kunne du lide at føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.475 visninger
40 svar
0 synes godt om
4. november 2009

mariamiss6

Ja et lidt mærkeligt spørgsmål hehe....

Men altså kunne du godt lide at føde, eller var du en af dem der sagde 'det gør jeg aaaaaaaldrig mere' eller lod du dig måske skræmme så du føler "angst" ved en evt. foreståene ny fødsel?

Jeg selv har nok haft det man kalder nemme fødsler, selvom jeg selvfølgelig selv synes de var helt vildt hårde begge 2, på hver sin måde....

Men begge gange, ha jeg bare haft følelsen af at jeg ville gøre det igen lige på stedet.... Plejer at sige jeg hellere vil føde trillinger end at have de skide efterveer  For efterveerne synes jeg faktisk var det værste, i den sidste ende...

Så jeg ELSKER at føde. Ja gu gør det ondt og er pisse hårdt og alt det der, ogman tænker bare 'jeg vil døøøøøø'.... Men for helvede jeg nød det også, på en meget mærkelig måde.

Jeg mener virkelig at jeg gerne ville føde hele tiden, hvis det dog ikke bare var for alle de babyer der så fulgte med hehe... Men jeg elskede og nød hvert øjeblik af begge mine fødsler, også der hvor det gjorde ondt eller bare var irriterende med de dumme veer.

Hvis jeg vidste, at jeg uden problemer ville kunne aflevere et barn jeg lige har født, til andre forældre, så ville jeg leve af at være rugemor. Så meget elsker jeg det, både graviditeten, og fødslen i sig selv...

Jeg tænker hver eneste dag at jeg vil have dén dag tilbage. Dén dag, hvor jeg fødte mine børn (altså 2 forskellige dage ikke) Jeg ville virkelig ønske at jeg kunne opleve det hele endnu en gang, og igen og igen og igen....  Det var den fedeste oplevelse og følelse i hele mit liv, og den eneste åd ejeg kan opleve det på igen, er ved at føde flere børn, meeeen det er jo ikke derfor vi får de der børn vel.... så jeg må hellere beherske mig lidt....

I mellemtiden vil jeg gerne høre hvordan i andre tænke rom dén sag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Nybagt mor

Af gode grunde følger jeg lige med her Maria...

Anmeld

4. november 2009

bette

jeg må nok indrømme at jeg er en af dem der ikke synes det var spor sjovt.. men jeg gik også mega meget i stykker.. så kunne jo ikke se mit barn bagefter fordi jeg skulle opereres.. suk..

selve fødslen synes jeg generelt også var skrækkelig.. havde sååå ondt (fik ikke noget smertestillende) og kunne kun ligge på én måde fordi jeg er hypermobil og mine led ellers ville gå ud af skålen hvis jeg skulle føde på andre måder.
og kunne slet ikke styre mig selv under veerne..

men jeg gør det da igen.... selvom jeg er rædsenslagen for næste gang...
må indrømme at jeg nok liiiige skal have en snak med jordmoren om hvordan og hvorledes.. og om jeg overhovedet må føde selv.. eller igangsættelse så baby ik blir så stor..

men synes det er kanon at du bare havde en super god oplevelse begge gange..
gad jeg godt var mig

Anmeld

4. november 2009

louisepigen23

Jeg ville lyve hvis jeg sagde at det ikke gjorde ondt men jeg er ikke typen der siger at det gør jeg aldrig igen... vil gerne have en mere engang om nogle år. Men selvom det gør ondt og man godt kan huske at det har gjort ondt er det ligesom om at ligeså snart barnet er født glemmer man hvor ondt det egentlig gjorde...

Men det kan da også være det er fordi jeg havde så nem en fødsel det tog kun 3 ½ time og der var ingen komplikationer...

det kan jo være at jeg har en helt anden opfattelse efter den næste... you never know... men er hvertfald ikke skræmt væk nu

Anmeld

4. november 2009

Heidi.

Altså.. Min 1. fødsel var forfærdelig.. Jeg havde veer i 36 timer, ville ikke have noget for smerterne, og min datter var ved at dø, da hun havde navlesnoren 2 gange rundt om halsen, og skulle taget med kop, for derefter at ligge på neonetal i en uge.. Derefter sagde jeg: JEG GØR DET IKKE IGEN... Lige indtil 3 år efter hvor jeg så fødte min 2. datter. En rimlig hurtig fødsel på 7 timer.. Uden smertestillende igen. Det gjorde ondt som en i helvede, men det var en fantastisk oplevelse. Jeg fik min datter op på maven, det gjorde jeg ikke 1. gang. Så ja jeg må sige at det var en oplevelse. Jeg ved ikke om man kan sige om jeg kunne lide det eller ej. Imens det står på har jeg lyst til at pakke mine ting og smutte.. Men bagefter er man høj, og det er den fedeste føelse jeg nogensinde har haft, jeg ville ønske man kunne tage en lille æske og gemme den føelse, for den er så speciel..

Kh HEidi

Anmeld

4. november 2009

Joan ( Smallie )

Jeg kunne godt lide at føde selv om det tog 40 timer. Jeg kan blive helt trist når jeg tænker på at det skal jeg aldrig opleve igen.

Min fødsel var overhovedet ikke nem det tog ca 40 timer at få hende ud og alligevel endte det med at hun blev taget med kop og jeg blev klippet. Men jeg kan blive helt høj af at tænke på det. Det der med at få det lille varme, våde væsen op på maven efter at have kæmpet så meget for det det er sku for vildt. Man bliver så stolt af sig selv. Jeg kan ikke lide at være gravid men vil gerne føde ungerne.

Jeg fik kun lov til at føde vores datter for knægten blev taget ved aks for jeg fik svangerskabs forgiftning så ud skulle han. Og mit største ønske var at få lov til at føde nr 2 selv men det indebar at jeg blev sygmeldt da jeg var i uge 15 med hende for at mit blodtryk ikke blev for højt igen og alligevel stak det af for dem da jeg skulle føde så ingen lange bad eller kar til mig men en epi i stedet. Men jeg ville gøre det hele igen for det er så fed en føelse

Joan

Anmeld

4. november 2009

Mumto3

Jeg har haft mega lange fødsel (og her taler vi seriøst lange fødsler!) og selvom det også har været meget meget hårdt og specielt den første fødsel var temmelig marridtsagtig, så kan jeg også sagtens se det det fede i at føde! Jeg har også overvejet at blive rugemor, men jeg tror det er svært at give barnet fra sig, når det først lå der må maven af én (og så er det også ulovligt).

Men hold da kæft man, jeg føler mig bare som verdens sejeste kvinde når jeg har født et barn. Det er så vildt at jeg gjorde det!!! -og så kan jeg alligevel ikke lade være med at tænke på 1000-vis af kvinder er i mange mange 1000 år har født børn før os! Det er sku ikke underligt at kvinder er det stærkeste køn!!! Vi er jo bare for seje!

Anmeld

4. november 2009

Cris

Jeg elsker det! Jeg har også haft to nemme fodsel og har haft det godt lige efter. Man skal ikke gå i panik og blive ens med smerterner. Man tager en ve af gangen uden at tænke på tiden. Og når babien kommer, så er der en "off" knap og man glemmer alt andet. Begge mine fødsel har været noget af den største oplevelse i mit liv  

Anmeld

4. november 2009

quity

Jeg er helt vild med det. Glæder mig vildt meget denne gang. 1.gang ved mig var også en nem fødsel. Jeg synes ik det gjorde særlig ondt (ik værre end mine stærkemens. smerter) Det mest irriterende var dog at have presseveer i 15 min. uden at måtte presse. Jeg kørte selv til sygehuset med veer, var i Bilka og på venindebesøg med veer. Fra min 1. ve til sønnen kom ud gik der 19 timer og 15 min. og veerne kom med 5-7min. mellemrum fra start til slut, men det var ik slemt.  Efterveerne gjorde til gengæld mega ondt.

Anmeld

4. november 2009

malou

Jeg sagde MEGET længe: ALDRIG MERE!! Det var en frygtelig oplevelse... men nu 1 år efter er jeg begyndt at tænke på at jeg gerne vil have en mere om et par år...- nu har jeg sundet mig og nydt min barsel... og har igen kræfterne til at ville gå det hele igennem igen... specielt mentalt. Og nu ville jeg ikke være den store oplevelse foruden som det er at have veer og føde sit vidunder..

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.