Må vuggestuen/institutionen det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.199 visninger
21 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2024

Anonym trådstarter

Vores søn går i en lille lokal institution med vuggestue og børnehave i samme bygning. 

Han er nu præcis tre et halvt år, og går STADIGVÆK i vuggestue delen. Han er ikke vurderet dårligere end andre børn og er helt på niveau med andre på samme alder. Vi har indtil nu ikke ladet det gå os så meget på, for institutionen er som sagt lille to stuer til vuggestuen og to til børnehave. 

Indtil for nylig har de gjort det, at de små børn var på en stue og de store på den anden, som en blød overgang til børnehave med jævnaldrende. 

Nu har institutionen meldt ud at de er fyldt op for første gang i mange år, og det har resulteret i, at der er kommet rigtig mange små og babyer ind på stuen, hvis de ellers kun har været de store. 

Nu er min mand og jeg så blevet lidt bekymrede, for over de sidste uger er vores søn begyndt at lege baby og spejle sig i de små.

Han burde jo sin alder taget i betragtning, gå i børnehave delen nu og skulle havde gjort det længe ikke ?

Da jeg spurgte en af vuggestuens voksne, var svaret bare "der er ikke plads i børnehaven, et forsigtigt bud vil være til april, kan han rykke"...

Det da lang tid ? Eller er det os der bekymrer os unødigt?

Hvad havde i gjort?

Vi føler vores søn keder sig i vuggestuen og ikke oplever nok. Han får jo heller ikke rigtig noget modstand af de børn på stuen. Der er få andre på hans alder (3 mener jeg), men vores søn og de tre andre er jo hurtigt trætte af ikke at kunne vælge andre at lege med på niveau. 

Hvad mener i? Hvad kan vi gøre ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Kan slet ikke forstå hvordan de ikke kan have plads til ham, de har jo vidst han skulle i børnehaven? 
min søn rykkede fra dagpleje til børnehave en måned inden hans 3 års fødselsdag, og min datter er startet deltidsplads i vuggestue og skrevet op til børnehave hvor hun automatisk starter måneden inden sin 3 års fødselsdag og de sørger så for overgangen op til. 
så det lyder meget mærkeligt… 

Anmeld Citér

5. februar 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Kan slet ikke forstå hvordan de ikke kan have plads til ham, de har jo vidst han skulle i børnehaven? 
min søn rykkede fra dagpleje til børnehave en måned inden hans 3 års fødselsdag, og min datter er startet deltidsplads i vuggestue og skrevet op til børnehave hvor hun automatisk starter måneden inden sin 3 års fødselsdag og de sørger så for overgangen op til. 
så det lyder meget mærkeligt… 

Ja det synes vi jo også. Altså at det er underligt. 

Hvad gør vi ? Vi er ellers glade for institutionen, men føler os ikke lyttet til. De holder fast i, at de ikke har plads.

Anmeld Citér

5. februar 2024

Pb18

Det virker helt tosset. Pga normeringen er vuggestuebørn jo meget dyrere end børnehavebørn, så normalt er udfordringen jo den modsatte - at børn bliver rykket meget tidligt op i børnehaven.

Men om der er nogle regler på området ved jeg faktisk ikke.

Anmeld Citér

5. februar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Her bliver børnene rykket op den måned, de fylder 3 år. Jeres søn skal da ikke blive ved med at gå med så små børn til han så næsten bliver 4 år.
Har I prøvet at ringe til pladsanvisningen frem for kun at snakke med personalet?

Anmeld Citér

5. februar 2024

Anonym

Enig i at det underligt de ikke flytter ham. Hvor min datter går flytter de ved 2 år og 10 måneder og hun var SÅ klar til at være sammen med de store børn. 

Anmeld Citér

5. februar 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vores søn går i en lille lokal institution med vuggestue og børnehave i samme bygning. 

Han er nu præcis tre et halvt år, og går STADIGVÆK i vuggestue delen. Han er ikke vurderet dårligere end andre børn og er helt på niveau med andre på samme alder. Vi har indtil nu ikke ladet det gå os så meget på, for institutionen er som sagt lille to stuer til vuggestuen og to til børnehave. 

Indtil for nylig har de gjort det, at de små børn var på en stue og de store på den anden, som en blød overgang til børnehave med jævnaldrende. 

Nu har institutionen meldt ud at de er fyldt op for første gang i mange år, og det har resulteret i, at der er kommet rigtig mange små og babyer ind på stuen, hvis de ellers kun har været de store. 

Nu er min mand og jeg så blevet lidt bekymrede, for over de sidste uger er vores søn begyndt at lege baby og spejle sig i de små.

Han burde jo sin alder taget i betragtning, gå i børnehave delen nu og skulle havde gjort det længe ikke ?

Da jeg spurgte en af vuggestuens voksne, var svaret bare "der er ikke plads i børnehaven, et forsigtigt bud vil være til april, kan han rykke"...

Det da lang tid ? Eller er det os der bekymrer os unødigt?

Hvad havde i gjort?

Vi føler vores søn keder sig i vuggestuen og ikke oplever nok. Han får jo heller ikke rigtig noget modstand af de børn på stuen. Der er få andre på hans alder (3 mener jeg), men vores søn og de tre andre er jo hurtigt trætte af ikke at kunne vælge andre at lege med på niveau. 

Hvad mener i? Hvad kan vi gøre ?

Hvorfor blev han ikke sendt i børnehave da han fyldte tre? 

Ved ikke om de må, men jeg forstår slet ikke at drengen er 3,5 og stadigvæk i vuggestue. Og at I ikke har sagt noget for 6 måneder siden.

Hvad siger lederen? Børnehave personalet? 

Anmeld Citér

5. februar 2024

Anonym

Min datter rykkede ved 2,10 år fra vuggestue til Børnehave og den sidste som rykkede fra hendes vuggestue var 5 måneder inden hun skulle i BH, så de andre var meget små i forhold til hende (når de er i den alder) og hun kedet sig virkelig meget i vuggestuen tilsidst. Hun var VIRKELIG BH klar ved 2,10 år.

Jeg kunne slet ikke forestille mig, hvis hun stadigvæk skulle gå i vuggestue, hun er 3,5 år nu.

Hvis det er offentligt ville jeg ringe ind til pladsanvisningen og klage, hvis det er privat ville jeg gå til lederen. Det kan simpelthen ikke passe.

Anmeld Citér

5. februar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Ja det synes vi jo også. Altså at det er underligt. 

Hvad gør vi ? Vi er ellers glade for institutionen, men føler os ikke lyttet til. De holder fast i, at de ikke har plads.

Ring til pladsanvisningen og spørg om det kan være rigtigt. Tænker jeres barn jo har været skrevet op til børnehaven i lang tid så der er måske noget garanti de skal leve op til fx. Ville ihvertfald ringe til dem og høre om det virkelig kan være rigtigt 

Anmeld Citér

5. februar 2024

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvorfor blev han ikke sendt i børnehave da han fyldte tre? 

Ved ikke om de må, men jeg forstår slet ikke at drengen er 3,5 og stadigvæk i vuggestue. Og at I ikke har sagt noget for 6 måneder siden.

Hvad siger lederen? Børnehave personalet? 

Jeg ved det faktisk ikke, og dengang var vi bare lidt lettede over det ikke behøvede gå så hurtigt og sagde ikke noget. 

Han er ikke renlig, ved ikke om det er afgørende men det, er det eneste punkt han ikke kan sætte hak ved. 

Han startede i vuggestue da han var halvandet, pga sygdom fra fødslen, der gjorde han ikke måtte starte før han var vurderet ok. Men efter han er blevet erklæret rask, han på ingen måde haft problemer med sin udvikling, han har fulgt flot med. Taler flot, har en god fantasi og leger meget.

Men renlig er han desværre ikke. Vi arbejder på det, men han kan simpelthen ikke mærke hvornår han skal noget endnu. Kan det være årsag til han ikke kan starte i børnehave?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.