Må jeg sygemelde mit barn fra skole aftenen før?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2024

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Selvfølgelig må du det. 

Tak havde jeg lige brug for. Også 2 aftener i streg?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Kan se at det kan jeg ikke. Er ikke tilknyttet det. Men er det okay nr 2 dag at melde syg om aftenen på aula så? Jeg er sådan i tvivl. meldte også mit barn syg i går aftes, netop for at vi kunne få den ekstra hvile. 

Ja selvfølgelig. 

Anmeld Citér

29. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Har aldrig hørt om minuddannelse før. Skal jeg bare skrive det i Google for at finde det? Har altid bare brugt aula.

Ville være så rart ikke at skulle op kl 7.50 for at skrive når vi er helt smadret af ingen søvn. Sygemeldt om aftenen i går men tør næsten ikke gøre det i dag igen

Du kan finde det inde i aula. Aula har også sin egen “meld fravær”

Anmeld Citér

29. april 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Du kan finde det inde i aula. Aula har også sin egen “meld fravær”

Vi skal skrive til mindst 2 lærer. Sådan har jeg i hvert fald forstået det. Men mange siger at det må man gerne aftenen før. Så jeg skriver nu her at mit barn ikke kommer i morgen. Jeg ved jo mit barn ikke bliver magisk super frisk til i morgen tidlig. så kan vi begge hvile lidt ekstra hvis natten er hård. Det er ikke altid nemt at sove med feber for mit barn.

Anmeld Citér

29. april 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Hvis barnet har feber om aftenen, sender man vel uanset ikke i skole dagen efter? Har vitterligt aldrig tænkt at det skulle være et problem at melde hverken mig eller mit barn syg aftenen før.

Anmeld Citér

29. april 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Hvis barnet har feber om aftenen, sender man vel uanset ikke i skole dagen efter? Har vitterligt aldrig tænkt at det skulle være et problem at melde hverken mig eller mit barn syg aftenen før.

Tak for svar Det letter min dårlige samvittighed omkring det. 

Anmeld Citér

29. april 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder

Når jeg melder barn syg. 

Hej med dig 

Xxxx er syg kommer ikke i skole.

Og ja det kan godt skrive om natten hvis vi er ude i en god skide bræk syge. 

Hvis det er over 3 dage skriver stadig syg. 

Over en uge skriver en forklaring på hvorfor barn stadig er syg. 

Samme gør jeg på arbejde. 

Hej chef er syg. 

Hej chef har barn syg 

Gider sgu ikke forklare mig, hvorfor jeg vælger at holde mit barn hjemme, det jo en privat sag. Tror du ligger for meget i det, du skal ikke stå til ansvar for skolen, hvis skolen har bekymringer om dit barns ve og vel, indkalder de til møde, og indberetter til kommunen, men det skal de have en god grund til, og at du melder sygdom om natten er ikke en god grund. 

Anmeld Citér

29. april 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Lige præcis. Det er fordi jeg er bange for det virker "fake" at jeg skriver om aftenen to dage i streg istedet for om morgenen. Men det er simpelthen fordi jeg synes det er så irriterende når vi har været vågne det halve af natten med feber eller andet, og så vi begge skal vågne af vækkeuret tidligt. ( vi sammensover) så du ville bare skrive igen her til aften at "mit barn er for sygt til at komme i skole i morgen" ? Selvfølgelig lige med mere indhold, men du ved hvad jeg mener.

Men hvis det er opkast eller feber ved du jo godt at barnet ikke skal afsted..? Selvfølgelig (som slet ingen tvivl) er det ok. 

Anmeld Citér

29. april 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart
Panther skriver:

Helt enig. Jeg forstår heller ikke helt problematikken. Barnet skal naturligvis ikke i skole hvis de er syge om aftenen forinden.

Anmeld Citér

29. april 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Når nu barnet er rask igen og I kommer hen på skolen. Så snak med lærerne/pædagogerne omkring det Så har du det på plads, til næste sygeperiode kommer. 

Men enig med de andre, du skriver bare her til aften. Ingen problemer i det. 

Rigtig god bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.