Er her andre pædagoger? - spørgsmål om normering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Synes det kan være rædsomt. Ikke der er noget galt med studerende eller medhjælpere/vikarer, men da pædagog tit har møder render børnene rundt som forvirrede høns. De dage pædagogen er der går det fint. Ved godt de snart skal i skole men det har været sådan i to år og jeg har til tider overvejet sige mit job op og gå hjemme fordi mit barn ikke trives i den ragnarok. Men har ikke råd til at gå hjemme. Synes det er synd for pædagogerne og de voksne i børnehaverne derude, og for børnene. Men det lyder heldigvis til at der findes børnehaver der har det lidt mere stabilt. 

Øv - det er jeg ked af at høre. Det er alt for lang tid. Jeg tænker bare at når jeg som voksen har det sådan her - hvordan har børnene det så??.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2023

Anonym trådstarter

Chri9000 skriver:

I den daginstitution jeg arbejder (jeg er i vs), er der to børnehavegrupper.

- På den stue er der 3 pæd., (1 på 36t, 1 på 37t, 1 på 30t) til 14 børn incl 1 ressourceplads -> pr 1/12 16 børn

- på den anden stue er der 2 pæd. og 1 pæd.m, (1 på 37t, 35t og pædm. på 37t) til 16 børn incl 1 ressourceplads

Det lyder meget mere rigtigt! 

Anmeld Citér

9. november 2023

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Jeg er pædagog, ansat i specialregi - jeg har 1-1 barn. Men de er også meget syge og har behov for det. 

Det er jo ikke sammenligneligt så

Anmeld Citér

9. november 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Ja og det skal være 1 til 3 i vuggestue, men virkeligheden er altså langt derfra. Det hedder stadig 1 til 4 hos os (og selvfølgelig kun i midtertimerne og hvis alle er raske/ikke har fri) ��

Men det her er jo det planlagte - altså når vi er “flest”! Det er ikke når nogen har fri eller er syg… 

Anmeld Citér

9. november 2023

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Anonym skriver:

Det lyder meget mere rigtigt! 

Bestemt ja, vi er generelt glade for den gode normering vi har.

I vuggestue hvor jeg er, er vi skiftende mellem 15-17 børn, hvoraf vi er 4 voksne, 2 pæd på 37 (pt den en på 30t), 1 pæd på 32t og 1 pædm. på 37t

Anmeld Citér

9. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Men det her er jo det planlagte - altså når vi er “flest”! Det er ikke når nogen har fri eller er syg… 

Ja det forstår jeg, synes stadig det lyder meget rigtigt

Anmeld Citér

9. november 2023

Tip!

Anonym skriver:

Det er jo ikke sammenligneligt så

Nej absolut ikke, men mere for at give et blik ind i at der er pædagog jobs hvor man har anden normering. 

Anmeld Citér

9. november 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Da jeg var i børnehave, var vi 3 pædagoger og 1 pædagogstuderende til mellem 24-27 børn. Fra 2,8-6 år.

Vi havde 32, 33, 33 og 35 timer.

Nu er jeg i vuggestue og vi er 2 pædagoger og 2 medhjælpere til 12 børn fra 9 måneder til 2,8 år. 

Vi har 35, 35, 33 og 30 timer.

Anmeld Citér

9. november 2023

Anonym trådstarter

MortilF skriver:

Da jeg var i børnehave, var vi 3 pædagoger og 1 pædagogstuderende til mellem 24-27 børn. Fra 2,8-6 år.

Vi havde 32, 33, 33 og 35 timer.

Nu er jeg i vuggestue og vi er 2 pædagoger og 2 medhjælpere til 12 børn fra 9 måneder til 2,8 år. 

Vi har 35, 35, 33 og 30 timer.

Det lyder meget mere som noget jeg tidligere har haft… dog har jeg også prøvet at været samme voksne i vs - men til 16 børn…

Anmeld Citér

9. november 2023

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Nej absolut ikke, men mere for at give et blik ind i at der er pædagog jobs hvor man har anden normering. 

Jeg tror at i deciderede specialbørnehaver er normeringen 1 voksen til 1-2 børn. Sådan var det i hvert fald i een jeg var ude at se for 1 år siden  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.