Ret til barselsdagpenge som ledig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2023

L1232

Profilbillede for L1232
Anonym skriver:

Jeg ville stadig ringe til a kassen 

men en ting undre mig 

du har ikke kunne finde arbejde i 2 år 

men på 9 måneder kan du sagtens finde arbejde? 

Unødvendigt spørgsmål, og et svar der ikke kommer dig ved…. 
Folk har personlige årsager til de er på

dagpenge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2023

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ja måske.

Der er nærmest lige så mange regler som a kasser. 

Jeg spørger lige i morgen. For egentlig interessant om man kan omgå stop ved selv at betale  fx en måned. 

Jeg ved i hvert fald, at den 2-årige dagpengeperiode kan forlænges helt op til et år hvis man i løbet af perioden arbejder. Og så er det, at jeg er temmelig sikker på at man ville kunne afholde selvbetalte perioder hvor man ikke modtager dagpenge, som tilsvarende vil forlænge dagpengeretten. Eller udskyde slutdatoen, er mere præcist. 

Men denne del må jeg spørge om hos A-kassen for at være 100% sikker. 

Anmeld Citér

6. november 2023

Anonym

Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre. Men du skal jo have et arbejde i den måned du vælger ikke at på dagpenge. Ellers tror jeg ikke det kan lade sig gøre. For så tror jeg det kan anses som en form for svindel. 

jeg ville ringe til a kassen for en sikkerheds skyld så du ikk ender med at brænde fingrene i den anden ende 

Anmeld Citér

6. november 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Jeg ville stadig ringe til a kassen 

men en ting undre mig 

du har ikke kunne finde arbejde i 2 år 

men på 9 måneder kan du sagtens finde arbejde? 

Jeg kan godt forstå, at du er anonym ved sådan en kommentar. Hvordan er den hjælpsom?

Anmeld Citér

6. november 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Men trådstarter, ring til din a-kasse og få det korrekte svar. Det giver overblik og ro i maven uden dømmende kommentarer og misvisende råd.

Anmeld Citér

6. november 2023

Anonym

Altså der er jo ikke krav om at man SKAL modtage dagpenge når man er ledig. Jeg  har selv været ledig uden at modtage dagpenge og så meldt mig ledig to måneders tid før termin for netop at få barselsdagpenge  

En anden vej rund kan være at søge job som julehjælp i en butik. Det er jo nu det starter. Det har jeg også selv været. Men en måned på fuld tid giver dig ret til at forlænge dp perioden med 2 mdr. Og rigtig mange butikker ansætter ekstra folk til gaveindpakning og opfyldning af varer her fra midt november til start januar.

Anmeld Citér

6. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre. Men du skal jo have et arbejde i den måned du vælger ikke at på dagpenge. Ellers tror jeg ikke det kan lade sig gøre. For så tror jeg det kan anses som en form for svindel. 

jeg ville ringe til a kassen for en sikkerheds skyld så du ikk ender med at brænde fingrene i den anden ende 

Ukorrekt. Det er helt i orden at holde fri for egen regning. Det er jo frivilligt om man vil modtage dagpenge. Men i perioden er man naturligvis nødt til at afmelde sig helt som ledig. Hvis man ikke er tilmeldt jobcentret, kan ingen jo stille krav til om man skal søge job.

Anmeld Citér

6. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså der er jo ikke krav om at man SKAL modtage dagpenge når man er ledig. Jeg  har selv været ledig uden at modtage dagpenge og så meldt mig ledig to måneders tid før termin for netop at få barselsdagpenge  

En anden vej rund kan være at søge job som julehjælp i en butik. Det er jo nu det starter. Det har jeg også selv været. Men en måned på fuld tid giver dig ret til at forlænge dp perioden med 2 mdr. Og rigtig mange butikker ansætter ekstra folk til gaveindpakning og opfyldning af varer her fra midt november til start januar.

Skulle du så lave en fraværserklæring til a-kassen i den tid du var afmeldt jobcentret?

Det er også næsten de mest realistiske jobs jeg ser at kunne få lige nu med en tydelig mave - altså tidsbegrænsede jobs

Anmeld Citér

6. november 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ukorrekt. Det er helt i orden at holde fri for egen regning. Det er jo frivilligt om man vil modtage dagpenge. Men i perioden er man naturligvis nødt til at afmelde sig helt som ledig. Hvis man ikke er tilmeldt jobcentret, kan ingen jo stille krav til om man skal søge job.

Kan ikke se hvorfor du overhovedet spørger når du jo har alle svarene selv ser der ud til. 

det er jo ligemeget hvad folk skriver til dig så har du et modsvar 

Anmeld Citér

6. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan ikke se hvorfor du overhovedet spørger når du jo har alle svarene selv ser der ud til. 

det er jo ligemeget hvad folk skriver til dig så har du et modsvar 

Mine modsvar bunder i info og reel fakta jeg kan finde belæg for på fx borger.dk

Jeg opfordrer til at man har belæg for de svar man giver mig, da jeg i min situation naturligvis ikke kan bruge gisninger men derimod har brug for fakta, så jeg ikke ender i en dårlig situation i min barsel

Så har man en viden og belæg i forhold til  faldgruber ved min situation, som reelt kan hjælpe mig, så er jeg kun glad for et svar. Men hvis ens svar bunder i uvidenhed, jamen så hjælper det jo ikke min situation. Så hellere lade være med at svare

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.