Vi har fire børn på 8, 6, 3 og 1 år. Vi kunne godt mærke, at vi gik fra 3 til 4 børn, vil jeg sige. Selvfølgelig er omvæltningen ikke så stor som, når man går fra 0 til 1 barn, men man får jo et ekstra barn (baby) i huset, og det kan godt mærkes.
Jeg har også en kronisk sygdom, og vi havde egentlig sagt stop ved tre børn delvist pga. det. Men så var nr. 4 pludselig på vej, og vi besluttede i samråd med lægerne, at det turde vi godt kaste os ud i alligevel.
Vores og særligt min familie var noget skeptiske og bekymrede for mit helbred, og om vi kunne klare det. Vores familier har begge valgt kun at få et barn, fordi de synes det var for hårdt med flere. Så i det perspektiv kan jeg godt forstå, at de synes, vi er tossede.
De vænnede sig dog til tanken under graviditeten, og bakker os op, selvom de nok synes, vores hverdag virker kaotisk, og vores rengørings/oprydnings-standard ikke helt lever op til deres.
Jeg kan godt være bekymret for, hvad andre tænker om os nogle gange. Særligt, hvis der er noget i vores familieliv, der ikke fungerer. Så forestiller jeg mig straks, at andre tænker, det må skyldes, at vi har fået for mange børn, og derfor ikke magter det. Men jeg ville virkelig også være ked af det, hvis jeg havde ladet frygten får andres reaktion bestemme, hvor mange børn jeg skulle have. Det tror jeg virkelig, at jeg ville fortryde.
Anmeld
Citér