Anonym skriver:
Hej derude i stuerne 
Meget lige på og direkte til min problemstilling.
Min kæreste har en pige på 10 år , som tisser . Både om natten og når hun er vågen , men desværre ikke altid på toilettet og hun har indtil det sidste års tid også haft tendenser til at ski@de i bukserne .
Pigen er undersøgt ved lægen , og på sygehuset, for at udelukke fysiologiske samt psykiske udfordringer.. intet at komme efter .
Vi er tydeligvis ikke helt enige om hvor tolerant vi som voksne bør værer i denne situation og det er begyndt at skabe konflikter mellem os som par .
De overnatter fra tid til anden ved mig , hvilket resulterer i at jeg ofte står med en større rengøring, enten fordi der er tisset i sengen og derved plask våde lagner og dyner , eller tøj hun tisser i når hun er vågen . Hun tisser også i sofaen fra tid til anden ..
Det synes jeg er pænt træls efterhånden.. min kæreste nægter at give hende nat ble på , og går ej heller i "konflikt " med hende . Det bliver bare til en " nårhh skidt på " det meste af tiden . Men jeg kan virkelig mærke at jeg snart springer en sikring over det ..
Han synes jeg er for strid , og istedet for at "beklage" mig , er det bedre jeg bruger tiden på at gøre det rent mener han ..
Hvad tænker i ? Hvad er normalen ? Skal man bare leve med det ??? Hun går ofte også i skole med tis ned af benene fordi hun ikke fortæller at hun har overtisset nattøjet fx, hun ligger det bare til vask og går .. jeg synes det er en anelse bekymrende og synes ærligt talt også det er ved at være noget svineri
Hvad tænker i ? Skal jeg bare komme igang med rengøring?
Uha...jeg kan fint følge din frustration!!
Jeg er mor til 5, hvor af alle har været vådligger indtil de var mellem 10 og 12 år. Det var frygteligt!!! Lugten af pis, sad bare konstant i min næse!
Nå men det er en frygtelig arvelig sygdom, og min mand har haft det hele hans liv. Både mand og 3 af børnene var kun ramt om natten, men de 2 drenge var ramt om dagen også og incl aftørring også.
Ja det var en hård tid!!
De 2 af mine der døjede om dagen også, har begge adhd og autisme.
Alle, incl min mand er i behandling med Minirin og det hjalp 4 ud af 5 børn og min mand har fået det siden han var 15 år og får det stadig.
Ved ikke om du kender det, men det er en smelte tablet, som man tager inden sengetid, og som derved mindsker urin produktionen om natten.
Min mand har aldrig haft uheld på den mindste dosis. Enkelte af børnene skulle op på højeste dosis. Men når det hjalp var det et mirakel middel.
Kan du evt foreslå din kæreste det, med henblik på at hjælpe pigen (ikke for at undgå våde senge mv - selvom det klart er en god bonus)
Jeg kan faktisk slet ikke forstå at det ikke har været på tale og forsøge med minirin....
Sæt igang og få hjulpet både pigen og dig selv ud af den kattepine.