Ikke på førtidspension men i slutningen af mit 3. ressourceforløb. Efter barsel fik jeg FTP.
Vi havde gjort os mange overvejelser og planlagt, så meget som muligt.
Min mand har eget firma, så han kunne (og kan) tage en kontordag og arbejde rundt om lur/om aftenen. Dette blev nødvendigt.
Og så stod den ene lejlighed tom i vores hus, så min mor nemt kunne tage en overnatning/blive og min mands onkel i samme by, var også klar, hvis jeg fik brug for et hvil, mens der blev trillet m barnevognen. Dette blev ikke nødvendigt.
Vi havde haft min læge og fys ind over, som begge sagde go. Min læge fik i øvrigt ret i, at jeg havde det bedre under graviditeten end normalt.
Vi købte os til rengøring; det gør vi til dels stadig. Min søster lavede mængder af mos, da sønnike begyndte på det. Take away er glimrende alternativ i hvert fald, sålænge der fuldammes.
Det gjorde ondt, da min sagsbehandler lavede en underretning på mig. Den blev lukket til den indledende samtale. Som min mand påpegede, så er det ikke mig, men os, der skal være forældre. Det var som om, det slet ikke var tænkt ind, at han slf er/var en del af vores barns liv, og slf også var primær omsorgsperson for vores barn. Det blev til mødet hurtigt klart at sagsbehandleren fra familierådgivningen var lidt pinlig over sin 'kollega', at der i det hele taget var lavet en underretning på mig, for vi havde jo overvejet det nøje. Jeg har før min arbejdsulykke bl.a. arbejdet m anbragte børn, så min omsorgsgen og evne til at tilsidesætte mig selv for børn er særdeles veludviklet.
Synes det hårdeste var under corona-nedlukninger/udbrud i børnehaven, for da sov junior jo ikke længere lur. Da han var baby, kunne jeg selv lægge mig sammen med ham.
Nu som skolebarn hviler jeg mest muligt og er 7-9-13 altid henne og ligge i sengen, lige inden jeg henter. Og så er jeg som kronisk smertepatient ret 'død' i øverste etage, når han først er puttet.
Kan jo læse at andre har været ramt af deres forældres psykiske sygdom, og jeg tænker, at det ikke kan sammenlignes med min fysiske selv om, idet mine begrænsninger er af en anden art ( no go til f.eks. at cykle, hoppe på trampolin, bære/løfte ham - vi droppede barnevognslur i haven da han var ca 9 mdr, så jeg ikke skulle bære den ekstra gang - bygge snemand/kælke, høre musik dagligt, sidde dårligt/længe til arrangementeri bh/skole).
Han havde deltidsplads i dagpleje, og også i sfo'en. I bh var udgangspunktet maks 6 timer.
Jeg har ikke fra andre fået nogle kommentarer om det med at blive/ være forældre som førtidspensionist. Tænker det også har noget med dem, man omgiver sig med, og hvordan man er som forælder.
Jeg er - på jysk - en ret god mor, og vores søn får det bedste fra begge sine forældre.