Har brug for at få luft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.290 visninger
24 svar
52 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. december 2023

Anonym trådstarter

Kære alle. Det er er virkelig hårdt at skrive, men har brug for luft. Jeg mødte en mand og vi blev kærester. Var ærlig fra starten at jeg ikke kunne tåle p-piller, så hvis han ikke vil have et barn, måtte han bruge kondom. Jeg blev naturligvis gravid efter 7 måneder og han var ikke glad. Jeg endte med at tage til scanning selv og mistede graviditeten en uge efter. Han var vred over at jeg var blevet gravid, havde aldrig brugt kondom og lod mig gå igennem den spontane abort selv. Det tog mig 5 dage at komme af med fosteret og nok det mest smertefulde jeg nogensinde har prøvet. Fysisk og psykisk. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor jeg bliver i dette forhold. Mener at jeg fortjener bedre og at ingen skal igennem det som jeg har prøvet selv, men kan alligevel ikke få mig selv til at gå. Hvad er der galt med mig! En lille del føler at det er mig der er problemet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2023

Tullebadulle

Minder meget om en der skrev tidligere hvor hun var blevet presset til at få en abort og var skruk efter et nyt barn. Går ikke ud fra at det er dig .. eller?

Nogle mænd (og kvinder) kan være meget manipulerende og nedbrydende. Det kan gøre det svært at flytte sig.

Han har ingen grund eller ret til at blive sur på dig. Han har ubeskyttet sex med dig…?  Herudover hjælper han dig ikke i forbindelse med aborten..?

Han virker meget ubehageligt, og ikke empatisk. Snak med en veninde og din familie og få her igennem styrke til at gå og komme videre. Der er intet godt i det du beskriver. 

Herudover har du en andel i det her. Du skal heller ikke have ubeskyttet sex når du ikke vil være gravid, eller når manden ikke ønsker det. Hvorfor går du med til det? 

Kom væk og find en empatisk mand. Du skal have hjælp fra netværk. Hvis der er fysisk og psykisk vold så kontakt er krisecenter. 

Anmeld Citér

22. december 2023

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Det lyder virkelig som en hård situation. Jeg tænker du skal søge noget hjælp til at se det usunde mønster, du er fanget i og finden styrken til at ændre din situation. Enten ved at gå fra ham eller parterapi, så han kan få hjælp til at se, hvad han gør ved dig.

Siden du ikke beskytter dig mod graviditet, så går jeg ud fra, at du gerne vil være gravid og have et barn. I så fald vil jeg bare sige, at hvis du går fra ham, har du mulighed for at finde en sød mand og få et barn med ham. Eller du kan få et barn via en donor, så du ikke skal bøvle med sådan en mand resten af dit barns liv. 

Anmeld Citér

22. december 2023

Anonym trådstarter

Jeg ville gerne have et barn og det vidste han godt. Jeg mistede det og fik ikke en abort. 

Anmeld Citér

22. december 2023

Tullebadulle

Jeg ville gerne have et barn og det vidste han godt. Jeg mistede det og fik ikke en abort. 

Men du ønsker vel ikke et barn med en som ikke ønsker barnet … eller? 
det er det mest hårde du kan byde er barn - at være uønsket! Kom videre og find en mand der behandler dig og jeres kommende børn bedre. 
dette er virkelig ikke den rette sti til et hurtigt barn og en lykkelig fremtid! Hverken for dig,men du kan ikke byde børn det.

Hvor gamle er I? Det er umoden adfærd. Man får ikke børn og siger “du kunne bare have brugt noget” det er et fælles ansvar, som I ikke tager. Kom videre til noget bedre.

Anmeld Citér

22. december 2023

Anonym trådstarter

Nej naturligvis ønsker jeg ikke et barn med en der ikke ønsker et. Mit problem er jo at jeg godt kan se det og har svært ved at forstå hvorfor jeg ikke kan gå fra ham. Du kan tro han bliver tvunget i kondom nu. Synes ikke at du kan tillade dig at kalde mig umoden, når jeg netop var ærlig hele vejen igennem og sagde at jeg ikke var på P-piller og hvis han ikke ville have et barn, så måtte han bruge kondom. Dette valgte han aldrig at gøre. Han fortalte mig aldrig at han ikke ville have et barn, men at han var åben for muligheden. 

Anmeld Citér

22. december 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Nej naturligvis ønsker jeg ikke et barn med en der ikke ønsker et. Mit problem er jo at jeg godt kan se det og har svært ved at forstå hvorfor jeg ikke kan gå fra ham. Du kan tro han bliver tvunget i kondom nu. Synes ikke at du kan tillade dig at kalde mig umoden, når jeg netop var ærlig hele vejen igennem og sagde at jeg ikke var på P-piller og hvis han ikke ville have et barn, så måtte han bruge kondom. Dette valgte han aldrig at gøre. Han fortalte mig aldrig at han ikke ville have et barn, men at han var åben for muligheden. 

Jeg må altså erklære mig enig i ovenstående. Jeg ved ikke om det er umodent og størstedelen af ansvaret for denne misere ligger hos ham, men jeg synes ikke du er uden ansvar.

Hvis man bevidst tilvælger ubeskyttet sex, så må det bero på en fælles aftale om at man gerne vil have børn. Det nytter ikke noget at basere det på antagelser.

Anmeld Citér

22. december 2023

Cerenia

Vil anbefale dig at snakke med en psykolog. Det er ikke til at vide hvorfor du er okay med at blive behandlet dårligt - eller hvorfor du så brændende ønsker dig et barn at du vil have et med hvem som helst. 

Min umiddelbare teori er at du mangler selvrespekt, selvkærlighed og at du har lavt selvværd. 
At du ikke vil gå fra en mand der er så uempatisk og ligeglad med dig, betyder at du måske ikke føler du fortjener mere. Det kan der heldigvis arbejdes på. 
måske hænger det sammen med din tilgang til at få børn - at du ikke er kritisk. Men alt det kan en psykolog som kender dig hjælpe dig med. 

Når man har ubeskyttet sex i så lang tid, ville det jo ske før eller siden - det er vigtigt man kommunikerer og er på samme side. 

Anmeld Citér

22. december 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Kære alle. Det er er virkelig hårdt at skrive, men har brug for luft. Jeg mødte en mand og vi blev kærester. Var ærlig fra starten at jeg ikke kunne tåle p-piller, så hvis han ikke vil have et barn, måtte han bruge kondom. Jeg blev naturligvis gravid efter 7 måneder og han var ikke glad. Jeg endte med at tage til scanning selv og mistede graviditeten en uge efter. Han var vred over at jeg var blevet gravid, havde aldrig brugt kondom og lod mig gå igennem den spontane abort selv. Det tog mig 5 dage at komme af med fosteret og nok det mest smertefulde jeg nogensinde har prøvet. Fysisk og psykisk. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor jeg bliver i dette forhold. Mener at jeg fortjener bedre og at ingen skal igennem det som jeg har prøvet selv, men kan alligevel ikke få mig selv til at gå. Hvad er der galt med mig! En lille del føler at det er mig der er problemet. 

Der findes mange andre metoder end p-piller .. Hvis du ikke kan tåle hormoner, så anbefaler jeg en kobberspiral.. Og ønsker du ikke dette, så anbefaler jeg ingen sex, før du har en kæreste, som gerne vil have et barn med dig

Anmeld Citér

22. december 2023

Anonym trådstarter

Jeg tror lidt folk misforstår mit opslag og det beklager jeg! Det handler ikke om at jeg har et brændende ønske om at blive mor, men at jeg gik ind i et forhold med en mand, som jeg troede var en god mand. En mand jeg var ærlig omkring fra starten at jeg ikke var på noget, men gerne ville være mor på et tidsspunkt og at hvis han ikke ville være far, måtte han bruge kondom. Han sagde selv at børn overhovedet ikke var udelukket og han vælger så aldrig at bruge kondom, men som sagt så handler det her opslag ikke om at blive mor. Det handler om at jeg føler mig knust over at skulle gå igennem de her ting alene og indse at han er en dårlig mand og alligevel har jeg ikke styrken til at smutte. Er udemærket klar over at jeg skal videre og vil da helt sikkert finde en psykolog. Jeg tror bare at jeg havde brug for luft, da jeg er i chok over at man kan behandle et andet menneske så dårligt. Jeg har ingen intention om at prøve at få et barn med en mand der tydeligvis ikke vil. Det vil jeg hverken byde mig selv eller et kommende barn. Jeg havde bare brug for at få det hele skrevet ned.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.