Vores søn går i en lille lokal institution med vuggestue og børnehave i samme bygning.
Han er nu præcis tre et halvt år, og går STADIGVÆK i vuggestue delen. Han er ikke vurderet dårligere end andre børn og er helt på niveau med andre på samme alder. Vi har indtil nu ikke ladet det gå os så meget på, for institutionen er som sagt lille to stuer til vuggestuen og to til børnehave.
Indtil for nylig har de gjort det, at de små børn var på en stue og de store på den anden, som en blød overgang til børnehave med jævnaldrende.
Nu har institutionen meldt ud at de er fyldt op for første gang i mange år, og det har resulteret i, at der er kommet rigtig mange små og babyer ind på stuen, hvis de ellers kun har været de store.
Nu er min mand og jeg så blevet lidt bekymrede, for over de sidste uger er vores søn begyndt at lege baby og spejle sig i de små.
Han burde jo sin alder taget i betragtning, gå i børnehave delen nu og skulle havde gjort det længe ikke ?
Da jeg spurgte en af vuggestuens voksne, var svaret bare "der er ikke plads i børnehaven, et forsigtigt bud vil være til april, kan han rykke"... 
Det da lang tid ? Eller er det os der bekymrer os unødigt?
Hvad havde i gjort?
Vi føler vores søn keder sig i vuggestuen og ikke oplever nok. Han får jo heller ikke rigtig noget modstand af de børn på stuen. Der er få andre på hans alder (3 mener jeg), men vores søn og de tre andre er jo hurtigt trætte af ikke at kunne vælge andre at lege med på niveau.
Hvad mener i? Hvad kan vi gøre ?
Anmeld
Citér