kunne du lide at føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2009

frk andreasen

Ja et lidt mærkeligt spørgsmål hehe....

Men altså kunne du godt lide at føde, eller var du en af dem der sagde 'det gør jeg aaaaaaaldrig mere' eller lod du dig måske skræmme så du føler "angst" ved en evt. foreståene ny fødsel?

Jeg selv har nok haft det man kalder nemme fødsler, selvom jeg selvfølgelig selv synes de var helt vildt hårde begge 2, på hver sin måde....

Men begge gange, ha jeg bare haft følelsen af at jeg ville gøre det igen lige på stedet.... Plejer at sige jeg hellere vil føde trillinger end at have de skide efterveer  For efterveerne synes jeg faktisk var det værste, i den sidste ende...

Så jeg ELSKER at føde. Ja gu gør det ondt og er pisse hårdt og alt det der, ogman tænker bare 'jeg vil døøøøøø'.... Men for helvede jeg nød det også, på en meget mærkelig måde.

Jeg mener virkelig at jeg gerne ville føde hele tiden, hvis det dog ikke bare var for alle de babyer der så fulgte med hehe... Men jeg elskede og nød hvert øjeblik af begge mine fødsler, også der hvor det gjorde ondt eller bare var irriterende med de dumme veer.

Hvis jeg vidste, at jeg uden problemer ville kunne aflevere et barn jeg lige har født, til andre forældre, så ville jeg leve af at være rugemor. Så meget elsker jeg det, både graviditeten, og fødslen i sig selv...

Jeg tænker hver eneste dag at jeg vil have dén dag tilbage. Dén dag, hvor jeg fødte mine børn (altså 2 forskellige dage ikke) Jeg ville virkelig ønske at jeg kunne opleve det hele endnu en gang, og igen og igen og igen....  Det var den fedeste oplevelse og følelse i hele mit liv, og den eneste åd ejeg kan opleve det på igen, er ved at føde flere børn, meeeen det er jo ikke derfor vi får de der børn vel.... så jeg må hellere beherske mig lidt....

I mellemtiden vil jeg gerne høre hvordan i andre tænke rom dén sag...

jeg kan kun kort sige. JEG ER FULDSTÆNDIG ENIG MED DIG!!!

trods at min fødsel gik ekstremt hurtigt, jeg fik nogle poser blod og poser med saltvand. fik ingen smertestillende det kunne ikke nåes jeg havde næsten åbnet mig 9 cm da jeg kom på fg. 10 min presse veer, 3 press så var hun ude. havde hende kun kort, også fik hendes far hende. der kom mange læger og alle stoppede klude og deres bare næver op. jeg var ved at forbløde. det tog halvanden time før de var færdig med at få blødningen stoppet og få mig syet til jeg måtte få jasmin over til mig igen.. jeg vil sige at det der skete efter fødslen og så de forbandende efter veer var det væreste. selve fødslen som gik elstremt hurtig og voldsom ikke var slemt.. det har taget 4 timer fra første ve og til jeg havde hende i mine arme...så der står i min vandrejournal at jeg er hurtig føder og at jeg kan komme når den 1 ve melder sig for 2 gang går det nok endnu hurtigere..

knus

tanja 20+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Lise

At sige at jeg kunne lide det, er nok lige i overkanten. Men det var ikke forfærdeligt. Min fødsel gik rimelig efter bogen: vandafgang, veer med det samme, åbne en god cm i timen, og baby ude efter otte timer. Men for fiiiiilans jeg syntes det gjorde ondt. Fik epidural da mine veer kom oveni hinanden, så der var ingen pauser næsten, og det var bare for smertefuldt. Men pga epi'en mærkede jeg ingen pressefornemmelse til sidst, så selve det at presse ham ud, var urimeligt hårdt!!! Men jeg kan huske at jeg under seancen tænkte at det ikke var så slemt at jeg ikke ville gøre det igen...

Var et par timer på fødegangen i forgårs, hvor jeg så - og hørte -  mange kvinder med veer, og så tænkte jeg, at det var da ikke så fedt egentligt at det snart var mig igen  Men hva', jeg kommer vel igennem det.

Anmeld

4. november 2009

Mathilde

Jeg havde veer i 25timer og langt hen ad vejen havde jeg det helt fint med det og syntes ikke det var så forfærdeligt. Men de sidste 2-3timer var absolut smertefulde og der ville jeg bare gerne kunne trykke på "stop". Jeg synes især pressefasen var voldsom!

Jeg havde slet ikke lyst til at føde igen de første par dage, men så blev jeg faktisk helt trist over, at det var overstået og jeg begyndte at glæde mig til næste gang. Men jeg kan heller ikke helt huske HVOR ondt det gjorde mere 

Men ja, da jeg lå der kunne jeg ikke lide at føde! Til gengæld synes jeg ikke efterveerne var så slemme, selvom de var der i lang tid efter.

Anmeld

4. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Fødslen af min datter gik som en drøm og jeg nød hvert et øjeblik. Også smerterne, synes det var den ultimative oplevelse. Nærmest en ud af kroppen oplevelse.

Fik veer fredag den 13/2-2004 ved 19 tiden, svage smerter. Tog til hen af natten og tog på sygehuset ved 7 tiden om morgen. Var 5 centimeter åben og kom på en fødestue med det samme. Veer tog til, fik en klyks fik taget vandet og vupti kl 11.35 var hun født.

Fik ingen smertestillende, revnede ikke eller andet. Det var en drømme fødsel:0)

Jeg er nu gravid igen, og håber selvfølgelig at den næste fødsel bliver lige så fantastisk en oplevelse. Men er fuldstændig bevidt om at ikke to fødsler er ens. Lige nu ville jeg føde børn om og om igen, hvis jeg vidste det blev fødsler som da jeg fødte min datter, men det er der jo ingen garantier for:0)

Ser meget frem til fødslen af vores søn. Håber det bedste. Når fødslen er overstået, må vi se om jeg siger ADRIG mere eller bare må føde igen:0)

Christina 21+2

Anmeld

4. november 2009

Munder

Ærligt....Nej det kunne jeg ikke. Det er ikke en oplevelse jeg skal igennem igen (havde en rigtig øv fødsel - 48 timer med veer, fødte selv, men endte i fuld narkose, da jeg ikke kunne føde moderkagen og mistede meget blod, og var sprukket helt inde fra livmoderhalsen og hele vejen til enden-dog ikke musklen) Så jeg ville lyve, hvis jeg sagde det var fantastisk.

Jeg må ikke føde selv igen, men skal have kejsersni, thvis vi skal have flere børn, da der er risiko for alt for mange komplikationer, men jeg ville da ønske at jeg kunne prøve en rigtig god fødsel.

Anmeld

4. november 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Det med at føde er en speciel ting... Kan huske, at jeg i flere måneder efter fødslen sagde til mig selv: "Jeg gør det bare aldrig igen! Vi skal IKKE have flere børn". Puha, hvor synes jeg det var hårdt - trods det, at jeg havde en forholdsvis hurtig fødsel, i fht. mange andre kvinder. Dog glemmer man ekstremt hurtigt hvor 'frygteligt' det er at føde, det gjorde jeg ihvert fald. Er nu gravid med nummer 2, og frygter overhovedet ikke fødslen. Tager det som det kommer

Anmeld

4. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ubetinget ja! Har haft tre nemme og hurtige fødsler på hhv 5, 2½ og 1½ time. Det gjorde ondt ja, men gjorde det gerne igen og igen. Og så det enestående øjeblik, hvor man endelig får sit barn op på maven og kigger det i øjnene for første gang. Følelsen af at have bedrevet noget stort og meget urkvinde-agtigt.

Men havde jeg haft lange og meget smertefulde fødsler, ville jeg nok ikke have det på samme måde.

Anmeld

4. november 2009

LouiseNielsen

Jeg er også en af dem der aldrig ville være den oplevelse foruden....  Jeg ELSKER det.....

Anmeld

4. november 2009

Kaufie

frk andreasen skriver:

jeg kan kun kort sige. JEG ER FULDSTÆNDIG ENIG MED DIG!!!

trods at min fødsel gik ekstremt hurtigt, jeg fik nogle poser blod og poser med saltvand. fik ingen smertestillende det kunne ikke nåes jeg havde næsten åbnet mig 9 cm da jeg kom på fg. 10 min presse veer, 3 press så var hun ude. havde hende kun kort, også fik hendes far hende. der kom mange læger og alle stoppede klude og deres bare næver op. jeg var ved at forbløde. det tog halvanden time før de var færdig med at få blødningen stoppet og få mig syet til jeg måtte få jasmin over til mig igen.. jeg vil sige at det der skete efter fødslen og så de forbandende efter veer var det væreste. selve fødslen som gik elstremt hurtig og voldsom ikke var slemt.. det har taget 4 timer fra første ve og til jeg havde hende i mine arme...så der står i min vandrejournal at jeg er hurtig føder og at jeg kan komme når den 1 ve melder sig for 2 gang går det nok endnu hurtigere..

knus

tanja 20+3

Samme historie her - dog uden det blodige efterspil.

Jeg havde første ve lidt over midnat - fødte kl 4.25 - fik kun ilt og varmepuder, som bare var irriterende.

Får tildelt p-plads til campingvogn udenfor sygehuset når termin med nr 2 engang nærmer sig .

Anmeld

4. november 2009

mariamiss6

Dejligt vi alligevel er så mange der kan lide at føde....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.