Er her andre pædagoger? - spørgsmål om normering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.172 visninger
32 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2023

Anonym trådstarter

Jeg har lige skiftet job og er i chok over normeringen! Vi er to pædagoger på hhv 32 og 34 timer med en børnegruppe på 15 lige nu. Det er Bhv men det er kun årgang 2019 og 2020 - da årgang 2018 (altså kommende skolebørn) er samlet i deres egen gruppe. 1/1-24 skal vi have to mere fra vuggestuen; den ene af disse er netop blevet “kigget på” af en psykolog fra PPR; barnet har helt klart brug for noget ekstra og der er planlagt 2 mdrs indkøring. 

Jeg synes godt nok 7,5 barn pr voksen om formiddagen er helt vildt! - og der kommer jo flere frem mod sommerferien… Jeg har været uddannet i 15 år og det her er uden sammenligning den dårligste normering jeg har været en del af…

hvor mange voksne er I, der arbejder i Bhv, på stuen til hvor mange børn?

Er det her virkeligt normalen nu??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2023

Anonym

Jeg har lige skiftet job og er i chok over normeringen! Vi er to pædagoger på hhv 32 og 34 timer med en børnegruppe på 15 lige nu. Det er Bhv men det er kun årgang 2019 og 2020 - da årgang 2018 (altså kommende skolebørn) er samlet i deres egen gruppe. 1/1-24 skal vi have to mere fra vuggestuen; den ene af disse er netop blevet “kigget på” af en psykolog fra PPR; barnet har helt klart brug for noget ekstra og der er planlagt 2 mdrs indkøring. 

Jeg synes godt nok 7,5 barn pr voksen om formiddagen er helt vildt! - og der kommer jo flere frem mod sommerferien… Jeg har været uddannet i 15 år og det her er uden sammenligning den dårligste normering jeg har været en del af…

hvor mange voksne er I, der arbejder i Bhv, på stuen til hvor mange børn?

Er det her virkeligt normalen nu??

2 pædagoger hhv 30 og 32 timer og en medhjælper ca 15 timer.

Vi er 21 børn. Samme aldersgrænse som din

Anmeld Citér

8. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Umiddelbart lyder det meget rigtig. Jeg er dog i vuggestue så kender ikke Børnehave normering 

Anmeld Citér

8. november 2023

Anonym

Vuggestuen 3 børn pr voksen 

Børnehaven 5 børn pr voksen

( privat institution.)

Anmeld Citér

8. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

2 pædagoger hhv 30 og 32 timer og en medhjælper ca 15 timer.

Vi er 21 børn. Samme aldersgrænse som din

Hvordan er de 15 timer så fordelt?

Anmeld Citér

8. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

( privat institution.)

Jeg kommer fra en anden kommunal hvor jeg var ved den yngste årgang i Bhv; her var vi 3 pædagoger og 2 medhjælpere til Max 21 børn (een af de andre pædagoger havde fast fri om torsdag og så havde vi andre på skift fri om fredagen)

Anmeld Citér

8. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

( privat institution.)

Altså om formiddagen…?

Anmeld Citér

8. november 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan er de 15 timer så fordelt?

Typisk ved møder og lignende. 

Anmeld Citér

8. november 2023

MKBP

Profilbillede for MKBP

21 børn (22 fra januar)

Vi er 2 pæd - en på 32 timer og mig selv på 37 (men langt mindre på gulvet, da vi jo har rådighedstimer, som ikke er sammen med børnene)

Pt har vi 2 pau’er - på 37 og 32 timer

Normalt har vi en ny studerende hvert halve år og dermed ingen pau’er…

Vi har været oppe på 25 børn og kommer det nok igen…

Har pt har vi kun 2 børn fra 2019, største delen fra 2020, og nogle fra 2021.

Det er crazy !!!! - og ikke anbefalesværdigt - hverken for børn eller voksne !!

Oftes er vi selv fra kl. 15 nogle gange 15.30…- så det er bare med at håbe at mange hentes tidligt og at ingen laver i bleen…

1/4 har særlige behov…

Ikke mærkeligt at man er træt, når man lander i sofaen, når ens egne børn er puttede…

Anmeld Citér

8. november 2023

Anonym

Nu er jeg ikke pædagog men har et barn i en børnehave.  Stuen er udelukkende med børn årgang 18 og der er 20 børn. 1 pædagog og 1 medhjælper og en vikar. Sådan har det været i 2 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.