1. gang var det jo skønt endelig at se det barn man havde ventet sådan på. Men det var også en lettelse bare at se at nu var han de, og SÅ var den fødsel heldigvis overstået, for så kunne der i hvert fald ikke blive tale om flere veer
der blev jeg dog frygteligt snydt hahahah... Hvorfor er der aldrig nogen der fortælle rom efterveer???? jeg anede ikke de eksisterede før de ligesom meldte sig hehe....
Nåh men det var selvfølgelig fantastisk at se det lille barn, og jeg fik et ordentligt skud energi, og da solen kastede en feeed stråle ind ad vinduet lige i samme øjeblik så jeg feeeeede farver mens jeg lå der med mit barn (eller var det lattergassen der endelig gav sit kick-in dér mon? hmmm)
2. Gang var det enormt overvældende, fordi det gik virkelig stærkt, og jeg faktisk kæmpede en brav kamp for ikke at føde før vi var på ygehuset og jordemoderen var klar til at gribe. Jeg stod på alle 4, og følte mig som den dårligste mor i hele verden, da jeg blev spurgt om jeg ville have barnet i armene, for jeg måtte svare nej, og bede dem give ham til faren. Så jeg va rjo enormt lettet over endelig at være ude over fødslen, endnu engang, men jeg var enormt skuffet over mig selv og mit manglende overskud, lige netop dén dag. Men jeg kunne bare ikke holde ham, jeg stod jo der på alle 4 med navlestrengen hængende mellem benene, og bare rystede og rystede, så jeg kunne slet ikke overskue det. Jeg fik ham i armene efter ca. 10 minutter og i mit hovede var kun 'hvad tænker de dog ikke om mig' MEN jeg var glad og lykkelig over mit barn, som blev krammet og kigget på som alle andre nyfødte bliver af deres mødre...
Jeg tror ikke jeg forventede det helt store.... og blev derfor heller ike specielt overrasket over følelserne.... det er svært lige at huske for det er faktisk 1 af de ting jeg ikke lige har tænkt så meget over... Kan kun sige at mit eneste mål her i livet har været at få børn inden jeg fyldte 25, og da jeg var 25½ blev jeg velsignet med nummer 2, så der var da lykke her....
Anmeld