Anonym skriver:
Det giver mening det I skriver :-). Og er vildt imponeret over, at så mange kan dække alle folkeskolens fag
. Fra engelske verber, verdenshistorie til Ohms lov. I er sgu seje

Det tror jeg nu, at rigtigt mange vil kunne. Det meste kan læses op, og det er noget af det, der er så fedt ved at være lærer - man lærer selv en masse ved at lære fra sig. Elever stiller spørgsmål, som man ikke nødvendigvis kan svare på på stående fod, og så undersøger man det sammen.
Selvfølgelig kan man ikke undervise i tysk, hvis man slet ikke kan tale sproget, men fx Ohms lov og verdenshistorien, som du nævner, kan man jo læse sig til på nettet. Ingen forventer af en historielærer, at han/hun kender enhver historisk periode ud og ind - men det er jo bl.a. det, man bruger forberedelsestid på som lærer at genopfriske/gå i dybden med.
Jeg ville nok være mere tvivlende overfor, om alle vil være i stand til at lave en varieret undervisning med forskellige didaktiske tilgange - og overvejelser om evalueringsmetoder, metodik i det hele taget, pædagogiske tilgangsvinkler osv. osv.
Anmeld
Citér