Han skiftede skole i sommeren sidste år, og har altså kun gået i 6 klasse på nuværende skole.
han faldt enormt hurtigt til, og jeg holdte tæt kontakt med lærerne fra start af, og fortalte dem min bekymring grundet mistrivsel på tidligere skole.
han har aftaler stort set hver dag efter skole, er næsten utænkeligt at han ikke enten går ned i byen med sine venner eller har venner med hjem. Kan se når jeg har kørt ham i skole (normalt cykler han) at de står og kalder og pjatter og han bliver taget imod så godt af sine venner.
han er meget intelligent; og alt fagligt falder ham ekstremt nemt. Han har fået sværere opgaver de sidste år, for at blive udfordret, men det har ikke gjort en forskel.
vi har forsøgt med skærm i klassen da han oplevede at det var forstyrrende når de andre sad og opsøgte ham med pjat osv i undervisningen. Han har haft en speciel pude at sidde på for at kunne få ro i kroppen til at deltage i undervisningen, da han selv fortæller han blev rastløs og selv foreslog det som en løsning, også uden effekt desværre.
Hans lærere oplever ham som sagt som vellidt, og han er glad deroppe. Han fortæller også selv han bare “sætter et smil på”. For siger han at han ikke gider være i skole, får han bare afvide at det er pjat og det skal han.
Jeg har også talt med ham meget om det her løbende, den bedste periode vi havde var da de var hjemsendt under corona og havde hjemmeskole der blomstrede han helt op og har ofte sagt han savner det. Så han vil rigtig gerne lære, han vil bare ikke være i skole.
han har fået tjekket både hørelse og øjne, og der er ikke noget at komme efter.
Han siger at han godt kan lide sine lærere (og han har også virkelig søde og dygtige lærere), men det er selve undervisningen, det hænger ham langt ud af halsen, han føler ikke han bliver mødt hvor han er, så har han en dårlig dag skal han bare tage sig sammen, han bliver enormt stresset af forventningerne til ham, og det udmønter sig ved jeg får en meget irritabel dreng hjem, så slemt at hele stemningen i hjemmet 9 ud af 10 dage er frygtelig dårlig.
Jeg kontakter PPR og hører hvad de kan tilbyde ham.
Men, min søn har gjort meget klart for mig at han kan og vil ikke i skole. Vi havde en meget lang snak igår om det, og jeg må ærligt sige jeg græd mig selv i søvn i nat for jeg vidste simpelthen ikke hvad jeg skal stille op og føler mig enormt magtesløs, for jeg vil ikke have mit barn skal være ked af det på nogen måde, og er det skolen der gør han har det så skidt, så har jeg mest af alt lyst til at han bare skal blive hjemme; selvom jeg jo logisk set godt ved det ikke vil fungere. Det gjorde så ondt i mit hjerte, selvom han er så stor nu er han stadig min lille dreng jo…
Jeg har læst lidt om lægen kan sygemelde ham, og tænker måske det var en mulighed jeg vil drøfte med PPR og lærerne når jeg kan få kontakt til dem, og få holdt et møde og lagt en plan for hvordan vi får gjort det her til nogen gode sidste 3 skoleår…
og tak til jer med konstruktive beskeder der giver mig lidt at reflektere over! Er rart med input, så man ikke kører fast i en rille når man er så påvirket af det..
og de få negative kommentarer, jeg synes ærgligt det er rigtig tarveligt skrevet, og jeg føler virkelig det er at sparke til en der ligger ned. Jeg gør mit bedste og ved ikke mine levende råd, har forsøgt alt i min magt for at få det her til at fungere for ham, og samtidig at han har skulle passe sin skole for jeg synes det er enormt vigtigt at han tager sin uddannelse alvorligt. Det er utrolig svært, også at skulle sortere i hvad der er “jeg gider ikke stå tidligt op i dag” og at han reelt har en dårlig dag.