Åh. Gud. Jeg har så dårlig samvittighed, da jeg råbte af mit barn her til aften, da hun skulle sove. Det må man selvfølgelig ikke, men var så magtesløs. Og nu sidder den i mig, av!
Min fireårig datter og to årig søn sover i køjeseng og bliver lagt i seng på samme tid.
Min datter har altid haft et voldsomt temperament og putningerne er aldrig (!) hyggelige. Hun er i forhandlingsfasen hvad angår ALT.
I aftes inden hun skulle sove, så ville hun have alle sine hårbøjler op i sengen og jeg sagde, at det får hun ikke lov til, da hun nok ville blive ked af det hvis de gik i stykker. Jeg fandt dog en inden for rækkevidden, og vupti, den gik i stykker inden hun skulle sove. Og så brød helvede løs. Og jeg ville synge godnatsange, og det var ikke de rigtige sange.. og inden alt det her, så havde jeg kridtet banen op og sagt “hey, tre godnatsange: Lillebror vælger en, jeg vælger en og du vælger en”, men selvfølgelig ikke inden rækkefølge som hun ville, og så brød helvede løs igen af skrigeri og råben, og jeg ender med at gå og sige jeg kommer tilbage om fem minutter.. lillebror skriger løs, og min datter råber “NEJ FIRE MINUTTER” og jeg siger ok. Og efter jeg tredje gang jeg gik ud og ind, og bad hende om at lægge sig ned, begynde hun at lyse med sin lommelygte ned til sin lillebror.. og jeg råber, højt “NU LÆGGER DU DIG NED!!!” Og hun kaster sig ned i sengen og græder (inderligt) og jeg havde ingen energi til at trøste, eller sige undskyld og jeg forskrækkede hende nok.. og nu læser jeg alt muligt om, at råben er ligeså slemt som vold. Og av.
Og jeg er bare så træt af evige forhandlinger, evige nedsmeltninger, min datters evige “mig først”. Vil bare så gerne have hyggelige putninger.
Anmeld
Citér