Forbrug i måneden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Wow!! Hvordan gør I?? 

Hmm… vi handler stort ind hver søndag. 
så laver vi gerne en KÆMPE ret af noget mad. Fx kødsovs af 2,5kg oksekød (hvis det fx er på tilbud) eller mørbradgryde hvis der fx er tilbud på mørbrad, boller i karry hvis det er flæskefars. Tænker du forstår billedet �� på den måde, har vi ret tit mad i fryseren. Så når vi laver det hver søndag, kommer der nye retter i fryseren. 
vi køber snacks til madpakker på tilbud. 
hvis vi fx har (som idag) en rest mozzarella og lidt skinke fra vores hjemmelavede pizza i fredags, jamen så bruger vi det sidste toastbrød og laver en form for mini pizzaer af det, spiser rugbrød og pålæg der er tilbage fra ugen. 
Vi kæber sjældent kage og andet lækkert, vi prøver at holde os til lækkerier om fredagen. Fredag laver vi næsten altid hjemmelavet pizza, og spiser det både fredag og søndag. Super nemt og billigt og lækkert, ungerne elsker det. Og ofte er der mad til søndag aften også. 
håber du kan bruge nogle af de fif

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2024

Lady82

Profilbillede for Lady82
Anonym skriver:

Jeg syntes, at vi har et for højt forbrug hver måned. Vi har sat budgettet til 7000 kr med ALT! Også junk, bager og børnenes penge til kantinen på skolen. 
MEN! Både i sidste måned og i den her måned har vi overskredet budgettet Ikke for den her måned endnu, men det kan jeg se på det hele, at det kommer vi til. 

Det er først fra sidste måned og den her nåned, at vi har holdt øje med hvor meget vi egentlig bruger. 

Det er mig der handler og hver søndag handler jeg for 1 hel uge af gangen til dagligvarer. Så handler jeg til aftensmad til og med onsdag. Så handler jeg hver torsdag aftensmad til og med søndag. Og om fredagen handler jeg ind til snolder, sodavand og lidt godt til morgenmaden til weekenden.

Jeg handler primært i Rema, og det jeg ikke kan få i Rema handler jeg i Føtex.

Hver fredag køber jeg lækker kage med fra bageren. Primært fra Føtex.

Vi holder os til madplan hver uge. 

Hvis der er smør, ost eller marmelade på tilbud køber jeg godt ind af det. 

Vi ser hvad vi har i fryseren og bruger af det i vores madplan. 

Jeg laver madpakker til os hver morgen og engang imellem får børnene lov til at købe i boden. 

Jeg bager egen morgenboller hver søndag.

Jeg bager nogle gange kage selv om fredagen hvis jeg har fri, da jeg bilder mig selv ind, at det er billigere.

Min kæreste kan tage gratis brød, toastbrød, burgerboller osv. med via sit arbejde. 

Alligevel bruger vi ihvertfald 8000 kr på mad osv. i måneden. Vi er 2 voksne og 2 børn. 1 på 12 år og 1 på 8 år. Dvs. et overforbrug på 1000 kr i måneden!!

Hvad gør vi forkert?? Eller rettere sagt jeg, da det er mig der handler?? 

Jeg bruger 5000 om måneden til mad og diverse.

1 voksen og 3 børn

Køber stort ind når der er gode tilbud. holder mig til discount. 

Anmeld Citér

4. juni 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

- Væk med Føtex og kun reelt handle en gang pr. uge. Drop storkøb, ofte risikerer man bare merforbrug eller spild.

- Skær forbrug af kød og søde sager, kager, bager, søde drikkevarer ned til det halve. Spis vegetarisk 2-3 dage i ugen. Undvær kage.

- Spis rester/rugbrød mindst én dag i ugen og undgå madspil

- Spis råvarer som er i sæson og fylder godt: Kål, rodfrugter, kartofler …. det er næsten umuligt at bruge mange penge hvis man fylder godt op på “tungt” grønt…

- Alkohol, hvis I køber det, er ofte en dyr post.

Med ovenstående som rettesnor kan du skære jeres madforbrug ned til omkring 4500 kr. pr. måned. 

Anmeld Citér

4. juni 2024

JC2014

Profilbillede for JC2014

Vi er to voksne og tre børn på henholdsvis 8, 6 og 2 (3 år om en måned). Vi bruger mellem 4000-5000 kr. på husholdning om måneden (i vores husholdningsbudget indgår alt til husholdningen, altså mad, toiletpapir, sæbe og øvrige hygiejneprodukter, rengøringsprodukter, bleer og bind, mm.). Vi har lavet et personligt mål om at prøve at få posten ned under 4000 kr. 

Jeg gør måske lidt det modsatte af mange andre. Jeg handler gerne 2-3 gange om ugen, og besøger altid flere butikker, for at få indhentet de bedste tilbud (butikkerne ligger heldigvis meget tæt på hinanden i mit område). Hver onsdag bruger jeg ca. 15 min. til at danne mig et overblik over ugens bedste tilbud. Er der noget jeg ved vi bruger, køber vi altid stort ind, f.eks. 10 pakker bleer når der er 30 % i Lidl, fuldkornspasta, havregryn, mel, osv. På den måde har vi altid et lille lager. Jeg ved hvornår mine lokale butikker sætter deres datovarer frem, og jeg kører efter det. Når jeg har fyldt fryser og køleskab med tilbud og datovarer, sammensætter jeg en madplan ud fra det. Selvfølgelig kræver det at man er lidt kreativ i et køkken ind imellem, men som udgangspunkt er det hverken svært eller tidskrævende. Vi tager altid madpakker med hjemmefra. Jeg bager rigtig meget af vores brød, men køber ellers brød på dato og fryser ned. Vi får kød 4-5 dage om ugen, men ofte kun i små mængder, hvor det i højere grad bliver smagsgiver til en gryderet, frem for en større del af retten. Vi spiser aldrig take away, eller køber is når vi er ude (så tager vi en fra fryseren når vi kommer hjem i stedet for). Vi lider absolut ingen nød, og spiser både godt og varieret. Vi har taget en aktiv beslutning om at vi ikke ønsker at bruge mere, da vi sparer meget op (vi er meget inspirerede af FIRE-bevægelsen, men er bestemt ikke fanatiske eller det der ligner).

Anmeld Citér

5. juni 2024

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Lige om lidt er jeg en voksen og et barn på knap 6 år. 

Mit budget er 3000 kr om mdr. Og det er inkl alt mad og husholdning, og madpakker til min datter i skolen. 

Jeg tænker ikke det bliver et problem, da jeg vil lave madplan, og gå efter tilbud til fryseren. Handler ofte ting i Tyskland når familien er der nede. Der er mange basis varer billige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.