Anonym skriver:
Jeg syntes, at vi har et for højt forbrug hver måned. Vi har sat budgettet til 7000 kr med ALT! Også junk, bager og børnenes penge til kantinen på skolen.
MEN! Både i sidste måned og i den her måned har vi overskredet budgettet
Ikke for den her måned endnu, men det kan jeg se på det hele, at det kommer vi til.
Det er først fra sidste måned og den her nåned, at vi har holdt øje med hvor meget vi egentlig bruger.
Det er mig der handler og hver søndag handler jeg for 1 hel uge af gangen til dagligvarer. Så handler jeg til aftensmad til og med onsdag. Så handler jeg hver torsdag aftensmad til og med søndag. Og om fredagen handler jeg ind til snolder, sodavand og lidt godt til morgenmaden til weekenden.
Jeg handler primært i Rema, og det jeg ikke kan få i Rema handler jeg i Føtex.
Hver fredag køber jeg lækker kage med fra bageren. Primært fra Føtex.
Vi holder os til madplan hver uge.
Hvis der er smør, ost eller marmelade på tilbud køber jeg godt ind af det.
Vi ser hvad vi har i fryseren og bruger af det i vores madplan.
Jeg laver madpakker til os hver morgen og engang imellem får børnene lov til at købe i boden.
Jeg bager egen morgenboller hver søndag.
Jeg bager nogle gange kage selv om fredagen hvis jeg har fri, da jeg bilder mig selv ind, at det er billigere.
Min kæreste kan tage gratis brød, toastbrød, burgerboller osv. med via sit arbejde.
Alligevel bruger vi ihvertfald 8000 kr på mad osv. i måneden. Vi er 2 voksne og 2 børn. 1 på 12 år og 1 på 8 år. Dvs. et overforbrug på 1000 kr i måneden!!
Hvad gør vi forkert?? Eller rettere sagt jeg, da det er mig der handler??
Jeg bruger 5000 om måneden til mad og diverse.
Køber stort ind når der er gode tilbud. holder mig til discount.