Septemberbarn2018 skriver:
Jeg havde min datter i kommunal dagpleje i Aalborg fra 2019.
Der skal helst være afleveret før kl. 9 af hensyn til formiddagsmad og ture ud af huset. Vores dagplejer var altid tilbage fra ture ca kl. 11, hvor de spiste frokost og blev puttet, og ca. kl. 14.15 spiste de eftermiddagsmad.
Som andre skriver, er kl. 13.00 et ret dårligt tidspunkt at hente af hensyn til lur.
Vi skulle ikke give besked om, hvornår vi ville hente om eftermiddagen, så jeg hentede mellem 15.00 og 16.00, alt efter hvordan det ellers lige passede ind i hverdagen med arbejde osv. Du kan selvfølgelig altid hente tidligere, selvom du måske har sagt 16.30 om morgenen.
Jeg fik at vide af vores dagplejemor, at prisforskellen på fuldtidsplads og deltidsplads i Aalborg er meget lille, så jeg ville personligt ikke gide bøvlet med at melde ind og overholde tider.
Tak for svar og tanker
Jeg synes, som skrevet før, at det giver supergod mening og er helt fair at der en fast tid, man senest skal aflevere af hensyn til rytme og rutine i dagplejen.
Min frygt var mest baseret på om jeg så ikke måtte hente hende før kl 16, hvis hun var vågen og klar til at komme hjem. Nogen skriver, at nogle dagplejere gerne sender en sms når de små er vågnet op, det ville jeg synes var smart. Er hun så fx tilfældigvis vågen kl. 14-14.30, kunne jeg jo så hente hende hurtigst muligt derefter.
Jeg håber ligeledes jeg ville kunne ringe om morgnen og melde afbud til pasning inden kl. 8, de dage hvor jeg har spontane fridage, akkurat som hvis hun var syg og holde hende hjemme til hyggedage 
Du har helt ret i at differencen ikke er så stor på taksterne. Synes blot de burde oplyse om, at deltidsmuligheden er betinget af, at man aflevere og henter mellem 9 og 15 - bare fordi gennemsigtigheden herom mangler, når man skal ansøge
Det er lidt gæt-selv agtigt, synes jeg, for arbejder man fx deltid, kan man godt have korte og lange dage. Så håber jeg med min mail til dem, kan få dem til at indsætte et informerende skriv herom, så folk kan strikke ansøgningen korrekt sammen fra start