Veloverstået NF scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
MortilF skriver:

Hun er i hvert fald meget rolig, men mærker da noget hver dag Jeg tror det handler om tryghed, altså at jeg ville være mere tryg, hvis jeg mærkede noget mere.

Det kender jeg alt for godt til Jeg var selv vildt utålmodig. Hvordan har du mærket liv,  i de andre graviditeter?

Okay. Jeg håber i hvert fald, at de lytter til dit/jeres eventuelle ønsker/behov. 

Ja, du har da gået langt så. Puha, det kan jeg slet ikke forestille mig at skulle. Godt gået! 

Jeg tænker helt sikkert, at min mave bliver em hel del større, I løbet af de næste 76 dage Jeg er 166 høj (den laveste i min familie).

Det har du helt sikkert ret i. Første gang var min mave dog meget mindre.

Okay. Godt du mærker hende hver dag. Og forstår godt at hvis du mærket mere så du mere tryg kan jeg godt forstår dig. 

Og mener du hvornår jeg mærket liv, eller hvordan de forskelig var?

Og ser ud til heldigvis at de også tænker at jeg ikke skal gå til termin så det dejligt at høre. Det lyd i hvert fald på scannings damen

Og hehe tak. Men vil helt sikkert sattes i gang før min termin vil ikke risikerer noget som med vores engle dreng.

Og nårh du er da også pænt højde. Jeg er kun 155 så jeg er meget lav, og maven buler altid hurtig ud, fordi jeg er så lav og ikke har plads som en høj kvinde. 
Og okay kan godt forstår så nu hvorfor du føler dig stor når nu du ikke var i sidste graviditet. Men lillesøster i din mave vejer også noget mere.

sjovt nok min ældste pige var også meget lille da hun bliv født. Men min mindste pige bliv født med noget mere vægt end hendes storsøster  og men vores engle dreng slog rekord og var meget mere højt i vægt end lillesøster. 
jeg har nok også stor skyld i at de bliver højere og højere i vægt ups  derfor tænker jeg mere over det i den her graviditet. Efter hvad scannings damen målt babyen til så er jeg 13+6 henne idag. Og har slet ikke taget på, tværdigmod nogle dage har jeg også tabt mig lidt i forhold til min start vægt før graviditet. Vil gør alt for at jeg ikke spiser voldsomt og tar for meget på. Og kun tar det nødvendig på som når babyen vokser mm.
nu er du jo langt henne, er du ikke 27 et eller andet, er det ikke rigtigt? Hvor meget har du taget på i forhold til din start vægt før du bliv gravid hvis man må spørger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2024

mor_til_2_

Love Angel skriver:

Ja det gør mig tryg at de tar sig af os på den måde. Jeg frygtet at vi skal bruge meget energi på det at få flere scanninger og blive sat igang før termin. Og var bange for at de vil være ligeglade med hvad vi har været igennem. Men de så søde og tænker på hvordan vi kan være trygge det så dejligt 

og tusind tak. Det var helt dejligt at se den bitte hygger sig og holder en fest i min mave hehe 

hvordan gå det med dig? Du er vel ved kun at mangle få uger til termin er det ikke rigtigt? Hvor langt er du henne nu?

Det kan jeg godt forstå. Og bliver stolt af vores danske sundhedssystem over de tager sig så godt af jer Dejligt at hører. 

Jamen jeg er så heldig at have født den dejligeste lille dreng d. 9 juli da jeg var 37+6 Jeg blev sat igang på grund af forhøjet blodtryk. 

Så han er 17 dage gammel og simpelthen så lækker og nem.  

Anmeld Citér

25. juli 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Love Angel skriver:

Okay. Godt du mærker hende hver dag. Og forstår godt at hvis du mærket mere så du mere tryg kan jeg godt forstår dig. 

Og mener du hvornår jeg mærket liv, eller hvordan de forskelig var?

Og ser ud til heldigvis at de også tænker at jeg ikke skal gå til termin så det dejligt at høre. Det lyd i hvert fald på scannings damen

Og hehe tak. Men vil helt sikkert sattes i gang før min termin vil ikke risikerer noget som med vores engle dreng.

Og nårh du er da også pænt højde. Jeg er kun 155 så jeg er meget lav, og maven buler altid hurtig ud, fordi jeg er så lav og ikke har plads som en høj kvinde. 
Og okay kan godt forstår så nu hvorfor du føler dig stor når nu du ikke var i sidste graviditet. Men lillesøster i din mave vejer også noget mere.

sjovt nok min ældste pige var også meget lille da hun bliv født. Men min mindste pige bliv født med noget mere vægt end hendes storsøster  og men vores engle dreng slog rekord og var meget mere højt i vægt end lillesøster. 
jeg har nok også stor skyld i at de bliver højere og højere i vægt ups  derfor tænker jeg mere over det i den her graviditet. Efter hvad scannings damen målt babyen til så er jeg 13+6 henne idag. Og har slet ikke taget på, tværdigmod nogle dage har jeg også tabt mig lidt i forhold til min start vægt før graviditet. Vil gør alt for at jeg ikke spiser voldsomt og tar for meget på. Og kun tar det nødvendig på som når babyen vokser mm.
nu er du jo langt henne, er du ikke 27 et eller andet, er det ikke rigtigt? Hvor meget har du taget på i forhold til din start vægt før du bliv gravid hvis man må spørger?

Ja, det er bare meget forskelligt, hvor meget jeg mærker hende, fra dag til dag. Og der er absolut intet mønster i hendes bevægelser  

Jeg mener hvor langt du var henne, da du begyndte at mærke liv. Første gang mærkede jeg det nemlig tidligere end denne gang og tænkte "hvorfor sker der ingenting"

Godt at høre, at de ikke tager nogle chancer. Det må give en vis form for ro?

Ja, hun vejer ca. det samme, 27+2, som storesøster vejede 29+. Så der er lidt forskel.

Hvorfor er det dog din skyld, at dine børn er blevet større fra gang til gang?

Jeg spiser ikke engang mere end før graviditeten, men vægten kommer bare på helt af sig selv.  Selvom jeg bevæger mig nogenlunde som før

Jeg er 27+2 idag og vægten sagde + 9,1 kg i morges. Puha, jeg synes, det går lige hurtigt nok Men lægen sagde, at det var fint. Det er selvfølgelig heller ikke hende, der skal tabe det igen bagefter..

Anmeld Citér

25. juli 2024

Love Angel

Mor til 4
mor_til_2_ skriver:

Det kan jeg godt forstå. Og bliver stolt af vores danske sundhedssystem over de tager sig så godt af jer Dejligt at hører. 

Jamen jeg er så heldig at have født den dejligeste lille dreng d. 9 juli da jeg var 37+6 Jeg blev sat igang på grund af forhøjet blodtryk. 

Så han er 17 dage gammel og simpelthen så lækker og nem.  

Årh hvor dejligt. Glæder mig at du har haft veloverstået fødsel og at du og din lille dreng har det godt. Stort tillykke

Anmeld Citér

25. juli 2024

Love Angel

Mor til 4
MortilF skriver:

Ja, det er bare meget forskelligt, hvor meget jeg mærker hende, fra dag til dag. Og der er absolut intet mønster i hendes bevægelser  

Jeg mener hvor langt du var henne, da du begyndte at mærke liv. Første gang mærkede jeg det nemlig tidligere end denne gang og tænkte "hvorfor sker der ingenting"

Godt at høre, at de ikke tager nogle chancer. Det må give en vis form for ro?

Ja, hun vejer ca. det samme, 27+2, som storesøster vejede 29+. Så der er lidt forskel.

Hvorfor er det dog din skyld, at dine børn er blevet større fra gang til gang?

Jeg spiser ikke engang mere end før graviditeten, men vægten kommer bare på helt af sig selv.  Selvom jeg bevæger mig nogenlunde som før

Jeg er 27+2 idag og vægten sagde + 9,1 kg i morges. Puha, jeg synes, det går lige hurtigt nok Men lægen sagde, at det var fint. Det er selvfølgelig heller ikke hende, der skal tabe det igen bagefter..

Det er da helt vildt. Havde storsøster monster i sin bevægelser? 

Altså med min ældste datter, mærkede jeg altså først liv mellem 18-20 uger henne. Med min mindste datter mærkede jeg liv ca 16-18 uger henne. Og med min engle dreng mærkede jeg liv ca 15-16 uger henne.  Og hmm har du moderkagen placeret foran i denne her graviditet i forhold til første gang?

Og helt sikkert giver det ro at de ikke tar chancer. 

Og ja vil være flovt at sige, men det min skyld at de bliv større og større fordi jeg bare proppet mig med mad derfor

når okay. Selvom hvis du ender på 13-15 kg inden fødslen så taber du det nok det hele efter ks. Det er ikke meget hvis du ikke spiser mere end hvad du gjorde før graviditet jeg vil godt nok tænke over hvor meget jeg spiser i denne her graviditet. Selvom jeg er ikke den der tar så meget på som jeg har læst andre gør når de er gravide. Men alligvelet må nok holde igen med  hvor meget jeg indtager af mad.

Anmeld Citér

26. juli 2024

Dige

Profilbillede for Dige

Sikke en skøn oplevelse!!��

Gid det var mig - jeg er smadder nervøs for vores scanning på tirsdag….

der er jeg i 9. uge��

Anmeld Citér

26. juli 2024

Love Angel

Mor til 4
Dige skriver:

Sikke en skøn oplevelse!!��

Gid det var mig - jeg er smadder nervøs for vores scanning på tirsdag….

der er jeg i 9. uge��

Ja det var dejlig lettende.

årh hvor jeg forstår dig fuldt ud. De uger jeg skulle vente indtil NF scanning var som et evighed for mig. Har du oplevet tab siden du skal til scanning i uge 9? 
håber du kommer ud af scanning på tirsdag med en god nyhed håber alt det bedste for dig på tirsdag. 

Anmeld Citér

29. juli 2024

Dige

Profilbillede for Dige
Love Angel skriver:

Ja det var dejlig lettende.

årh hvor jeg forstår dig fuldt ud. De uger jeg skulle vente indtil NF scanning var som et evighed for mig. Har du oplevet tab siden du skal til scanning i uge 9? 
håber du kommer ud af scanning på tirsdag med en god nyhed håber alt det bedste for dig på tirsdag. 

Jeg har mistet for mange mange år siden, men denne gang er jeg over 40 så jeg vil bare gerne være sikker på at alt er som det skal være

Anmeld Citér

29. juli 2024

Love Angel

Mor til 4
Dige skriver:

Jeg har mistet for mange mange år siden, men denne gang er jeg over 40 så jeg vil bare gerne være sikker på at alt er som det skal være

Ked af dit tab. Og okay, det forstår jeg godt. Alt held og Lykke imorgen

Anmeld Citér

30. juli 2024

anonymidag

Profilbillede for anonymidag

Stort tillykke med veloverstået scanning. Det er en fantastisk milepæl ♥️ 

Må jeg spørge om årsagen til, at I får ekstra scanninger og skal sættes i gang før termin? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.