Barn slår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.086 visninger
24 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2024

Anonym trådstarter

Hvordan ville I have det af vide, hvis jeres barn slog? Ville I overhovedet have det af vide? Eller ville I have, at forældrene til det andet barn selv irettesatte jeres barn, når det skete? Eller hvordan skulle det fremlægges for jer? 

Vores nabos barn på 3 år har nu slået, sparket og været grov ved vores børn flere gange, og jeg er efterhånden træt af det.. 

Stod det til mig, så legede de slet ikke sammen mere, men de er vant til bare at gå ind til hinanden, så jeg kan heller ikke rigtigt afholde dem fra hinanden mere.. Men synes ikke rigtigt at det er rart, at vores børn bliver slået eller sparket stort set hver gang, de leger sammen..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2024

Gapo

irettesæt barnet mens det sker - send det hjem og tag en snak med forældrene på samme tidspunkt mens du følger barnet hjem. 

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym trådstarter

Gapo skriver:

irettesæt barnet mens det sker - send det hjem og tag en snak med forældrene på samme tidspunkt mens du følger barnet hjem. 

Hvad så hvis barnet er gået? Jeg sad indenfor, og gik ud med det samme, da vores barn græd og vores andet barn sagde, at naboens barn havde slået.. 

Da jeg så kom ud, gik naboens barn rundt i deres egen have og ville ikke komme hen til mig (det vidste godt, at det havde gjort noget forkert).. 

Ville du så kalde på det? Eller gå ind i deres have og irettesætte det? Eller bare gå hen og snakke med forældrene?

Anmeld Citér

18. juli 2024

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg ville selvfølgelig gerne have besked, hvis mit barn slog.

De er stadig små. Jeg synes du skal tage en god og rolig snak med dine naboer. Jeg synes egentlig også der skal være en del opsyn og samarbejde mellem forældrene med så små børn. De kan jo ikke selv navigere i konflikter og uenigheder.

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym

Irettesætte barnet, hvis jeg overværer det. 

Ellers tale med mine egne børn om det. Støtte dem i at det er spild af tid at være sammen med andre som gør en ondt. 

I må have en forholdes tæt/god relation til naboerne, når ungerne leger sammen. Så du kan da nævne det. Men det er svært at opdrage sit barn, når man som forældre ikke selv er til stede.

Kom vores nabo og sagde "Vera kommer til at slå og sparke mine børn rigtig ofte og det bliver lidt træls", ville jeg nok bare kvittere med et "det er heller ikke i orden. Næste gang sender du hende bare hjem til mig eller ringer, så henter jeg hende". 

Måske det kunne være en idé at I forældre er sammen når ungerne leger? Måske bare en dag eller to, så I kan se hvad der foregår? Så er det måske også nemmere at irettesætte spillereglerne for barnet. 

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Irettesætte barnet, hvis jeg overværer det. 

Ellers tale med mine egne børn om det. Støtte dem i at det er spild af tid at være sammen med andre som gør en ondt. 

I må have en forholdes tæt/god relation til naboerne, når ungerne leger sammen. Så du kan da nævne det. Men det er svært at opdrage sit barn, når man som forældre ikke selv er til stede.

Kom vores nabo og sagde "Vera kommer til at slå og sparke mine børn rigtig ofte og det bliver lidt træls", ville jeg nok bare kvittere med et "det er heller ikke i orden. Næste gang sender du hende bare hjem til mig eller ringer, så henter jeg hende". 

Måske det kunne være en idé at I forældre er sammen når ungerne leger? Måske bare en dag eller to, så I kan se hvad der foregår? Så er det måske også nemmere at irettesætte spillereglerne for barnet. 

Når jeg eller min kæreste er der, er det sjældent at barnet gør noget.. Og hvis det sker, så irettesætter vi også barnet med det samme.. Men vi kan bare ikke stå derude hver dag og overvåge i flere timer..

Og forældrene til det andet barn er sjældent ude, når barnet er ude.. Og tænker heller ikke, at de har i sinde at være det, hvis jeg skal være ærlig 

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Når jeg eller min kæreste er der, er det sjældent at barnet gør noget.. Og hvis det sker, så irettesætter vi også barnet med det samme.. Men vi kan bare ikke stå derude hver dag og overvåge i flere timer..

Og forældrene til det andet barn er sjældent ude, når barnet er ude.. Og tænker heller ikke, at de har i sinde at være det, hvis jeg skal være ærlig 

Hvor gamle er jeres børn? Vil de gerne lege med naboen? Eller har de svært ved at sige fra?

Hvis det er så træls og i så stort et omfang, ville jeg nok sige nej tak til besøg. Det er jo okay at sige "i dag kan vi ikke lege, måske en anden dag". Men det er også imponerende at en kun 3-årig på den måde render rundt uden opsyn fra egne forældre. 

Herhjemme er der også mange nabobørn og nogle gange siger jeg nej tak til besøg. Men hvis de rigtig gerne vil lege, må de gøre det ude på vejen i det grønne område. Men ungerne er aldrig alene. Er børnene under skolealderen, så er forældrene altid til stede eller i hvertfald tæt på. Så vi er fælles om at skabe en god barndommens gade. 

Anmeld Citér

18. juli 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Kommer vel an på situationen.

Er det i leg det sker ? De er 3 år så barnet er jo ikke ondt (det synes jeg næsten det virker som om det er det du synes, siden du vælger et barn fra i så ung en alder).

Hvis mit barn leger med et andet barn i den alder hos os, så er det selvfølgelig mit ansvar at løse konflikterne, det skulle da være virkelig grelt hvis jeg gik til forældrene, så var det nok mere at "de har vist lige et behov for en pause fra hinanden" for der skal nu altså to børn til en konflikt , så ingen grund til at kaste med mudder, herre gud de er 3 år 

Anmeld Citér

19. juli 2024

Gapo

Anonym skriver:

Hvad så hvis barnet er gået? Jeg sad indenfor, og gik ud med det samme, da vores barn græd og vores andet barn sagde, at naboens barn havde slået.. 

Da jeg så kom ud, gik naboens barn rundt i deres egen have og ville ikke komme hen til mig (det vidste godt, at det havde gjort noget forkert).. 

Ville du så kalde på det? Eller gå ind i deres have og irettesætte det? Eller bare gå hen og snakke med forældrene?

Så var jeg gået direkte hen og havde ringet på døren. Mens barnet stadigvæk kan huske det. Barnet ændrer jo ikke mønster ellers. 

Anmeld Citér

19. juli 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Kommer vel an på situationen.

Er det i leg det sker ? De er 3 år så barnet er jo ikke ondt (det synes jeg næsten det virker som om det er det du synes, siden du vælger et barn fra i så ung en alder).

Hvis mit barn leger med et andet barn i den alder hos os, så er det selvfølgelig mit ansvar at løse konflikterne, det skulle da være virkelig grelt hvis jeg gik til forældrene, så var det nok mere at "de har vist lige et behov for en pause fra hinanden" for der skal nu altså to børn til en konflikt , så ingen grund til at kaste med mudder, herre gud de er 3 år 

Jeg har flere gange set, at det ikke er i leg.. Også ved andre børn.. Så går hun hen og slår andre børn uden at have noget med dem at gøre..  

Og sidst med vores børn var barnet gået ind til sig selv, og så spørger vores ældste på 5 år, om hun ikke vil ind og lege.. Vores børn hører så ikke, at hun siger nej, så de spørger igen, og så er det her, at hun går hen og slår vores ældste.. 

Vores ældste kommer så hen og siger det til os, går ud til sin bror på 3 år igen og her hører vi så, at ham på 3 år græder.. Så var naboen så kommet uprovokeret hen og havde slået med knytnæve på hver side af vores søns hoved (han legede for sig selv på det tidspunkt).. Naboen var gået fra sin egen have, ind i vores, havde slået vores søn og gået tilbage igen.. 

Og det er som sagt ikke første gang, at jeg oplever, at hun slår uprovokeret (jeg var dog ikke ude til at se det her, men har før set det med andre børn)..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.