er dig selv, der er noget galt med, og at de ikke gider dig længere. Hvad sagde de til dig sidst du konfronterede dem (i 2019?)
Jeg har ingen veninder tilbage fra min barndom og tidlige ungdom, heller ikke selv om vi holdt ved i mange år efter. Vi voksede bare i hver vores retning, havde forskellige mål i livet. Til gengæld fik jeg tætte venskaber fra studietiden, og især efter jeg har fået børn, så er der kommet gode bekendtskaber og nogle venskaber fra de relationer som børnene giver.
Du er på en baby-/børneside. Har du selv børn? Er der nogen fra mødregruppen du svingede ekstra godt med, som du kunne invitere forbi til en kop kaffe? Eller en legekammerat med en mor du kunne have noget kemi med, som du kunne 'hænge ud med' mens børnene fx leger på en legeplads? Eller find en sportsgren eller en hobby hvor du kunne møde andre?
Og husk, at du har masser af værdi, også som introvert 
Anmeld
Citér