Aalborgtøsen skriver:
Vores datter er 8 år og går i 2. klasse. Hun har en mobil herhjemme uden sim-kort i, min den gamle. Dvs. den mere fungerer som en mini tablet. Hun er begyndt at være lidt alene, en 20-30 min. bare engang imellem og så kan hun kalde op på facetime til os, hvis der er noget.
Den kommer IKKE med i skole.
Når hun begynder i 4. klasse om 1½ år tænker jeg, at hun får sim-kort i og med i skole. Der skal de i dus 2, som det hedder her i byen, hvor det hele er mere frit uden ind-og udtjekning, er lukket i ferier ol. Så kan hun give besked, hvis hun går hjem eller med en anden hjem.
Det lyder egentlig okay smart med at have en telefon, der som udgangspunkt kun ligger derhjemme og kan bruges ved behov. Det har jeg ikke selv tænkt på, men det kunne også være en mulighed.
Min datter virker nemlig lidt utryg ved tanken om at skulle være alene hjemme, selv i kort tid.
Det giver god mening, at jeres datter får en "rigtig" telefon i 4. klasse, ift. den situation i kommer til at være i med mere "frihed" .
I første omgang havde jeg overvejet at vores datter kunne få en telefon I 4. klasse, men der går hun stadig i sin nuværende klub, så er i tvivl om, hvor stort behovet egentlig er. (Hun går i 3. klasse nu). Ellers måske vente til 5. klasse, når hun rykker i juniorklub. Der vil hun være 11 år.
Anmeld
Citér