Jeg ved det faktisk ikke, og dengang var vi bare lidt lettede over det ikke behøvede gå så hurtigt og sagde ikke noget.
Han er ikke renlig, ved ikke om det er afgørende
men det, er det eneste punkt han ikke kan sætte hak ved.
Han startede i vuggestue da han var halvandet, pga sygdom fra fødslen, der gjorde han ikke måtte starte før han var vurderet ok. Men efter han er blevet erklæret rask, han på ingen måde haft problemer med sin udvikling, han har fulgt flot med. Taler flot, har en god fantasi og leger meget.
Men renlig er han desværre ikke. Vi arbejder på det, men han kan simpelthen ikke mærke hvornår han skal noget endnu. Kan det være årsag til han ikke kan starte i børnehave?
Børn behøver ikke være renlige for at komme i børnehave, vi sender af sted om de bruger ble eller ej. Sidste år blev de sendt en måned før eller den måned de fyldte tre.
Nu må de ikke starte før efter de er fyldt tre(med mindre der er nok pædagoger pr antal børn)
Jeg kender også børn der er startet som 1,5 år. De skal i børnehave når de er tre.
Vi har en der lige er fyldt tre, han starter 1 marts, han er ikke renlig.
Så nej det burde ikke være årsagen, men at de ikke har flyttet ham, virker mærkeligt. Han skulle IKKE stadigvæk være i vuggestue. Børnehave er 3-5/6.
Jeg ville forlange et møde og banke i bordet, og få en ordentlig forklaring på hvorfor han stadigvæk er i vuggestue afdelingen.