libramarie12 skriver:
Jeg tænker det er forskelligt. Men du kan jo ikke over holde tidspunkter. Hvis du aflever kl. 9 og skriver til 16. For det er 7 timer om dagen.
Selvom i vil aflever ved 10 tiden (den tror jeg ikke nogle steder vil imødekomme.) Måske i starten.
Når i er på 25 timer om ugen ? For selvom i henter tidligt vil de timer være glæde
Men det beste i kan gør er ring til pladsanvisning og hører dem de kender reglerne 100%
For os kunne vi ikke alle de der regler. For 300 kr mindre.
I vuggestue (har selv arbejdet som pædagog I vuggestue) hadet mine leder deltid forældre. Der var bare 10minutter over tid stod det for en time. For det er ikke iorden for de andre børn
Nu arbejder jeg i børnehaven og vil sige at de børn der kommer 9.30 har vi oftest snakke med forældre om det er svært for dem at komme igsng. Og de andre børn har været i gang.
Samling. Formiddagsmad. Der mange fælleskabe ting de ikke er del af. Som gør dem lidt sårbare
Nej, det er jo derfor jeg spørger Jer ad, der ved noget
Jeg forestiller mig en uge hos os kunne se sådan ud:
Mandag: 9-13
Tirsdag: 9-16.30
Onsdag: Fridag til mig og baby
Torsdag: 10-16
Fredag: 9-13
Det er fx 21 timer, hvor jeg har nogle fridage og nogle dage jeg arbejder aften, hvor min kæreste henter, hvorfra han den ene dag kan hente kl. 16 fordi han arbejder hjemme.
Men må det kun være få timer hver eneste dag, for at man er berettiget deltid, så er det selvfølgelig ikke en løsning
Så må der jo stå 9-16.30 hver dag, når jeg ikke ved hvordan min uge ser ud. Det synes jeg bare er synd for den lille, hvis man ikke må hente før. Jeg tænkte bare at hvis man er i dagpleje, var de måske hjemme fra de forskellige, hyggelige ting fx kl. 13, hvor babyerne så skulle sove - og at det så var måske ligemeget for dem om jeg kom kl. 13 og hentede min barnevogn, fremfor 16.30.
For var jeg sikker på jeg kunne komme kl. 13 ville jeg jo skrive det fra start - men jeg kender jo ikke altid min arbejdstid fra dag til dag.
Jeg synes helt sikkert også nogle timer skal være hellige, som jeg også skriver i mit startindlæg, hvor dagplejeren kan lave en rytme og lave spontane rare ting uden forstyrrelser. Arbejder selv med voksne så ved, den slags struktur er vigtig.
Jeg håber bare man godt, at man måte hente tidligere end man kan se sig nødsage til at anføre på skemaet, for at sikre sig dækning i fald af en sen vagt
Jeg afventer også spændt svar fra pladsanvisningen.