Noget om julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2023

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Hvorfor er det relevant at vide præcist, hvad hun har givet ham? Det siger jo intet om, hvorvidt det var en god gave, når man slet ikke kender manden, og hun redegør fint for, hvorfor hun ikke vil præcisere det - udover, at han var tilfreds. 
Jeg gav fx min mand en ternet jagtskjorte og en merino indertrøje. For ham var det en super gave, men jeg kan da godt komme i tanker om adskillige mænd, som absolut ikke ville have glæde af det. 
Og - Når TS’ mand nu ikke selv synes, at det var en fed gave at give hende, så tager jeg det til efterretning som et klart tegn på, at han godt vidste, det ikke var alletiders idé - dermed er det jo inderligt ligegyldigt, at jeg ville være blevet glad for at få den af min mand. Det er vel dét, det handler om - at man giver en gave, som man ved, modtageren vil blive glad for og i hvert fald ikke én, som man ikke selv er stolt af at give. 

Hvad rager det dig !?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2023

Anonym

Fortvivlet skriver:

Jeg er også nysgerrig for hvad du har givet ham og om du havde skrevet en ønskeseddel?

Du skriver at han ikke har gjort noget ud af det og ingen tanker bag. Han har givet dig en tur ud og spise fordi I mangler kvalitestid, så han har da netop set dig? Skrevet en håndskrevet seddel er da også mere personligt end et overdyrt røvsygt kort fra føtex?

Jeg må stadig indrømme at jeg ikke forstår hvad han gør forkert og hvad han så skulle have gjort ? Stakkels mand

Det havde det været, hvis han bare lige havde lagt minimalt mere arbejde i det. Fx finde en dato, sørge for at børnene blev passet og måske endda valgt restaurant. Der er ingen der siger, at det skal stå på et kort købt i Føtex. 

Til TS : Jeg synes ikke at du skal gøre arbejdet for "gaven". Så lad være med at spørge hvor og hvornår. Lad ham tage initiativet og lad ham om det praktiske med at få booket bord mm. Det synes jeg ikke er et urimeligt krav

Anmeld Citér

26. december 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvad rager det dig !?

Hvad rager det hende, hvis indlæg jeg svarer på, hvad TS gav sin mand? - kunne jeg tilsvarende have spurgt. Og hvad rager det dig, hvad det rager mig, hvad det rager hende, hvad TS gav sin mand? - kunne jeg fortsætte nu. 
Men den tone er ikke særligt hensigtsmæssig eller for den sags skyld ordentlig, så det gør jeg ikke. Hav en fortsat dejlig jul

Anmeld Citér

26. december 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Prøv lige og slap af engang først og fremmest. Du tillægger mig ting der overhovedet IKKE har noget med mit spørgsmål at gøre. 

Jeg var ikk ude på at afsløre noget som helst i den stil som du sidder og skriver der. Jeg spørger af ren og skær nysgerrighed fordi det ville afspejle hvad du havde af forventninger til din mand da ens gaver ofte afspejler hvad man selv ønsker  

Men dit angreb mod mig på den måde  uden nogen som helst grund er simpelthen ligeså langt ude som at blive børnefornærmet over en julegave 

Jeg beklager, at jeg har tillagt dig motiver, som har været urigtige - det kan være svært, når man kun kommunikerer skriftligt bag to anonyme profiler helt at undgå at løbe ind i misforståelser. 

Jeg har ikke tænkt mit svar til dig som et angreb - men den ene sætning ang dit motiv til at spørge til min mands julegave, var selvfølgelig en antagelse på din bekostning - som så viste sig at være forkert - igen, det beklager jeg. Jeg tager til efterretning, at jeg skal huske ikke at antage noget på andres vegne.

Resten af svaret er ikke rettet mod dig, men en forklaring til dig og andre på, hvorfor jeg ikke har lyst til at fortælle om det.

Jeg tænker, at noget, der kunne have hjulpet mig til ikke at misforstå dit motiv, var, hvis du havde forklaret dig i dit indlæg. Fx: ‘Jeg gad godt at vide, hvad du har givet ham - for det kan fortælle mig noget om, hvad du forventer’

Ikke at du behøver tage mine tanker til efterretning, det styrer du selv - men du virker til at blive ret frustreret over at blive misforstået, og det kan jeg godt forstå. Så det var bare et forslag for at spare begge parter i en debat for unødvendige frustrationer.

Rigtig god jul fra ‘den langt ude og børnefornærmede’ trådstarter

Anmeld Citér

26. december 2023

Anonym trådstarter

Jeg vil bare sige, at vi har snakket rigtig fint i går om julegaver, overskud, børneræs, hobbyer, parforhold, sexliv og alt muligt andet i går. 

Vi er ikke spor kede af det længere, og jeg synes vi er kommet frem til nogle fine erkendelser i forhold til, hvad der kan hjælpe os.

Jeg er rigtig glad for alle de svar, jeg har fået, og glad for at have skabt lidt debat. Jeg synes det har været spændende at høre forskellige udlægninger af, hvordan sådan en gave kan ses - fra en megagod gave til noget, man ikke engang kan betragte som en gave. Og dermed kan det jo ses, at gaver ikke kan betragtes neutralt men afhænger af giver og modtager.

Og forhåbentlig er mange af os sammen med søde og rare mænd, der ønsker at gøre det godt, og som også godt gider lytte og snakke, når tingene går lidt skævt. 

Fortsat rigtig god jul og godt nytår til jer

Anmeld Citér

27. december 2023

Bruxellesbaby

Det er jo okay, og helt reelt at føle sig skuffet.

Det er jo en følelse som alle andre følelser! Og en del af det hele. 

Jeg har ikke som sådan råd eller vejledning til dig, men ofte når vi kommer i kontakt med følelser er det jo fordi vores indre fortæller os noget. Måske du havde håbet på mere fra din mand? Mere opmærksomhed, og at han ser dig? Det er jo ofte det underliggende ved gaver. Også derfor at personlige gaver bliver vigtige. 

Min eks, som er mit barns far gav mig en kaffemaskine i fødselsdagsgave i år. Og hold op hvor blev jeg glad �� jeg elsker kaffe! Og det ved han om nogen. Så, du kan tro jeg forstår. Måske har han virkelig forsøgt, din mand? Med gavekort, men måske er det for ukonkret når der ikke er en bestemt dato osv. Ved du præcis selv hvad du ønskede dig? 

Når du nævner dine børns "sjuskede tegninger" kommer jeg til at tænke på om du er ok? 

Børn der giver en sjusket tegning giver en gave. Ikke bare en sjusket tegning. De aner ikke hvor meget energi du har lagt i deres gave. Og ærlig talt, skal de det?

Jeg tror du trænger til at give dig selv noget af alt den tid du bruger på andre. 

Godt nytår til dig

Anmeld Citér

27. december 2023

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Hvad rager det dig !?

Tal pænt til de andre debattører. 

Og tænk over hvorfor du synes du er nødt til at være anonym .

Anmeld Citér

28. december 2023

Christian Darcy

Profilbillede for Christian Darcy

Til OP:

Jeg forstår godt at du gerne vil føle dig set og værdsat - det er helt naturligt, uanset hvem man er sammen med.

Det er glædeligt at I har fået snakket ud om det, men din følelse er helt berettiget og i orden.

Alt det bedste til dig og dine! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.