Autoimun bindevævssygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Så er det bare at vente på svar. for, at det ikke er noget slemt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2023

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Ja, du er formidleren, og min kritik er derfor rettet mod dig. Det lader ikke til, at du har nogen forståelse for, hvad du lægger ud, og hvorfor det er ubrugeligt og irrelevant - og du forstår heller ikke mine og andres forklaringer på hvorfor. 
Folk har udviklet autoimmune sygdomme “altid” - men der har været en kraftig stigning i forekomsten af dem i den vestlige verden over de seneste 20-30 år, hvilket formentlig bl.a. skyldes miljømæssige forhold. Det er også påfaldende, at de primært rammer kvinder. Dette forskes der selvsagt intensivt i. Det er altså ikke på nogen måde påfaldende, at der blandt de mange, mange mennesker, der har fået vaccinen, vil være nogle, der sideløbende hermed får en diagnose på en autoimmun sygdom - ligesom nogle af dem vil brække et ben eller få halsbetændelse. Det er logisk. 

På individniveau, når en person udvikler en autoimmun sygdom, sættes der ikke et detektivarbejde i gang for at finde årsagen. Et utal af årsager kan spille ind, og det er håbløst at finde én eneste, udløsende faktor. Det virker på mig, som om du tror, dette er muligt. Og at du blandt de utallige mulige årsager har kastet din fulde opmærksomhed på vaccinen. Men den er jo en dråbe i havet, og lægerne vil ikke kunne hverken af- eller bekræfte, at dén udløste sygdommen. 

Så hvad er det, du - hvis du blev ramt af en autoimmun sygdom - konkret ville gøre for at “finde årsagen”? Ville du forvente at kunne finde ét entydigt svar? Vi snakker jo ikke om et brækket ben, hvor årsagen som regel er indlysende, men om et komplekst og enormt puslespil, hvor du kun har enkelte brikker til rådighed. Og forskerne har endnu ikke kunnet knække koden - hvordan ville du gøre det? 

Som jeg skrev tidligere, en af bivirkningerne ved COVID vaccinen kan være autoimmune sygdomme - og det er stadigt ikke forkert.

hvordan man finder ud af om det er en bivirkning, kan være en bivirkning eller ej, ved jeg ikke - men eftersom den mulige bivirkning er listet hos pfzier, er det noget jeg selv ville være opmærksom på.

hvorfor bliver du så vred over, at jeg påpeger, at det kan være en bivirkning af vaccinen - det er jo sandt.

at der ligeledes kan være andre årsager gør ikke min oplysning mindre sand.

Anmeld Citér

22. oktober 2023

MortilF+V

Jeg kom lige til at gå ind på sundhed.dk. Min læge sagde ellers, at jeg først kunne ringe til hende efter en uge, for at få svar på prøverne.

Men der står en lang række prøver og der er svar på dem alle.

De er alle normale eller negative, hvilket i denne sammenhæng er et godt tegn.

Det eneste der er forhøjet, er altså mit thyroidperoxidase, som kan medvirke til, at jeg udvikler for lavt stofskifte. Det tænker jeg kan behandles, hvis det bliver aktuelt

Anmeld Citér

22. oktober 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
KNV skriver:

Jeg kom lige til at gå ind på sundhed.dk. Min læge sagde ellers, at jeg først kunne ringe til hende efter en uge, for at få svar på prøverne.

Men der står en lang række prøver og der er svar på dem alle.

De er alle normale eller negative, hvilket i denne sammenhæng er et godt tegn.

Det eneste der er forhøjet, er altså mit thyroidperoxidase, som kan medvirke til, at jeg udvikler for lavt stofskifte. Det tænker jeg kan behandles, hvis det bliver aktuelt

Hvor er det godt at høre! Tillykke med det. 

Anmeld Citér

22. oktober 2023

Mor og meget mere

Boyz2 skriver:

Som jeg skrev tidligere, en af bivirkningerne ved COVID vaccinen kan være autoimmune sygdomme - og det er stadigt ikke forkert.

hvordan man finder ud af om det er en bivirkning, kan være en bivirkning eller ej, ved jeg ikke - men eftersom den mulige bivirkning er listet hos pfzier, er det noget jeg selv ville være opmærksom på.

hvorfor bliver du så vred over, at jeg påpeger, at det kan være en bivirkning af vaccinen - det er jo sandt.

Jeg kan ikke gennemskue, om du vitterlig ikke forstår, at det er ubrugelig “info”, du viderebringer, eller om du blot foregiver ikke at forstå det. I hvert fald er det tydeligvis en håbløs mission at gøre dig klogere, så jeg stopper her. 

Anmeld Citér

23. oktober 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Boyz2 skriver:

Det er ikke sandt. Det er farligt du fortsætter med at skrive dette. Det kan være en af følgerne af selve COVID sygdommen. Ikke vaccinen. 

Anmeld Citér

24. oktober 2023

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg kan ikke gennemskue, om du vitterlig ikke forstår, at det er ubrugelig “info”, du viderebringer, eller om du blot foregiver ikke at forstå det. I hvert fald er det tydeligvis en håbløs mission at gøre dig klogere, så jeg stopper her. 

Du mener, at det er ubrugelig information, fordi du vurderer, at det ikke er relevant for trådstarter, at være opmærksom på. Jeg mener, at du her udviser bedreviden overfor trådstarter, ved at gøre dig til dommer over, hvilke oplysninger du mener trådstarter skal have. 
synes du heller ikke, at det er relevant at gøre folk opmærksomme på at rygning kan være kræftfremkaldende ?

Anmeld Citér

24. oktober 2023

MortilF+V

Hvorfor har i behov for at bruge min tråd, til en debat, der kører mere og mere af sporet?

Jeg stillede et spørgsmål og fik et par fine svar øverst i tråden, hvorefter det gik galt.

Anmeld Citér

24. oktober 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
KNV skriver:

Hvorfor har i behov for at bruge min tråd, til en debat, der kører mere og mere af sporet?

Jeg stillede et spørgsmål og fik et par fine svar øverst i tråden, hvorefter det gik galt.

Jeg har personligt ikke noget behov for at bruge din tråd til en anden debat. Men synes det er bekymrende når folk fortsætter med at skrive ting, der er faktuelt forkerte. Beklager, jeg holder mig ude af din tråd. 

Anmeld Citér

24. oktober 2023

Mor og meget mere

KNV skriver:

Jeg beklager, at det har taget plads i din tråd. Jeg tog nok de indlæg, hvor du takkede hhv. Seldomseen og mig for vores indsigelser over for misinformationen, som udtryk for, at du også ønskede, der blev sagt fra over for ukorrekt information. Jeg havde ikke forestillet mig, det ville føre til så lang en “diskussion”, men som allerede skrevet er den stoppet for mit vedkommende. 

Det rigtige fra min side havde nok været at anmelde indlæggene med fejlinformation - problemet er jo, at andre potentielt kan læse de usande påstande og tro, der er noget om det, men ingen tvivl om, at det ikke fører til noget at fortsætte hér. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.