Anonym skriver:
Tak for din besked. Jeg er ikke sur eller indebrændt, faktisk, men kan godt forstå, man kan opfatte mit indlæg sådan. Jeg er egentlig bare ked af det og skuffet. Som du selv skriver, så har min mand jo ikke gjort det med vilje. Så det er ikke sådan en ‘helt ærligt, du kunne sgu da godt lige…’
Det er heller ikke indholdet i gaverne. Men følelsen af, at der ikke var nogen, der havde lyst til at bruge tiden på at finde noget til mig.
Altså, jeg kan jo sagtens selv høre, at jeg lyder utaknemmelig. Det er måske lidt for svært at gøre rede for nuancer og følelser osv i det her Forum. Det handler ikke om ‘gaven’ men om den manglende omhyggelighed… altså, det handler om, at jeg ikke føler mig værdsat…
så selvom jeg sagtens forstår min mand - og jeg ved hvordan han er - og han har så mange gode kvaliteter osv - og jeg elsker ham - så synes jeg stadig, det ikke var spor sjovt, at der ikke var nogen, der havde haft lyst eller tid til at gøre noget ud af at give mig en gave… lige sådan med børnene - altså, jeg er slet ikke sur over, at de ikke har lavet noget. Men jeg ville bare være blevet så glad, hvis nogen havde brugt tid og energi på mig.
Altså, min mand havde skrevet ‘gavekortene’ på linieret papir og lagt dem i en hvid kuvert. Der var ikke kræset for nogen detaljer. Og det var jo ikke ‘praktiske ting’ - det var een lille ting, som jeg lige så godt selv kunne have købt i Føtex. Dette bare skrevet for at sige - at nej, det var vitterligt ikke en gave, han havde brugt lang tid på hverken at lave eller at overveje. Heller ikke selvom vi får tid sammen uden børnene. For når vi engang imellem er ude, er det jo altid ‘ude at spise’ - ej, det er sgu svært at forklare… men vi har snakket om, at vi skulle opleve noget sammen også - prøve noget nyt og anderledes.
Men det er svært at skrive, uden at jeg netop kommer til at lyde indebrændt og sur - men jeg er faktisk bare ked af det.
Ja okay, jeg kan godt forstå dig og ville også selv være skuffet hvis han ikke engang havde tænkt over hvor det skulle være, eller finde et reelt gavekort!