kunne du lide at føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2009

Vinker

Lad mig sige det sådan: Jeg er ikke skræmt og jo jeg gør det "gerne" igen. Selvfølgelig gjorde det pisse ondt, men det er bare det hele værd så.....

Jeg havde også en forholdsvis nem fødsel og det er jeg taknemmelig for. Jeg fødte i vand, hvilket jeg varmt kan anbefale (sad på knæerne med hovedet på kanten støttende på en kæmpe stor hovedpude) Er dog liiidt bange for at næste gang ikke blir helt så nemt fordi jeg sammenligner for meget med første gang....

Men da jeg fik Niklas Emil i mine arme var noget af det første jeg sagde: Det gør jeg gerne igen!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Da jeg var gravid tænkte jeg overhovedet ikke over fødslen. min tanke var, nu jeg gravid og snart har jeg baby i hånden. fødslen tænkte og kunne jeg slet ikke tænke på så da dagen kom tog jeg det stille og roligt. vandet gik og jeg kørte ind og hendtede min mor og videre på sygehuset. der blev jeg så sendt hjem igen og så begynte veerne. de var trælse, men taget i betrækning af hvor meget jeg åbnede mig på kort tid er det ingenting. da vi så kom tilbage til sygehuset registrede jeg slet ikke noget mellem veerne, der slappede jeg af, og når der var en ve presse jeg bare.
da så jeg havde født og fået min datter op på maven og så var ved at sy klippet sammen igen var min kommentar: "det var da ikke så slemt, som folk går og siger"
Og nu går jeg bare og drømmer om snart at vil føde igen. men for at føde ska man jo være gravid, og for at blive gravid skal der bruges en mand, så lige pt bliver det nok ikke. har bare en drøm om at jeg skal blive gravid sommeren 2011 så kryds lige fingre.. thihi
Men jeg holder med dig i, jeg elsker at føde..

Anmeld

6. november 2009

Mca<3

Elsker at føde   Det største kick man nogensinde får lov at prøve ,, Gad godt føde mange gange mere  ,,

Anmeld

6. november 2009

Nanna1985

Jeg fik aks første gang efter at have ligget med veer i knap 3 døgn.. Det var en forfærdelig oplevelse og blev heller ikk bedøvet ordentlig under kejsersnittet

Nr. 2 fødte jeg naturligt og det var den bedste oplevelse og jeg gjorde det gerne igen.. Fødslen tog 23 & 25 minutter.. Det var INGENTING iforholds til første gang.. Så ja jeg kan godt lide at føde, selvom det gør PÆNT NAS

Anmeld

6. november 2009

Betina88

Min fødsel var nem , faktisk .. Jeg troede det var et helvede at komme igennem , men det var det ikk' , heldigvis .. Jeg fik ingen smertestillende .. Det nået jeg aldrig ..

Men jeg vil gerne ha' en til om nogle år , så jeg håber at angsten er væk , når jeg bli'r gravid igen .. Jeg tænkte hele tiden på "hva' nu hvis og hva' nu hvis" hele tiden , men det gik fint alt sammen .. så jeg er ikk' bange for at føde ..  

Anmeld

6. november 2009

Tina2

Første gang var en hård fødsel da min datter var stjernekigger og jeg havde en rigtig dum JM:-( Blev ikke hørt og hun var så kold.... Jeg følte min rygsøjle blev flået fra hinanden og jeg havde presseveer i næsten 2 timer og fik vedrop:-(

2. gang var jeg grundet min første fødsel bange for at skulle føde..... Derfor snakkede jeg rigtig meget om det med min veninde som er doula + læser til Jm.... Hun var også med til fødslen- også min mand selvfølgelig:-)

Jeg fødte min søn i vand og det var FANTASTICOOOOO!!!!  Gu gør det ondt og jeg kan huske skrækken kom op i mig igen da jeg fik presseveer- om han nu også var stjernekigger... Han var en ordentlig basse, men var ude i 4 presseveer (8 min ialt). Min mand tog imod ham og jeg fik ham op til mig med det samme mens jeg sad i vandet.... Aaaahmen hold kæft, det var jo bare så godt

Jeg var total "høj" af det i over en uge.... Svært at forklare, men gik i min lille osteklokke over den her følelse over den perfekte fødsel....

Har så også gjort at jeg- for vi vil gerne ha' en 3'er på et tidspunkt- jeg VIL føde i vand!!!! Og da der nu kun er 1 fødestue tilbage på Aalborg sygehus med kar, ja så overvejer jeg kraftigt at føde hjemme næste gang.... Ved jeg ville gå fuldstændig i panik hvis jeg kom ind og fik at vide jeg måtte føde på en seng!!!!!!!

Jeg glæder mig til at skulle føde igen.... Bare det bliver i vand og så skal min søde doula-veninde bestemt med igen:-)

Anmeld

7. november 2009

Bondepigen

mariamiss6 skriver:

Ja et lidt mærkeligt spørgsmål hehe....

Men altså kunne du godt lide at føde, eller var du en af dem der sagde 'det gør jeg aaaaaaaldrig mere' eller lod du dig måske skræmme så du føler "angst" ved en evt. foreståene ny fødsel?

Jeg selv har nok haft det man kalder nemme fødsler, selvom jeg selvfølgelig selv synes de var helt vildt hårde begge 2, på hver sin måde....

Men begge gange, ha jeg bare haft følelsen af at jeg ville gøre det igen lige på stedet.... Plejer at sige jeg hellere vil føde trillinger end at have de skide efterveer  For efterveerne synes jeg faktisk var det værste, i den sidste ende...

Så jeg ELSKER at føde. Ja gu gør det ondt og er pisse hårdt og alt det der, ogman tænker bare 'jeg vil døøøøøø'.... Men for helvede jeg nød det også, på en meget mærkelig måde.

Jeg mener virkelig at jeg gerne ville føde hele tiden, hvis det dog ikke bare var for alle de babyer der så fulgte med hehe... Men jeg elskede og nød hvert øjeblik af begge mine fødsler, også der hvor det gjorde ondt eller bare var irriterende med de dumme veer.

Hvis jeg vidste, at jeg uden problemer ville kunne aflevere et barn jeg lige har født, til andre forældre, så ville jeg leve af at være rugemor. Så meget elsker jeg det, både graviditeten, og fødslen i sig selv...

Jeg tænker hver eneste dag at jeg vil have dén dag tilbage. Dén dag, hvor jeg fødte mine børn (altså 2 forskellige dage ikke) Jeg ville virkelig ønske at jeg kunne opleve det hele endnu en gang, og igen og igen og igen....  Det var den fedeste oplevelse og følelse i hele mit liv, og den eneste åd ejeg kan opleve det på igen, er ved at føde flere børn, meeeen det er jo ikke derfor vi får de der børn vel.... så jeg må hellere beherske mig lidt....

I mellemtiden vil jeg gerne høre hvordan i andre tænke rom dén sag...

Fuuuck hvor mærkeligt. Jeg gik bestemt rundt og troede, at jeg var den eneste der havde det sådan.

Jeg ville osse gerne være rugemor, hvis ikke altså det var på grund af min alder og at jeg gerne vil have flere børn selv...

ELSKEDE AT FØDE!!! (selv om jeg havde en hård fødsel, og sprækkede hele vejen rundt..)

Anmeld

7. november 2009

mariamiss6

bondepigen skriver:

Fuuuck hvor mærkeligt. Jeg gik bestemt rundt og troede, at jeg var den eneste der havde det sådan.

Jeg ville osse gerne være rugemor, hvis ikke altså det var på grund af min alder og at jeg gerne vil have flere børn selv...

ELSKEDE AT FØDE!!! (selv om jeg havde en hård fødsel, og sprækkede hele vejen rundt..)

Tja det er sgu lidt vildt hvad man kan udsætte sig selv for, og så alligevel bagefter have en fornemmelse af at det var fantastisk....

Eneste problem, hvis gerne vil være rugemor, er at det er ulovligt i DK.

Anmeld

7. november 2009

Lullaby

Efter Izabella sagde jeg til Mathias at jeg ikke ville igen. Smerterne var forfærdelige og jeg græd stort set hele tiden. Der gik dog kun ½ år så var jeg kklar igen. Lige efter Yazmin var jeg igen på herrens mark. Dog gik der kun 2 mdr denne gang.

Anmeld

8. november 2009

1977

Profilbillede for 1977
mariamiss6 skriver:

Ja et lidt mærkeligt spørgsmål hehe....

Men altså kunne du godt lide at føde, eller var du en af dem der sagde 'det gør jeg aaaaaaaldrig mere' eller lod du dig måske skræmme så du føler "angst" ved en evt. foreståene ny fødsel?

Jeg selv har nok haft det man kalder nemme fødsler, selvom jeg selvfølgelig selv synes de var helt vildt hårde begge 2, på hver sin måde....

Men begge gange, ha jeg bare haft følelsen af at jeg ville gøre det igen lige på stedet.... Plejer at sige jeg hellere vil føde trillinger end at have de skide efterveer  For efterveerne synes jeg faktisk var det værste, i den sidste ende...

Så jeg ELSKER at føde. Ja gu gør det ondt og er pisse hårdt og alt det der, ogman tænker bare 'jeg vil døøøøøø'.... Men for helvede jeg nød det også, på en meget mærkelig måde.

Jeg mener virkelig at jeg gerne ville føde hele tiden, hvis det dog ikke bare var for alle de babyer der så fulgte med hehe... Men jeg elskede og nød hvert øjeblik af begge mine fødsler, også der hvor det gjorde ondt eller bare var irriterende med de dumme veer.

Hvis jeg vidste, at jeg uden problemer ville kunne aflevere et barn jeg lige har født, til andre forældre, så ville jeg leve af at være rugemor. Så meget elsker jeg det, både graviditeten, og fødslen i sig selv...

Jeg tænker hver eneste dag at jeg vil have dén dag tilbage. Dén dag, hvor jeg fødte mine børn (altså 2 forskellige dage ikke) Jeg ville virkelig ønske at jeg kunne opleve det hele endnu en gang, og igen og igen og igen....  Det var den fedeste oplevelse og følelse i hele mit liv, og den eneste åd ejeg kan opleve det på igen, er ved at føde flere børn, meeeen det er jo ikke derfor vi får de der børn vel.... så jeg må hellere beherske mig lidt....

I mellemtiden vil jeg gerne høre hvordan i andre tænke rom dén sag...

Nej det kan jeg ikke. Kan ikke sige helt hvorfor, men jeg har virkelig ikke lyst til at gøre det igen (men det bliver jeg vel nødt til når den skal ud ) Ikke at der var noget traumatisk over det, jeg kan bare ikke lide det!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.