Tak for dit gode svar.
Jeg vil nemlig SÅ gerne tilgodese det kommende hjemmeliv, som jeg er så uvant i. Jeg vil gerne gøre det bedst muligt og jeg vil helst ikke lægge bånd på nogen. Og jeg er bevidst om at mange ting er et stort kompromis med ens værdier og hidtidige livsførsel, som er absolut ønsket, selvvagt og prioriteret, for vi vil det begge rigtig gerne.
Og tror bare det bliver supersvært og uvant, og jeg ved, jeg netop venter at se alle mine utilstrækkeligheder komme til skue. Ikke fordi jeg er perfektionist overhovedet med alt jeg gør, men fordi jeg gerne vil være et ordentligt menneske i mit forhold og øvrige relationer.
Folk omkring mig mener, det er alt for tidligt at se spøgelser - men jeg kan sagtens grine af at jeg ikke er god til kontroltab og det her bliver et langt et af slagsen
Netop derfor tænker jeg, om jeg er den rette til at bære førertrøjen, for tror det er sindssygt svært og hårdt - og jeg ér netop bange for, jeg fx kan bilde mig ind jeg pludselig ved bedst, når jeg ved, min kæreste er ligeså god som mig til en hver tid, til alting.
Sådan er jeg ikke normalvis, og jeg kæmper nærmest i mod på forhånd, fordi jeg synes det er svært at have været velfungerende som kærester i 13 år, til at skulle stå prøven med noget levende, der fortjener alt det bedste
Det er jo bare fordi jeg er privilligeret, jeg har det sådan
Så ja: Det er svært at ruste sig mentalt, når man altid er realist og ens kæreste er evigt optimist - men omvendt er det godt, han slet ikke kan gå i selvsving, når jeg begynder at overtænke
Jeg tager dine gode anbefalinger til mig 
Du er jo så flot reflekteret om dig selv og dine relationer, og jeg kan sagtens forstå dine tanker. Men du kommer altså til at fucke up en gang imellem og være både utilstrækkelig og urimelig! Sikkert både overfor barn, far og dine øvrige relationer. Og det er okay, for det bliver jo heller ikke vildere og mere krævende end at have ansvaret for et lille forsvarsløst menneskes fysiske og psykiske velbefindende, mens du i øvrigt selv risikerer at blive udsat for hormonelle forandringer, et pres på kroppen, der tager et år at komme ovenpå fra samt potentielt semi-torturlignende forhold med manglende og/eller afbrudt søvn. Nu lyder det meget dommedagsagtigt, og det er det ikke - men det er forventeligt at fejle løbende, og når du er så reflekteret et menneske, så kan du jo løbende evaluere på dig selv og det hele og sige undskyld, hvis man har opført sig urimeligt.
Langt svar beklager - min pointe er at det er okay at fucke up, og det er okay at have upassende følelser, så længe man reflekterer over dem.
Og til sidst - hvis du synes at det er pisse kedeligt at gå hjemme med en baby.. så er det også okay! Det er ikke for alle.. men man kan godt synes at noget er pisse kedeligt og gøre det alligevel.
Edit: off topic så virker du som et virkelig rart menneske, som lyder dejlig at være kæreste med med al din hensyntagen og refleksion. Men husk dig selv også!