Tullebadulle skriver:
Det er jo ikke dit … men jeres. Selv om det er øremærket 
Jeg havde 9-10mmd og så havde min mand tre måneder i streg ca.
Her var det fantastisk, at jeg ikke var hjemme samtidigt med ham. Man kan hurtigt tage over på styringen, hvis man i flere mnd har gået hjemme. .. og også synes at specifikke måder at gøre ting på er de rigtige.
Det er nemlig helt rigtigt - det er vores og jeg kan bare slet ikke mærke efter, om jeg vil trives på barsel i en lang, sammenhængende periode eller ej - så nu forsøger jeg at høre andres erfaringer
Min kæreste er helt sikkert på, han vil elske det. Så lige nu står alt åbent, indtil jeg synes jeg ved hvad jeg vil - det ene øjeblik tror jeg det er lige mig og det næste tænker jeg “shit, det er så længe væk fra job”
Måske fordi jeg er sygemeldt i min graviditet og savner at være der.
Jeg tænker, du godt kan have ret i, at det kan man få lyst til at blande sig - men vil man det, vil man det jo også i de timer man er hjemme fra job 
Men omvendt så er det jo ikke meningen vi er hjemme samtidig, når den anden er på barsel i al’ almindelighed, er min tanke.
Så står han vel op og gør tingene, som han vil, og så står jeg op efter en aftenvagt, når jeg vågner, og så må jeg jo indfinde mig i den ‘rutine’ de to er midt i sammen, de synes funker - ligesom han må indfinde sig i den jeg har skabt, når han kommer hjem kl. 17, når jeg er på barsel, og så opnå en form for fælles fodslag, når man så er sammen i x antal timer om dagen. Ligesom hvis man er sammen i weekenden som familie.
Hvis jeg vil spise brunch med mine veninder/kollegaer der også arbejder aften/nat eller studerer i hverdagene når han er på barsel - eller han skal afsted på stadion, hygge med vennerne eller ud til sin mor om aftenen, når jeg er på barsel - går jeg udfra at at ingen vil bestemme hvad den anden skal eller hvordan i mellemtiden
Det er jo en umulighed.
Men det er jo nok fordi jeg forestiller mig, at han er mindst ligeså god til opgaven som jeg - hvis ikke bedre. Og at opgaven er pissesvær. Oooog at den rutine med mad og søvn, man formentlig vil prøøøøve at gætte sig frem til er bedst/kan lade sig gøre (hvis man er så heldig at få en baby, der kan passe ind i en) stræber man efter hele ugen igennem, hele døgnet rundt, sådan nogenlunde.
I al almindelighed er det jo ikke sådan at man nødvendigvis kan lave en bombesikker struktur, når man har med mennesker at gøre, der altid holder - det ved jeg gennem mit fag
Det er utopi.
Det kan også være, det bare er komplet naivt at tro, man kan arbejde mod et fælles mål og give plads til hinanden - jeg ved jo godt man er komplet underskudsramt, angst og smadret. Selvom at man gør sig umage og forsøger at kommunikerer.
Så er superglad for din kommentar! Det er slet ikke utænkeligt at man er gladest for, at dele det skarpt op og så selv lære at kende sig selv grundigt i rollen, frem for at zigzagge med at være på barsel, tage på arbejde i fx 3-4 måneder mens han så er på barsel, og så vende tilbage og overtage barslen. Kan være man både privat og på job bliver komplet rundtosset
.