Har brug for at få luft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2023

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej naturligvis ønsker jeg ikke et barn med en der ikke ønsker et. Mit problem er jo at jeg godt kan se det og har svært ved at forstå hvorfor jeg ikke kan gå fra ham. Du kan tro han bliver tvunget i kondom nu. Synes ikke at du kan tillade dig at kalde mig umoden, når jeg netop var ærlig hele vejen igennem og sagde at jeg ikke var på P-piller og hvis han ikke ville have et barn, så måtte han bruge kondom. Dette valgte han aldrig at gøre. Han fortalte mig aldrig at han ikke ville have et barn, men at han var åben for muligheden. 

Det umodne i det er at du vælger at prøve at blive gravid med en mand som ikke ønsker det - uden nogen tanke for hvad det vil sige for det barn man vil sætte I verden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg tænker i begge er ret barnlig/unge ?

For ingen af jer tager ansvar

Fordi du ikke kan tåle p-piller, gør det da ikke udelukkende hans ansvar at tage kondom på, så må I jo finde ud af andre alternativer.

Det er da super barnligt bare at sige, så må du finde dig i at der kommer et barn, du ligger vel lidt selv som du har redt. Selvfølgelig kender han også konsekvenserne og nej hans handling viser også enormt umodenhed.

Så I passer da vist lidt sammen. Men find nu ud af noget prævention for I virker ikke som nogen som skal være forældre lige pt

Kan du ikke forklare mere uddybende, hvordan dét at have stået alene uden omsorg og støtte fra kæresten under en fysisk og psykisk smertefuld oplevelse, som den spontane abort var, på nogen måde berettiger en kommentar om, at man ligger, som man selv har redt, og at man vist passer sammen med den partner, som ikke bare var fraværende, men tilmed vred? 

“Super barnligt”, skriver du - well, din kommentar vidner ikke om hverken modenhed eller ansvarlighed over for et menneske, som i forvejen ligger ned. 

Jeg tror ikke et sekund på, at du ville sige noget så uempatisk og udskammende til nogen i en tilsvarende situation i den virkelige verden - om ikke andet, fordi du godt ville være klar over, hvordan andre ville reagere på dét, der kom ud af din mund. 

Anmeld Citér

23. december 2023

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Kan du ikke forklare mere uddybende, hvordan dét at have stået alene uden omsorg og støtte fra kæresten under en fysisk og psykisk smertefuld oplevelse, som den spontane abort var, på nogen måde berettiger en kommentar om, at man ligger, som man selv har redt, og at man vist passer sammen med den partner, som ikke bare var fraværende, men tilmed vred? 

“Super barnligt”, skriver du - well, din kommentar vidner ikke om hverken modenhed eller ansvarlighed over for et menneske, som i forvejen ligger ned. 

Jeg tror ikke et sekund på, at du ville sige noget så uempatisk og udskammende til nogen i en tilsvarende situation i den virkelige verden - om ikke andet, fordi du godt ville være klar over, hvordan andre ville reagere på dét, der kom ud af din mund. 

Hvis personen havde spurgt til råds som i tråden her, så jo så svarede jeg selvfølgelig lige så ærligt

Kæresten havde sagt han ikke ville have børn, ligesom ts havde sagt at hun gerne ville. Begge var idioter og knaldede uden at have fundet ud af hvad de så ville gøre hvis ts så blev gravid. Begge har da dummet sig, og ja kæresten har selvfølgelig dummet sig mest, da det var ham som ligesom havde mest at risikerer

Anmeld Citér

23. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvis personen havde spurgt til råds som i tråden her, så jo så svarede jeg selvfølgelig lige så ærligt

Kæresten havde sagt han ikke ville have børn, ligesom ts havde sagt at hun gerne ville. Begge var idioter og knaldede uden at have fundet ud af hvad de så ville gøre hvis ts så blev gravid. Begge har da dummet sig, og ja kæresten har selvfølgelig dummet sig mest, da det var ham som ligesom havde mest at risikerer

Nej. Kæresten havde sagt han ikke var afvisende overfor børn? Er enig i, at de nok kunne have taget en længere snak om “hvad nu hvis jeg så bliver gravid”, men nu fortalte hun jo sådan set kun om deres ene samtale. Måske det har været på tale siden og han har givet udtryk for andet? Vi ved det ikke. 

Men synes virkelig det er usmageligt og umodent, at blive ved med at sparke til en der tydeligvis har brug for en hånd på skulderen og lidt omsorg og empati. Man behøver ikke være enig. Men lige nu ligger ts på gulvet i midten, med fysiske smerter fra aborten, psykiske smerte fra svigt og sorg over hendes nye opdagelse af mandens personlighed og så får kun da også lige spark fra alle sider herinde. Særligt din kommentar var virkelig uempatisk.

Håber du arbejder på at snakke pænere i 2024. Både virtuelt og i virkeligheden så, hvis du mener du også ville sige til en veninde der grædende i alle hendes smerter kom til dig: “er det rigtigt? Nå men du ligger da som du har redt. Hvor er du umoden og barnlig. I passer sammen, så bliv endelig hos ham.”. Jeg tror ikke at du ville være i min telefonbog længere end til den dag, hvis du var min veninde. 

Det handler ikke om at man ikke må være ærlig eller uenig. Det handler om måden man servere tingene på og måden man har et behov for at sparke lidt samtidig med.

Anmeld Citér

23. december 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg tager det i mig igen, så. Du  ville virkelig sige sådan til en kvinde, der er ulykkelig i sit parforhold og har gennemgået en smertefuld abort alene. 

Jeg kender bare ikke nogen, der taler sådan til mennesker i krise, og jeg troede ikke, det kunne falde nogen ind. Virkeligheden overgår indimellem fantasien. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.