Mobiltelefon hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.308 visninger
37 svar
8 synes godt om
7. februar 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Hej ��

Hvor gammel var dit barn/dine børn, da han/hun fik sin første mobiltelefon?

Hvad var den overbevisning grund til, at de fik telefonen?

Min datter er 9 år og 7 måneder gammel og vi er så småt begyndt at overveje, hvornår det vil give mening, at hun får sin egen telefon.

Hvad er jeres erfaring?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Som 8-årig. I dette skoleår er barnet selv begyndt at gå hjem fra SFO i ny og næ, så det var den primære grund.

Anmeld Citér

7. februar 2024

Kokomom

Profilbillede for Kokomom

Min datter havde en i huset fra hun var 9 år så hun kunne ringe til mig da hun kom hjem før mig fra skole. 

Hun fik først sin helt egen mobil da hun var omkring 10 1/2 år

Jeg syntes ikke børn skal have mobiler tidligt da de glemmer at være børn. 

Min søn er 6 år lige om lidt og han får også først sin egen når han bliver de der 10-11 år. 

Børn leger ikke mere fordi det hele går op i telefoner og det er synd. Min søn har heller ikke tablet eller noget andet. Men får lov at spille Playstation ca 4 timer om ugen max.

Anmeld Citér

7. februar 2024

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
MortilF skriver:

Hej ��

Hvor gammel var dit barn/dine børn, da han/hun fik sin første mobiltelefon?

Hvad var den overbevisning grund til, at de fik telefonen?

Min datter er 9 år og 7 måneder gammel og vi er så småt begyndt at overveje, hvornår det vil give mening, at hun får sin egen telefon.

Hvad er jeres erfaring?

Min datter fik sin tlf. på sin 9-års fødselsdag. Indtil da brugte hun et GPS ur man kan ringe fra og til, men lyden var ikke god. Hun cykler selv fra og til skolen, og ringer når hun er fremme eller skal til at køre hjem. Så det var den ene grund. Den anden var, at især i weekenderne vil hun gerne spille med sine venner, og så er det hyggeligt at tale sammen i tlf. samtidigt. Jeg har været lidt tilbageholdende med at hun skulle i gang med at bruge discord, og det gør hendes venner heller ikke endnu. Men det var bare irriterende at jeg så skulle undvære min tlf. i længere tid Hun bruger den egentlig ikke til spil eller til at gå på nettet med, som jeg gør, men bare til at ringe eller sende en SMS om at hun gerne vil ringes op.

Anmeld Citér

7. februar 2024

Flnad84

Når de er begyndt at gå hjem fra skole selv. Vi har ikke fastnet. Så omkring 8 år (de har fået aflagte telefoner!) Den har ikke været med i skole - men ligget herhjemme så de har kunnet ringe når de kom hjem (der er 1 km fra skolen). 

Min datter har fået i xplora-ur - det er ret smart fordi det ligesom sidder fast på armen og dermed ikke sådan lige kan mistes… hun går i 3. Men har ikke gået i sfo i år da hun ikke brugte det - så hun har ur med hver dag…

Anmeld Citér

7. februar 2024

MortilF+V

IenFart skriver:

Som 8-årig. I dette skoleår er barnet selv begyndt at gå hjem fra SFO i ny og næ, så det var den primære grund.

Tak for dit svar. Det er min datter også begyndt på nu (en sjælden gang imellem), men jeg tænker at det løbende bliver oftere.

Anmeld Citér

7. februar 2024

MortilF+V

Kokomom skriver:

Min datter havde en i huset fra hun var 9 år så hun kunne ringe til mig da hun kom hjem før mig fra skole. 

Hun fik først sin helt egen mobil da hun var omkring 10 1/2 år

Jeg syntes ikke børn skal have mobiler tidligt da de glemmer at være børn. 

Min søn er 6 år lige om lidt og han får også først sin egen når han bliver de der 10-11 år. 

Børn leger ikke mere fordi det hele går op i telefoner og det er synd. Min søn har heller ikke tablet eller noget andet. Men får lov at spille Playstation ca 4 timer om ugen max.

Jeg er ærlig talt også bange for om hun vil blive "for afhængig" af en telefon, som dog kun skulle bruge til at ringe til til os forældre. F.eks. hvis hun selv skal gå hjem fra Klub, eller hvis hun gerne vil hjem til, eller have en veninde med hjem.

Jeg kan nemlig høre på hende, at lærerne i skolen, meget ofte giver dem lov til at spille på deres skole-iPad, frem for udelukkende at bruge dem som supplement til undervisningen, hvilket de er beregnet til. Hun spørger også ofte ind til den hjemme, hvor hun sjældent får lov og det er 30 min pr. gang, når vi giver lov.

Anmeld Citér

7. februar 2024

HilliHallo

Den ældste er 10 år og jeg vil gerne strække den så lang tid som muligt før han får sin egen telefon. 

Når han til foråret begynder i klub (en anden matrikel), så finder vi nok en telefon som bare skal ligge derhjemme i en skuffe. Så kan han ringe, hvis han har brug for det. 

Anmeld Citér

7. februar 2024

MortilF+V

Cherraly skriver:

Min datter fik sin tlf. på sin 9-års fødselsdag. Indtil da brugte hun et GPS ur man kan ringe fra og til, men lyden var ikke god. Hun cykler selv fra og til skolen, og ringer når hun er fremme eller skal til at køre hjem. Så det var den ene grund. Den anden var, at især i weekenderne vil hun gerne spille med sine venner, og så er det hyggeligt at tale sammen i tlf. samtidigt. Jeg har været lidt tilbageholdende med at hun skulle i gang med at bruge discord, og det gør hendes venner heller ikke endnu. Men det var bare irriterende at jeg så skulle undvære min tlf. i længere tid Hun bruger den egentlig ikke til spil eller til at gå på nettet med, som jeg gør, men bare til at ringe eller sende en SMS om at hun gerne vil ringes op.

Tak for dit svar ��

Jeg har selv overvejet, om hun skulle starte ud med et ringeur, eller hvad de nu hedder Men ja, dem har jeg på ingen måde forstand på.

Hun vil gerne have en telefon, da hun påstår, at de fleste i klassen har. Jeg er dog i tvivl om, hvor mange det i virkeligheden drejer sig om.

Anmeld Citér

7. februar 2024

Kokomom

Profilbillede for Kokomom
MortilF skriver:

Jeg er ærlig talt også bange for om hun vil blive "for afhængig" af en telefon, som dog kun skulle bruge til at ringe til til os forældre. F.eks. hvis hun selv skal gå hjem fra Klub, eller hvis hun gerne vil hjem til, eller have en veninde med hjem.

Jeg kan nemlig høre på hende, at lærerne i skolen, meget ofte giver dem lov til at spille på deres skole-iPad, frem for udelukkende at bruge dem som supplement til undervisningen, hvilket de er beregnet til. Hun spørger også ofte ind til den hjemme, hvor hun sjældent får lov og det er 30 min pr. gang, når vi giver lov.

Nemlig det fylder så meget og det er nemlig noget de bliver afhængig af. Min søn fik lov at sidde med tablet på vej til Spanien i sommers vi skulle køre 30 timer hver vej og det er bare kedeligt og han blev afhængig og shit jeg kæmpede. 

Har du overvejet de der ure man kan have SIM-kort i så de kan ringe. Sådan et får min søn der er GPS på ham også. 

Er enig med dig. De burde slet ikke have lov til at have spil på deres skole tablets. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.