MortilF skriver:
Tak for dit svar
Jeg har selv overvejet, om hun skulle starte ud med et ringeur, eller hvad de nu hedder
Men ja, dem har jeg på ingen måde forstand på.
Hun vil gerne have en telefon, da hun påstår, at de fleste i klassen har. Jeg er dog i tvivl om, hvor mange det i virkeligheden drejer sig om.
Jeg synes ikke, man skal være tilbageholdende fra at spørge de andre forældre - fx når I henter fra en legeaftale eller er til noget i skolen.
Vi går efter, at vores børn bliver blandt de sidste i klassen - de skal ikke være uden for fællesskabet, der jo ofte bliver digitalt, når de bliver ældre. Men de skal i hvert fald heller ikke være trendsettere i den her forbindelse. Så vi spurgte til forældremødet efter sommerferien - og spørger nok igen til næste år.
Han bliver snart 9 år. Han får ikke en i fødselsdagsgave i år. Så må vi se til næste år. Men jeg håber, det kan blive endnu senere. Da vi bor et stykke fra skolen er det endnu ikke aktuelt med selvtransport. Jeg ved ikke, om vi vil opleve et behov, når han begynder at fragte sig selv mere rundt og lave flere aftaler uden om os, det vil vi nok. Men det er i hvert fald vores holdning, at der skal være et reelt behov.
Jeg har elever i skolen, der fik deres første mobil i 0.klasse eller slut-børnehave, og som kom på TikTok og SnapChat samtidig. Det er min opfattelse, at forældre er mere kritiske nu, end dengang for 8-10 år siden. Jeg tænker i hvert fald ikke, yngre børn har noget at bestille på SoMe.
Anmeld
Citér