Har brug for at få luft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2023

Anonym

Men du må da selv have en holdning til, om du ønsker børn eller ej Du er simpelthen nødt til at begynde at tage noget ansvar for dig selv og dit liv. Stop med at dyrke ubeskyttet sex. Hvis du ikke vil bruge de forskellige typer af prævention, som kvinder kan bruge, så køb dog en pakke kondomer og brug dem eller undvær sex. Bare at lægge alt ansvar og alle beslutninger over på manden uden at tale mere om det, det er simpelthen for uansvarligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Det er hårdt at skulle ud af et dårligt forhold.. De færreste har nok styrken til bare at smutte, fordi man måske enten er blevet kørt psykisk ned eller er bange for, at man aldrig finder en anden/en bedre.. 

Men allier dig med en ven eller noget familie, som kan hjælpe dig med at komme ud af forholdet og ikke gå tilbage til ham

Anmeld Citér

22. december 2023

Anonym trådstarter

Jeg sagde jo netop fra starten at jeg gerne ville være mor på et tidsspunkt, men ikke var på p-piller. Sagde at hvis han ikke var klar/lyst måtte han bruge kondom. Han vælger at sige at børn overhovedet ikke er udelukket og vælger aldrig at bruge beskyttelse. Det med at jeg skriver at jeg ikke har et brændende ønske om at blive mor, er mere ment til at jeg ikke er ude på at finde den første, den bedste. Jeg har svært ved at se hvordan jeg har fralagt mig ansvaret, når jeg har været 100% ærlig fra start og troede at han ville det samme som mig, når han netop siger at børn bestemt ikke er udelukket og selv vælger at droppe kondom. Men lad os bare lukke den her, jeg skrev for at få luft i en hård tid. Ikke for at blive dømt. 

Anmeld Citér

22. december 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg sagde jo netop fra starten at jeg gerne ville være mor på et tidsspunkt, men ikke var på p-piller. Sagde at hvis han ikke var klar/lyst måtte han bruge kondom. Han vælger at sige at børn overhovedet ikke er udelukket og vælger aldrig at bruge beskyttelse. Det med at jeg skriver at jeg ikke har et brændende ønske om at blive mor, er mere ment til at jeg ikke er ude på at finde den første, den bedste. Jeg har svært ved at se hvordan jeg har fralagt mig ansvaret, når jeg har været 100% ærlig fra start og troede at han ville det samme som mig, når han netop siger at børn bestemt ikke er udelukket og selv vælger at droppe kondom. Men lad os bare lukke den her, jeg skrev for at få luft i en hård tid. Ikke for at blive dømt. 

Du har fralagt dig ansvaret ved at sprede benene uden at beskytte dog. Selvom du har sagt til ham at han så må bruge kondom. Så det dit ansvar at sørge for at han også gør det. 
Og dit ansvar at sige til ham hver gang i har ubeskyttet sex “er du klar til at blive far nu? Hvis ikke så på med kondomet mester” 

Anmeld Citér

22. december 2023

Anonym

Jeg tænker i begge er ret barnlig/unge ?

For ingen af jer tager ansvar

Fordi du ikke kan tåle p-piller, gør det da ikke udelukkende hans ansvar at tage kondom på, så må I jo finde ud af andre alternativer.

Det er da super barnligt bare at sige, så må du finde dig i at der kommer et barn, du ligger vel lidt selv som du har redt. Selvfølgelig kender han også konsekvenserne og nej hans handling viser også enormt umodenhed.

Så I passer da vist lidt sammen. Men find nu ud af noget prævention for I virker ikke som nogen som skal være forældre lige pt

Anmeld Citér

22. december 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg tror ikke, det hjælper dig lige nu at blive kaldt umoden af 7 forskellige mennesker, fordi du “spreder benene” uden at være sikker på dit forhold. Det giver ikke ligefrem noget til selvværdet, som jeg er enig i lyder til at lide lidt.

GODT at du fandt ud af hvordan han er nu, for nu kan du handle. Du ved, hvad du skal: gå fra ham. For du fortjener bedre. Det betyder ikke, at det er nemt, det ved jeg godt. Men du kan godt, og jeg tror, at du er på vej. Kom så! Jeg hepper på dig

Helt lavpraktisk synes jeg, at du skal finde en professionel at snakke med, og på den korte bane skal du finde en fritidsinteresse, hvor du gær noget godt for dig selv.

Anmeld Citér

22. december 2023

Tullebadulle

At sige man ikke udelukker børn er ikke det samme som “lad og forsøge at blive gravid nu”.

At få et barn er et stort ansvar og derfor også noget men eksplicit drøfter og bliver enig om. Det er ikke nok at sige “hvis du ikke vil være far skal du bruge kondom”. 

Der er mange frøer derude som bare er frøer, Kys nogle flere og find prinsen. Hvis han ikke ved en abort, hvor du har mest brug for ham, kan mande sig op til at støtte dig, er han altså ikke værd at samle på. Jeg har selv været,der hvor man holder fast i manden (som man godt ved er forkert) fordi det er uoverskueligt at være single og skulle lede efter en ny mand og mulig far (var ret skruk). Men det er det hele værd på den anden side.

Anmeld Citér

22. december 2023

Mor78

Profilbillede for Mor78

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor ts skal udsættes for alle de her beskeder… det har ikke engang noget med det opslag hun har skrevet at gøre. 
her står en som har mistet sit ufødte barn og samtidig følt sig forladt og alene… og så synes flertallet herinden åbentbart også hun lige skal have en moralsk opsang oveni

Til ts… er ked af at du er det her igennem. Håber du finder kræfter og styrk til at komme ud af forholdet og at du på sigt finder en god og kærlig mand som behandler dig som du fortjener.

Anmeld Citér

22. december 2023

Kontrast

Jeg tror desværre, at du har ret i, at en del af problemet ligger hos dig, for jeg kender det selv. Jeg er lige nu fuldstændig vild med en mand, som simpelthen ikke er godt selskab. Han behandler mig ikke ordentligt. Det er godt nok et nyt bekendtskab, men han er meget svingende i sin kontakt og interesse. Han har villet og ikke villet, og villet at det bare skulle være sex og så villet, at det skulle være noget mere, undervejs valgt sin ekskæreste i stedet for, for så at forlade sin ekskæreste igen for min skyld osv. Og mine venner fortæller mig, at han virkelig ikke er sund og jeg føler mig overhovedet ikke respekteret eller prioriteret. Og jeg er 110 procent sikker på, at hvis jeg havde haft bedre selvværd og selvtillid - i det hele taget hvilet mere i mig selv, så havde jeg ikke fundet mig i den behandling. (Og jeg synes heller ikke, at du skal finde dig i den egoistiske behandling, som din kæreste udsætter dig for) Men i mit tilfælde, synes jeg desværre stadig, at ham fyren, jeg er tiltrukket af, er super spændende, men det er så også det eneste, han er : Spændende. Ikke sund, respektfuld eller omsorgsfuld.

Anmeld Citér

22. december 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Mor78 skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor ts skal udsættes for alle de her beskeder… det har ikke engang noget med det opslag hun har skrevet at gøre. 
her står en som har mistet sit ufødte barn og samtidig følt sig forladt og alene… og så synes flertallet herinden åbentbart også hun lige skal have en moralsk opsang oveni

Til ts… er ked af at du er det her igennem. Håber du finder kræfter og styrk til at komme ud af forholdet og at du på sigt finder en god og kærlig mand som behandler dig som du fortjener.

Helt enig med dig. Jeg synes, de første beskeder er fair - de er både forholdsvis sobre i tonen, og det er da også fint nok lige at gøre opmærksom på, at man fremadrettet også selv har et ansvar for ikke at blive gravid.

Men det er som om, at nogle mennesker lige nød at hoppe med på flokmentaliteten, trods trådstarters efterfølgende forklaringer. Og så vidt jeg kan se med intet andet formål end at få nogle aggressioner ud og måske føle sig lidt hævet over andre - apropos dårligt selvværd.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.