Hej.
jeg har en søn der skal i 7 klasse efter sommerferien.
han har siden 2-3 klasse hadet at gå i skole, og er en kontinuerlig kamp at få ham afsted. Han har haft et skoleskift pga mistrivsel og trivedes egentlig godt på den nye skole. Socialt er han vellidt og har mange venner, fagligt er han dygtig og til skolehjemsamtale fik han kun ros.
alligevel HADER han sin skole, med 3 uger igen til skolen er han allerede nu begyndt at gå i baglås. Han vil simpelthen ikke.
han forgiver at være syg, han er i enormt dårligt humør og oplever (fortæller han) at have det mentalt rigtig dårligt når han går i skole, i en grad nu hvor han faktisk bliver ked af det og slet ikke kan være i sig selv.
Har haft talt med skolen før, og har været vedholdende med at han skal passe sin skole, og fået ham afsted 99% af tiden, men det nytter ikke noget når han virkelig ikke har det godt med at gå i skole. Han fortæller selv problemet i det hele taget er skolen og undervisningen. Vi har forsøgt alverdens former for motivation og støtte uden gavn.
Min tanke er jeg nu vil kontakte PPR (skolen mener ikke der kan gøres yderligere for at imødekomme ham da han jo skal passe sin skole og jeg er enig til en vis grad), for at høre hvad muligheder der er som kan hjælpe ham.
er der nogen med erfaringer inden for skoleværgning?
jeg kendte engang en hvis dreng havde det lige sådan og var på “nedsat tid” og altså kun kom i skole 2-3 gange ugentlig en periode hvor der så blev arbejdet intenst med at han skulle kunne rumme og trives i en almindelig skoleuge på sigt. Tænker det måske var en mulighed?
eller noget skole hvor det er mere praktisk end undervisning?
jeg håber nogen kan dele erfaring og eventuelt hvem jeg ellers kan kontakte udover ppr.
Anmeld
Citér