Forbrug i måneden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2023

B&J

Madplan

Tjek fryseren

Køb tilbud tjek reklamer 

Vi har 4000til mad og vi er 2 voksende og 2 børn 1,5 og 13år.

Og vi handler alt ind hver søndag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2023

Anonym

Vi spiser rugbrød/knækbrød de fleste aftener. Min datter får varm mad i børnehave og min mand og jeg kan vælge det også (eller lave en madpakke). Hvis vi laver madpakker så er der gerne rester af grønsager jeg tømmer og laver til suppe som min datter elsker. 

Anmeld Citér

21. november 2023

Mom

Profilbillede for Mom

Vi er to voksne, og 2 teenagere og vi har et forbrug på over kr. 10.000 pr. måned. 

Vi kunne helst sikkert spare, men lige nu fungere det som det er. 

Anmeld Citér

21. november 2023

Anonym

Vi sætter 1500 af til dagligvarebutikker hver uge. 
Beløbet er højere end det ellers ville have været, da jeg er dagplejer og derfor har 4-5 børn der skal have mad 4 gange om dagen

Vi handler hver søndag til den kommende uge, og handler måske lidt småting (smør, bleer, brød osv) til weekenden om fredagen. 
Vi køber ekstra ind af gode tilbud på kød, smør og lignende. 

Og så handler vi primært i “lavpris” butikker. Netto, Rema, abc osv

Anmeld Citér

21. november 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi er 2 voksne og 2 børn (2,5 år og 5 år).. Børnene får frugt, frokost og eftermiddagsmad i institutionen.. 

Vi bruger 6700 kr. om måneden på mad, bleer, husholdning og kattemad.. 

Vi kunne helt klart godt spare, MEN vi vælger at vi hellere vil have friske grøntsager, frilandsæg, Beauvis ketchup og syltede grøntsager, Gråsten remoulade, Knorrs bouillon og fond, Vitarex kattemad osv.. Altså i stedet for de billige produkter, samt min kæreste elsker specialvarer..

Selvfølgelig køber vi også billige produkter, men de fleste er faktisk halvdyre mærker.. 

Vi prøvede i et par måneder at købe størstedelen billigt, men det var bare ikke særlig fedt.. Jeg fik kvalme af meget af maden, fordi grøntsagerne fx var helt smaskede (fordi de kom fra frost), ingen smag i maden osv.. Så vælger vi hellere kvalitet

Anmeld Citér

21. november 2023

Anonym

Unicorn1 skriver:

Vi er 2 voksne og 2 børn (2,5 år og 5 år).. Børnene får frugt, frokost og eftermiddagsmad i institutionen.. 

Vi bruger 6700 kr. om måneden på mad, bleer, husholdning og kattemad.. 

Vi kunne helt klart godt spare, MEN vi vælger at vi hellere vil have friske grøntsager, frilandsæg, Beauvis ketchup og syltede grøntsager, Gråsten remoulade, Knorrs bouillon og fond, Vitarex kattemad osv.. Altså i stedet for de billige produkter, samt min kæreste elsker specialvarer..

Selvfølgelig køber vi også billige produkter, men de fleste er faktisk halvdyre mærker.. 

Vi prøvede i et par måneder at købe størstedelen billigt, men det var bare ikke særlig fedt.. Jeg fik kvalme af meget af maden, fordi grøntsagerne fx var helt smaskede (fordi de kom fra frost), ingen smag i maden osv.. Så vælger vi hellere kvalitet

Øv hvor ærgerligt med de frosne grønsager. De har faktisk mere næring end friske grønsager. Måske I bare har været uheldige. Og synd du får kvalme af den billige mad. Har det mon været for gammelt?

Anmeld Citér

21. november 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Øv hvor ærgerligt med de frosne grønsager. De har faktisk mere næring end friske grønsager. Måske I bare har været uheldige. Og synd du får kvalme af den billige mad. Har det mon været for gammelt?

Nej jeg er bare vokset op med at få gode og dyre ting .. 

Og mht. de frosne grøntsager, så har tilberedte grøntsager altid givet mig kvalme, men i mine voksne år kan jeg nu spise dem, men så skal de komme fra friske grøntsager i stedet for frosne

Anmeld Citér

21. november 2023

Anonym

Vi er:

2 voksne

4 børn mellem 2-15 år.

Vi har faktisk regnet vores mad og husholdningsforbrug ud her for nylig. Og vi havde brugt mellem 12.000-14.000 de to måneder, vi regnede vores køb sammen i dagligvare butikker. 

Vi kunne godt skrue ned for guffen, det er primært mig, der køber lidt hist og her, og så drikker jeg en del sodavand. Men det er rart at vide, hvilke steder man kan spare. 

Det er selvfølgelig ikke hele synderen, jeg ved ærligt ikke, hvor vi ellers kan spare. Vi spiser rester, tømmer køleskab for grønt og forsøger at få tingene brugt osv. Men vi er netop de her dage mere opmærksom, så måske knækker vi koden inden længe....

Anmeld Citér

22. november 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi er tre børn og to voksne og bruger omkring 6-7000

Anmeld Citér

22. november 2023

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Vi er tre børn og to voksne og bruger omkring 6-7000

Wow!! Hvordan gør I?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.