Må vuggestuen/institutionen det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du får en bedre normering for lavere takst…

Jeg er ret sikker på at når man vælger integreret institution så er det op til institutionen hvornår/om børn rykker op men der er skift til bhv-takst på et bestemt tidspunkt (afhængig af kommune) så af hensyn til normering/budget rykkes børn som udgangspunkt op der. Men der findes jo også institutioner der er fuldt integrerede med 0-6 årige på samme stue. Jeg har været et sted hvor vi havde børnene i vuggestuen frem til de var knapt 4. Så var der 8 vs og 4 bhv børn til 3 voksne.

Det afgørende er jo at personalet kan finde ud at skabe en udviklende hverdag for de børn der er på stuen. Hvis der er flere vuggestuestuer laver man jo oftest noget på tværs med ex de ældste - eller de er med de yngste i bhv nogle formiddage… Har de ikke gang i sådan nogle ting?

Jeg kan se vi stadigvæk betaler for vuggestuen. Ikke børnehave. 

Han keder sig og er selvdestruktiv ift. at hans små fingre er pillet fuldstændigt i stykker (typisk når han keder sig, har vi erfaret herhjemme, så piller han i fingrenes neglebånd). 

Vores søns neglebånd er efter idag i vuggestue, helt ødelagte. Det vil sige han har brugt lang tid idag på at pille og kede sig. Når jeg henter ham sidder han som oftest på gulvet og ser ud til at kede sig og ser trist ud. Han lyser dog op når han får øje på en. 

Han piller ALDRIG i neglebånd herhjemme, hvis han har noget at lave, heller ikke i almindelighed når han skal slappe lidt af. Men da begge vi forældre var syge på samme tid, der kedet han sig enormt herhjemme og her oplevede vi han pillede i sine neglebånd. Vi fik det stoppet. Men det gør vuggestue ikke. De lader os hente en dreng med ødelagte fingre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Jeg kan se vi stadigvæk betaler for vuggestuen. Ikke børnehave. 

Han keder sig og er selvdestruktiv ift. at hans små fingre er pillet fuldstændigt i stykker (typisk når han keder sig, har vi erfaret herhjemme, så piller han i fingrenes neglebånd). 

Vores søns neglebånd er efter idag i vuggestue, helt ødelagte. Det vil sige han har brugt lang tid idag på at pille og kede sig. Når jeg henter ham sidder han som oftest på gulvet og ser ud til at kede sig og ser trist ud. Han lyser dog op når han får øje på en. 

Han piller ALDRIG i neglebånd herhjemme, hvis han har noget at lave, heller ikke i almindelighed når han skal slappe lidt af. Men da begge vi forældre var syge på samme tid, der kedet han sig enormt herhjemme og her oplevede vi han pillede i sine neglebånd. Vi fik det stoppet. Men det gør vuggestue ikke. De lader os hente en dreng med ødelagte fingre. 

Tag en snak med ledelsen og så ring til pladsanvisningen også og sig i ikke føler jer hørt og i altså vil have ham rykket op i børnehaven nu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.