Må jeg sygemelde mit barn fra skole aftenen før?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.971 visninger
34 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2024

Anonym trådstarter

Må jeg sygemelde mit barn fra skolen om aftenen? Altså skrive til læren derinde (de ser det jo næste morgen) at mit barn er sygt og nok ikke er frisk til næste dag. Hvis det er en nat hvor mit barn og jeg er vågne pga sygdom, ville det være rart med lidt hvile og ikke skulle tænke på at stå op kl 8 for at skrive. 

Er det helt uhørt eller må man det 2 gange i træk? Jeg ved jo mit barn ikke er klar til at komme i skole.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg melder bare syg via minuddannelse. Der kan du vælge den til næste dag. Det ser læreren 

Anmeld Citér

29. april 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Jeg melder bare syg via minuddannelse. Der kan du vælge den til næste dag. Det ser læreren 

Har aldrig hørt om minuddannelse før. Skal jeg bare skrive det i Google for at finde det? Har altid bare brugt aula.

Ville være så rart ikke at skulle op kl 7.50 for at skrive når vi er helt smadret af ingen søvn. Sygemeldt om aftenen i går men tør næsten ikke gøre det i dag igen

Anmeld Citér

29. april 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Kan se at det kan jeg ikke. Er ikke tilknyttet det. Men er det okay nr 2 dag at melde syg om aftenen på aula så? Jeg er sådan i tvivl. meldte også mit barn syg i går aftes, netop for at vi kunne få den ekstra hvile. 

Anmeld Citér

29. april 2024

Tobis

Profilbillede for Tobis

Selvfølgelig er det ok. 

Anmeld Citér

29. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Kan se at det kan jeg ikke. Er ikke tilknyttet det. Men er det okay nr 2 dag at melde syg om aftenen på aula så? Jeg er sådan i tvivl. meldte også mit barn syg i går aftes, netop for at vi kunne få den ekstra hvile. 

Kan du ikke skrive det som du skriver her? Altså, at barnet ikke bliver klar til at komme i skole om morgenen, og du skriver allerede nu om aftenen for at I kan få den ekstra hvile om morgenen. Og at du håber det er okay, og hvis ikke, må læreren meget gerne sige til.

Anmeld Citér

29. april 2024

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg tænker da det er helt fint, man ved da godt hvis et barn er syg kan der være brug for en ekstra dag til at komme sig, så det gør du da bare.

Og gør som du plejer, jeg læser de andres kommentarer som om de vil forklare dig HVORDAN man kan gøre det, ikke det du spørger om, som vel mere er et spørgsmål om "moral".

Anmeld Citér

29. april 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Selvfølgelig må du det. 

Anmeld Citér

29. april 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan du ikke skrive det som du skriver her? Altså, at barnet ikke bliver klar til at komme i skole om morgenen, og du skriver allerede nu om aftenen for at I kan få den ekstra hvile om morgenen. Og at du håber det er okay, og hvis ikke, må læreren meget gerne sige til.

Jo det kunne jeg godt. Det bliver nok det jeg gør så. Jeg har bare ofte tænkt på om det var okay, fordi det er et dilemma hver gang mit barn er sygt. Hver gang tænker jeg at det ville være skønt ikke at skulle tidligt op for at huske og skrive. Mit barn vågner også af vækkeuret fordi vi sammensover. Synes det er så træls når vi har været vågne den halve nat med opkast eller feber osv. Men er også bange for at gøre noget forkert. Kan ikke finde nogle regler omkring det.

Anmeld Citér

29. april 2024

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Jeg tænker da det er helt fint, man ved da godt hvis et barn er syg kan der være brug for en ekstra dag til at komme sig, så det gør du da bare.

Og gør som du plejer, jeg læser de andres kommentarer som om de vil forklare dig HVORDAN man kan gøre det, ikke det du spørger om, som vel mere er et spørgsmål om "moral".

Lige præcis. Det er fordi jeg er bange for det virker "fake" at jeg skriver om aftenen to dage i streg istedet for om morgenen. Men det er simpelthen fordi jeg synes det er så irriterende når vi har været vågne det halve af natten med feber eller andet, og så vi begge skal vågne af vækkeuret tidligt. ( vi sammensover) så du ville bare skrive igen her til aften at "mit barn er for sygt til at komme i skole i morgen" ? Selvfølgelig lige med mere indhold, men du ved hvad jeg mener.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.