Glatbarberet eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, det er trist, når passionen og liderligheden mellem to mennesker er så skrøbelig, at kønsbehåring sætter en stopper for oralsex. På mig virker det dovent og kræsent, at lysten og begæret efter at æde sin partner med hud og hår forsvinder pist væk - pga. hår. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, hvordan det ville være, hvis min mand afviste at bruge sin mund på mig på dét grundlag. Det er bare hår - hår, som hører til dér. 
Jeg læste en artikel af en sexolog, som påpegede, at mange yngre menneskers sexliv er blevet inficeret af en “gider/gider ikke”-indstilling, hvor man tilgår den andens krop som en pizzabestilling - og hvis kroppen ikke er, som man foretrækker allermest, gider man ikke sex og finder på noget andet at lave eller sætter begrænsninger for de seksuelle aktiviteter, kræver kompromisser “jeg vil kun A, hvis du gør B” osv. 

Selvfølgelig kan man have sjov og fornøjelse af at overraske sin partner fx med en barbering, men betingelses-sex virker decideret usexet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2024

Tullebadulle

Jeg synes, det er trist, når passionen og liderligheden mellem to mennesker er så skrøbelig, at kønsbehåring sætter en stopper for oralsex. På mig virker det dovent og kræsent, at lysten og begæret efter at æde sin partner med hud og hår forsvinder pist væk - pga. hår. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, hvordan det ville være, hvis min mand afviste at bruge sin mund på mig på dét grundlag. Det er bare hår - hår, som hører til dér. 
Jeg læste en artikel af en sexolog, som påpegede, at mange yngre menneskers sexliv er blevet inficeret af en “gider/gider ikke”-indstilling, hvor man tilgår den andens krop som en pizzabestilling - og hvis kroppen ikke er, som man foretrækker allermest, gider man ikke sex og finder på noget andet at lave eller sætter begrænsninger for de seksuelle aktiviteter, kræver kompromisser “jeg vil kun A, hvis du gør B” osv. 

Selvfølgelig kan man have sjov og fornøjelse af at overraske sin partner fx med en barbering, men betingelses-sex virker decideret usexet. 

Men mænd har også ansigtsbehåring. Jeg ville da også nødigt at min mand fik fuldskæg. 

Jeg synes der er kommet en “jeg bestemmer selv over min krop i alt - så jeg har dusk under armene og forneden og på benene..”  men så bliver man altså (måske) også mindre attraktiv i sin mands øjne. Jeg er da med på at kroppe ændrer, sig men jeg ville da ikke juble ved 30kg ekstra og fuldskæg. Og man kan da gøre meget for at møde hinanden lystmæssigt. Jeg klipper da heller ikke mine lange krøller af - når jeg ved min mand elsker dem. 

Anmeld Citér

6. maj 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella
Mor og meget mere skriver:

Altså det er ikke fordi han har krævet det af mig på den måde. Det bare ligesom sådan det var -fordi han ikke havde den spontane lyst til at give oralsex. Og jeg kunne ikke drømme om at tvinge/forlange af en partner til at udføre sexuelle handlinger, de ikke havde det godt med. Derfor har jeg ikke haft presset ham. Vi har hele tiden haft en god dialog omkring det med tydelig gensidig respekt for hinandens grænser og så havde vi lysten til at finde på nye måder at være sammen på i stedet

Anmeld Citér

6. maj 2024

Maricella

Tullebadulle skriver:

Men mænd har også ansigtsbehåring. Jeg ville da også nødigt at min mand fik fuldskæg. 

Jeg synes der er kommet en “jeg bestemmer selv over min krop i alt - så jeg har dusk under armene og forneden og på benene..”  men så bliver man altså (måske) også mindre attraktiv i sin mands øjne. Jeg er da med på at kroppe ændrer, sig men jeg ville da ikke juble ved 30kg ekstra og fuldskæg. Og man kan da gøre meget for at møde hinanden lystmæssigt. Jeg klipper da heller ikke mine lange krøller af - når jeg ved min mand elsker dem. 

Jeg var bestemt heller ikke begejstret da min mand begyndte at gro fuldskæg eller da han stoppede med at træne og lagde sig ud eller da han klippede sit lange hår kort. Men jeg elsker ham stadig trods de forskellige fysiske forandringer gennem tiden, og han elsker heldigvis mig og har udholdt både dusk under armene og at jeg klippede mit lange hår drenge-kort, trods at han altid har begæret det. Tingene har fundet en balance med tiden, og vi har begge fundet ud af hvordan vi er tilpasse i vores egne kroppe. Men at nægte den man elsker at udforske hvem de egentlig er og hvad de selv ønsker tænker jeg kun kan hæmme et forhold. Kærligheden er jo til selve mennesket, og så løser alt det praktiske sig nok omkring det

Anmeld Citér

6. maj 2024

Mor og meget mere

Tullebadulle skriver:

Der er nu intet nyt ved dusk under armene og kropsbehåring i det hele taget. I en historisk set ultrakort periode begyndte mange at barbere det væk, og nu bevæger flere sig tilsyneladende tilbage til det, der må siges at være normalen. Tror du, dine bedste- og oldemødre barberede sig i skridtet og under armene? Og tror du, folk havde sjældnere og dårligere sex før 1990’erne, da barbergrejet blev en del af mange kvinders basisgrej? 

Hvis hår under armene, i skridtet og på benene gør en kvinde mindre attraktiv i mandens øjne, må han have en meget skrøbelig libido - og selvfølgelig være hyperpåvirket af, at han tilfældigvis lever i en tid, hvor det barberede look har været eksponeret mest. Det skriger til himlen, at hår i kvinders armhuler og på deres ben har nogen som helst indflydelse på (nogle) mænds sexlyst - og at nogle kvinder oprigtigt mener, at det er noget, de må indrette sig under, uanset om de selv føler sig tilpas ved det eller ej. 

Nu kan min mand ikke gro et fuldskæg, men hvis han kunne, ville det på ingen måde gøre mig mindre tændt ved sex - han ville jo stadig være den samme, lige så fræk og dejlig og fuld af selvværd og glæde ved både sin egen og min krop. 

Anmeld Citér

6. maj 2024

Tullebadulle

Mor og meget mere skriver:

Der er nu intet nyt ved dusk under armene og kropsbehåring i det hele taget. I en historisk set ultrakort periode begyndte mange at barbere det væk, og nu bevæger flere sig tilsyneladende tilbage til det, der må siges at være normalen. Tror du, dine bedste- og oldemødre barberede sig i skridtet og under armene? Og tror du, folk havde sjældnere og dårligere sex før 1990’erne, da barbergrejet blev en del af mange kvinders basisgrej? 

Hvis hår under armene, i skridtet og på benene gør en kvinde mindre attraktiv i mandens øjne, må han have en meget skrøbelig libido - og selvfølgelig være hyperpåvirket af, at han tilfældigvis lever i en tid, hvor det barberede look har været eksponeret mest. Det skriger til himlen, at hår i kvinders armhuler og på deres ben har nogen som helst indflydelse på (nogle) mænds sexlyst - og at nogle kvinder oprigtigt mener, at det er noget, de må indrette sig under, uanset om de selv føler sig tilpas ved det eller ej. 

Nu kan min mand ikke gro et fuldskæg, men hvis han kunne, ville det på ingen måde gøre mig mindre tændt ved sex - han ville jo stadig være den samme, lige så fræk og dejlig og fuld af selvværd og glæde ved både sin egen og min krop. 

Det tror jeg ikke de nødvendigvis gjorde. Min pointe er faktisk ikke, om man skal eller ikke skal have fuldskæg, fuld busk eller glatbarberet….. eller om min oldemor gjorde et eller andet.
Min pointe er, at man i et parforhold også lægger mærke til hvad der tænder ens partner og ikke bare  “jeg bestemmer selv”. Jeg ville heller ikke få en tatovering, hvis min mand hadede det. 

Anmeld Citér

6. maj 2024

Maricella

Tullebadulle skriver:

Det tror jeg ikke de nødvendigvis gjorde. Min pointe er faktisk ikke, om man skal eller ikke skal have fuldskæg, fuld busk eller glatbarberet….. eller om min oldemor gjorde et eller andet.
Min pointe er, at man i et parforhold også lægger mærke til hvad der tænder ens partner og ikke bare  “jeg bestemmer selv”. Jeg ville heller ikke få en tatovering, hvis min mand hadede det. 

Men ville du få en hvis du egentlig ikke havde lyst men du vidste at det var et kæmpe turn on for ham?

Man kan jo sagtens tage hensyn til ens partner uden at overskride egne grænser og påføre sig selv ubehag. Måske det ikke handler om at folk er egoistiske (bare fordo de kan?), men at der faktisk ligger et dybtfølt ønske om f.eks. at være god mod sig selv, bag ønsket om ikke at barbere sig? (Sådan var det i hvert fald for mig)

Anmeld Citér

6. maj 2024

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tullebadulle skriver:

Men handler det ikke i høj grad også om, om det er noget der betyder noget for én? Altså hos den der skal lave en forandring. 

hvis din mand elsker dit lange hår, og du også godt kan lide det langt - så er det jo nemt at lade være at eksperimentere med korthårs frisurer.

men hvis din mand elsker kort hår - men du føler dig mest kvindelig og tilpas med langt hår og slet ikke bryder dig om tanken om at have det kort  - skal du så klippe det for hans skyld? Nej. 

tænker det er det samme her. Det er ikke et issue at barbere sig for sin kærestes skyld, hvis man selv har det fint med at være glat. Men føler man derimod ubehag ved at være glat  - er det da ikke noget man skal gøre for en andens skyld. 

Anmeld Citér

7. maj 2024

Mor og meget mere

Tullebadulle skriver:

Men når du skriver, at du synes, der er kommet en “jeg bestemmer selv over min krop i alt - så jeg har dusk under armene og forneden og på benene..” - så lyder det i høj grad som om, det i dine øjne er en ny og potentielt risikabel tendens. Risikabel, fordi man så må påregne, at partneren kan finde én mindre attraktiv. Det lyder faktisk, som om du mener, at det er helt forståeligt, han kan have det sådan - og mindre forståeligt, at man beholder dusk under armene, hår på benene osv., “bare” fordi man selv bestemmer over sin krop. 
Jeg har absolut ingen issues med, at nogle kvinder har det fedt med at fjerne behåring fra kroppen, men jeg har det meget stramt med, hvis nogle gør det uden at bryde sig om det, og hvis der virkelig ligger en reel risiko for at møde seksuel afvisning fra mandens side bag. 

Hvis manden synes, at kvinden skal rage håret af hovedet, fordi det tænder ham, ville det være absurd at hævde, at selvfølgelig kan hun lade være, men så må hun også kalkulere med, at han ikke synes, hun er så attraktiv. Han kan jo ikke gøre for, at han foretrækker hende skaldet … 

“Jeg bestemmer selv” må og skal trumfe alt andet, hvis alternativet er, at man ikke selv har det godt med en given forandring af kroppen. Undtaget manglende hygiejne og lignende, selvfølgelig. 
Vi taler jo ikke om at gøre noget ekstraordinært eller ekstremt ved sin krop - vi taler om at undlade at gøre noget ekstraordinært ved den. Og dit ordvalg får det til at lyde, som om fx hår under armene er et påfaldende eller kontrært fænomen. 

Anmeld Citér

7. maj 2024

Imaong90

Profilbillede for Imaong90

Krops behåring er jeg ikke vild med generelt hverken hos mig eller min mand, forneden. Min mand kan godt lide fjerne sit skæg en gang i mellem, jeg elsker ham med skæg, så han har kun fjernet det en gang på 2,5 år. 
Jeg elsker at min mand gør noget ud af sig selv træner og tænker hvilket slags tøj han går i, jeg gør det samme. 
Vi gør så meget når man skal ud og finde en ny partner, udsendesmæssigt, make-up, tøj går i fitness mm. Lige så snart man har været i et forhold nogle år. Så der en del som tager på, ikke barber ben længere ikke lægger make-up som i starten. Og mange som har fået børn gør endnu mindre. Man skal huske i et forhold at man skal “score” sin partner hver dag. Ikke dermed sagt man skal gøre noget ud af sig selv hver dag. Men der går ofte for meget hverdag i forhold. Bevares ens egen krop er ens egne krop men man må give og tage. Jeg ville ikke slikke en mands boller hvis der er hår, så tænker det fint du så ikke ydre oral på din dame, så længe hun har hår. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.