For ti år siden fik min veninde et barn som blev fjernet, og kom i plejefamilie efter tre måneder.
Hun kæmpede dengang mod kommunen med at bevise at hun var for syg til at arbejde og derfor skulle have førtidspension og kæmpede samtidig for at få sin søn hjem at bo. Sagen endte med at hun fik en førtidspension, og ellers overvåget samvær en gang om ugen med sin søn.
Jeg føler selv kommunen gjorde det rigtige i dette tilfælde, da hun er psykisk syg. Det primære hun snakkede om under graviditeten, var hvor mange penge hun ville få ekstra at leve for, nu hvor hun ville få børnepenge.
Jeg var selv i flexjob under min første graviditet, og er stadig i flexjob og gravid igen, og har nu aldrig bemærket at folk har været negative omkring det.
Alle sager er forskellige, og man kan sagtens være en god forældre som førtidspensionist.
Men får man førtidspension fordi man har en stærkt psykisk sygdom ville jeg nok være bekymret for barnet, da jeg selv har set alt for mange ting..
Din sag er sikkert anderledes og hvis kommunen ikke er bekymret, synes jeg ikke du skal bekymre dig overhovedet.
Anmeld
Citér