StineW79 skriver:
Altså nu er jeg ik 100 procent inde i hva der nøjagtigt spørg om. Med thyriod er jo skjoldsbrudskirtlen.
Og når dine tal er forhøjet, er der noget der "måske" kunne tyde på, et forhøjet stofskifte.
Det sammen med dine kolde finger og tær osv, vil det jo give gode mening, at få tjekket dit stofskifte, så du evt vil ku komme i behandling.
Jeg er blevet tjekket for, for lavt stofskifte, netop pga kolde finger/tær, muskelsmerter, højt blodtryk osv osv. Alle testes kom tilbage "normale"
Sidste år, opdagede jeg en bule på min hals. Det viste sig, at min skjoldbrudskirtel, havde udviklet sig til en struma. Til forskellige skanninger, kunne de se, at dele af min skjoldbrudskirtel ik virkede, mens den højre så normal ud. I juni fik jeg så fjernet hele venstre halvdel, og ska nu gå til løbende testes, for at holde øje med resten af den højre.
Jeg har fået undersøgt og konstateret at jeg har kapaltunel syndrom, hvilket også viser sig, at hænge sammen med en dårlig fungerende skjoldbrudskirtel.
Så der hvor jeg vil hen med hele, mit lange skriv er: Pres på, med at blive tjekket ordentligt igennem. Bed om extra blodprøver osv osv! Vh Stine
Jeg vil kæmpe, for at blive undersøgt ordentligt, da jeg har lært, at det nogen gange kræver, at man er stædig.
De sagde noget om, at min skjoldbruskkirtel er "overaktiv" idet at den både producerer de normale hormoner, men at det høje tal kan være tegn på, at min krop også angriber sine egne raske celler.
Det var vidst også noget med, at jeg er i høj risiko, for at udvikle for lavt stofskifte senere hen. Mine "normale" stofskifte hormoner så fine ud lige nu.
Når hun lagde det sammen med de andre symptomer, mente hun, at det kunne være noget med mit bindevæv.
Det er bare mange sygdomme inden for det område og nogle er vidst ret alvorlige