Er her andre pædagoger? - spørgsmål om normering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2023

Anonym trådstarter

MKBP skriver:

21 børn (22 fra januar)

Vi er 2 pæd - en på 32 timer og mig selv på 37 (men langt mindre på gulvet, da vi jo har rådighedstimer, som ikke er sammen med børnene)

Pt har vi 2 pau’er - på 37 og 32 timer

Normalt har vi en ny studerende hvert halve år og dermed ingen pau’er…

Vi har været oppe på 25 børn og kommer det nok igen…

Har pt har vi kun 2 børn fra 2019, største delen fra 2020, og nogle fra 2021.

Det er crazy !!!! - og ikke anbefalesværdigt - hverken for børn eller voksne !!

Oftes er vi selv fra kl. 15 nogle gange 15.30…- så det er bare med at håbe at mange hentes tidligt og at ingen laver i bleen…

1/4 har særlige behov…

Ikke mærkeligt at man er træt, når man lander i sofaen, når ens egne børn er puttede…

Jeg synes det er forfærdeligt! Jeg har været der en uge nu og jeg er gået i seng kl 21.15 hver aften fordi jeg bare har været fuldstændigt smadret. 

Jeg synes jo bare slet ikke man har mulighed for at give noget ekstra til nogen. Hvis een af os skulle gå fra med en mindre gruppe på 3-4 børn, ville den anden være tilbage med 11-12 børn, hvor tre af dem lige er startet efter efterårsferien og 4 bruger stadig ble. 

Jeg må indrømme jeg overvejer om det er det her jeg skal resten af mit arbejdsliv - har 15 års erfaring - men det dobbelte tilbage på arbejdsmarkedet….

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

2 pædagoger hhv 30 og 32 timer og en medhjælper ca 15 timer.

Vi er 21 børn. Samme aldersgrænse som din

Synes du det er fint? Hvordan organiserer I jer/giver nogen noget ekstra hvis medhjælperen kun dækker møder og i så (som jeg læser det) aldrig er tre på stuen…?

Anmeld Citér

8. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu er jeg ikke pædagog men har et barn i en børnehave.  Stuen er udelukkende med børn årgang 18 og der er 20 børn. 1 pædagog og 1 medhjælper og en vikar. Sådan har det været i 2 år. 

Hvordan oplever du det som forælder?

her er der vist 22 i årgang 2018 - der er to pædagoger på 34 og 37 timer plus en medhjælper (meritatuderende) der har fri fredag - for at studere - men er der mandag-torsdag 8-15.30

Anmeld Citér

8. november 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Umiddelbart lyder det meget rigtig. Jeg er dog i vuggestue så kender ikke Børnehave normering 

Det lyder rigtigt? 
så vidt jeg ved er minimumsnormeringerne 1 til 6 i Bhv - jeg er klar over det er et gennemsnit over dagen/året, men vores hedder 7,5 hele dagen. Det er da på ingen måde rigtigt/i orden…

Anmeld Citér

8. november 2023

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Jeg synes det er forfærdeligt! Jeg har været der en uge nu og jeg er gået i seng kl 21.15 hver aften fordi jeg bare har været fuldstændigt smadret. 

Jeg synes jo bare slet ikke man har mulighed for at give noget ekstra til nogen. Hvis een af os skulle gå fra med en mindre gruppe på 3-4 børn, ville den anden være tilbage med 11-12 børn, hvor tre af dem lige er startet efter efterårsferien og 4 bruger stadig ble. 

Jeg må indrømme jeg overvejer om det er det her jeg skal resten af mit arbejdsliv - har 15 års erfaring - men det dobbelte tilbage på arbejdsmarkedet….

Vi har halvdelen der bruger ble

Løb mens du kan…- jeg har været i samme instititution i 14 år og det er kun blevet værre…- jeg skal ihvertfald ikke blive i samme fag til jeg er 72 år…- der er over 30 år til

Anmeld Citér

8. november 2023

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

I den daginstitution jeg arbejder (jeg er i vs), er der to børnehavegrupper.

- På den stue er der 3 pæd., (1 på 36t, 1 på 37t, 1 på 30t) til 14 børn incl 1 ressourceplads -> pr 1/12 16 børn

- på den anden stue er der 2 pæd. og 1 pæd.m, (1 på 37t, 35t og pædm. på 37t) til 16 børn incl 1 ressourceplads

Anmeld Citér

8. november 2023

Tip!

Jeg er pædagog, ansat i specialregi - jeg har 1-1 barn. Men de er også meget syge og har behov for det. 

Anmeld Citér

8. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Det lyder rigtigt? 
så vidt jeg ved er minimumsnormeringerne 1 til 6 i Bhv - jeg er klar over det er et gennemsnit over dagen/året, men vores hedder 7,5 hele dagen. Det er da på ingen måde rigtigt/i orden…

Ja og det skal være 1 til 3 i vuggestue, men virkeligheden er altså langt derfra. Det hedder stadig 1 til 4 hos os (og selvfølgelig kun i midtertimerne og hvis alle er raske/ikke har fri) ��

Anmeld Citér

9. november 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan oplever du det som forælder?

her er der vist 22 i årgang 2018 - der er to pædagoger på 34 og 37 timer plus en medhjælper (meritatuderende) der har fri fredag - for at studere - men er der mandag-torsdag 8-15.30

Synes det kan være rædsomt. Ikke der er noget galt med studerende eller medhjælpere/vikarer, men da pædagog tit har møder render børnene rundt som forvirrede høns. De dage pædagogen er der går det fint. Ved godt de snart skal i skole men det har været sådan i to år og jeg har til tider overvejet sige mit job op og gå hjemme fordi mit barn ikke trives i den ragnarok. Men har ikke råd til at gå hjemme. Synes det er synd for pædagogerne og de voksne i børnehaverne derude, og for børnene. Men det lyder heldigvis til at der findes børnehaver der har det lidt mere stabilt. 

Anmeld Citér

9. november 2023

Anonym trådstarter

MKBP skriver:

Vi har halvdelen der bruger ble

Løb mens du kan…- jeg har været i samme instititution i 14 år og det er kun blevet værre…- jeg skal ihvertfald ikke blive i samme fag til jeg er 72 år…- der er over 30 år til

Jeg var også samme sted i 13 år inden jeg for 2 år siden ville prøve noget nyt (var i et socialt belastet område) 

men hvad filan skal man så….

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.