Vores datter er kronisk smertepatient pga. forstoppelse hele sit liv..
Hun har været ved egen læge, på OUH og er nu på 3. År hos Fyns bedste børnelæge med speciale i mave/tarm-sygdomme..
Hun har fået "diagnosen" dovne tarme, som jo er lidt ligesom kolik for spædbørn og irriteret tyktarm for voksne..
Hun er på både movicol, fiberpulver og laxoberal-dråber, så hun er under behandling, og hun er endelig kommet ud af sin forstoppelse på 4. Måned nu, så det er jo perfekt.. Men hun klager ofte over ondt i maven, og det er jo så hendes hoved, der spiller ind ligeså snart hun kan mærke noget (fx måtte vi droppe at en splint ud af foden forleden, fordi hun gik i for meget panik)..
Men jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre, der har haft børn, som var kroniske smertepatienter.. Hvor lang tid gik der, før de ikke forbandt alt med smerter mere? Altså almindelige ting såsom sult, toiletbesøg, klip af negle osv.
Det er blevet bedre herhjemme med årene, når hun har fundet ud af, at det altså ikke gør ondt at få klippet eller redt hår, eller klippet negle.. Men hun går som sagt stadig i panik, når jeg fx skal rense mellem benene på hende, tage en splint ud, bruse hendes ører eller andet..
Anmeld
Citér