Anonym skriver:
Må jeg sygemelde mit barn fra skolen om aftenen? Altså skrive til læren derinde (de ser det jo næste morgen) at mit barn er sygt og nok ikke er frisk til næste dag. Hvis det er en nat hvor mit barn og jeg er vågne pga sygdom, ville det være rart med lidt hvile og ikke skulle tænke på at stå op kl 8 for at skrive.
Er det helt uhørt eller må man det 2 gange i træk? Jeg ved jo mit barn ikke er klar til at komme i skole. 
Jeg ville spørge lærerne hvis jeg var i tvivl. Med 98 kommuner, der anvender AULA, kan der være 98 forskellige instrukser til forældrene og 98 forskellige brug af andre moduler via AULA.
Det bærer svarerne herinde tydeligt præg af.
På vores skole er instruksen ret klar: daglig sygemelding i AULA (går til SFO) og samtidig besked til klasselæreren. Jeg sender den besked, "når det passer" inden skoledagen starter. Fx om natten hvis vi har været oppe eller aftenen før. Hvis mit barn er syg om aftenen, så skal han jo ikke i skole dagen efter. Jeg har det som dig: er vi syge, så sover vi uden vækkeur.
Jeg har endnu ikke oplevet, at jeg var i tvivl om mit barn var skoleklar dagen efter. Hvis man er oppe med opkast eller feber om natten, så ved man jo godt, der går mindst én dag før, de skal i skole.
Jeg ser det, at man skal sende en besked, som en mulighed for, at lærerne kan gå i dialog med de forældre, hvor børnene har meget fravær.
Jeg tror, du overtænker det og jeg ville - hvis det var mig - tjekke med dit barns lærer eller se skolens hjemmeside og så blot følge den instruks.
Vh.
Anmeld
Citér