Autoimun bindevævssygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.342 visninger
29 svar
26 synes godt om
12. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg er i tvivl, om dette er den rigtige kategori, men nu prøver jeg.

Idag fik jeg svar på en række blodprøver. Alle så fine ud, undtagen en.

Det viser sig, at jeg har et enormt højt niveau af thyroidperoxidase. Samtidig har jeg konstant tør hud i ansigtet og på brystet, kolde og hvide/blå fingre og tæer (særligt når det er koldt, men jeg har næsten altid kolde hænder og fødder), samt "stive" blodkar.

Er der nogle der ved, hvad dette kan være?

De anbefalede, at min læge tager en blodprøve og tester mig for autoimune bindevævssygdomme. Jeg er lidt skræmte, da der vidst er en del af dem, der kan være ret alvorlige.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså nu er jeg ik 100 procent inde i hva der nøjagtigt spørg om. Med thyriod er jo skjoldsbrudskirtlen.

Og når dine tal er forhøjet, er der noget der "måske" kunne tyde på, et forhøjet stofskifte.

Det sammen med dine kolde finger og tær osv, vil det jo give gode mening, at få tjekket dit stofskifte, så du evt vil ku komme i behandling.

Jeg er blevet tjekket for, for lavt stofskifte, netop pga kolde finger/tær, muskelsmerter, højt blodtryk osv osv. Alle testes kom tilbage "normale"

Sidste år, opdagede jeg en bule på min hals. Det viste sig, at min skjoldbrudskirtel, havde udviklet sig til en struma. Til forskellige skanninger, kunne de se, at dele af min skjoldbrudskirtel ik virkede, mens den højre så normal ud. I juni fik jeg så fjernet hele venstre halvdel, og ska nu gå til løbende testes, for at holde øje med resten af den højre.

Jeg har fået undersøgt og konstateret at jeg har kapaltunel syndrom, hvilket også viser sig, at hænge sammen med en dårlig fungerende skjoldbrudskirtel.

Så der hvor jeg vil hen med hele, mit lange skriv er: Pres på, med at blive tjekket ordentligt igennem. Bed om extra blodprøver osv osv! Vh Stine 

Anmeld Citér

13. oktober 2023

MortilF+V

StineW79 skriver:

Altså nu er jeg ik 100 procent inde i hva der nøjagtigt spørg om. Med thyriod er jo skjoldsbrudskirtlen.

Og når dine tal er forhøjet, er der noget der "måske" kunne tyde på, et forhøjet stofskifte.

Det sammen med dine kolde finger og tær osv, vil det jo give gode mening, at få tjekket dit stofskifte, så du evt vil ku komme i behandling.

Jeg er blevet tjekket for, for lavt stofskifte, netop pga kolde finger/tær, muskelsmerter, højt blodtryk osv osv. Alle testes kom tilbage "normale"

Sidste år, opdagede jeg en bule på min hals. Det viste sig, at min skjoldbrudskirtel, havde udviklet sig til en struma. Til forskellige skanninger, kunne de se, at dele af min skjoldbrudskirtel ik virkede, mens den højre så normal ud. I juni fik jeg så fjernet hele venstre halvdel, og ska nu gå til løbende testes, for at holde øje med resten af den højre.

Jeg har fået undersøgt og konstateret at jeg har kapaltunel syndrom, hvilket også viser sig, at hænge sammen med en dårlig fungerende skjoldbrudskirtel.

Så der hvor jeg vil hen med hele, mit lange skriv er: Pres på, med at blive tjekket ordentligt igennem. Bed om extra blodprøver osv osv! Vh Stine 

Jeg vil kæmpe, for at blive undersøgt ordentligt, da jeg har lært, at det nogen gange kræver, at man er stædig.

De sagde noget om, at min skjoldbruskkirtel er "overaktiv"  idet at den både producerer de normale hormoner, men at det høje tal kan være tegn på, at min krop også angriber sine egne raske celler.

Det var vidst også noget med, at jeg er i høj risiko, for at udvikle for lavt stofskifte senere hen. Mine "normale" stofskifte hormoner så fine ud lige nu.

Når hun lagde det sammen med de andre symptomer, mente hun, at det kunne være noget med mit bindevæv.

Det er bare mange sygdomme inden for det område og nogle er vidst ret alvorlige

Anmeld Citér

17. oktober 2023

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Er du COVID vaccineret ? En af bivirkningerne ved COVID vaccinen er autonome sygdomme, bl.a. hvor kroppen angriber sig selv.

der er spike protein i COVID vaccinerne - måske du kan få lægen til at undersøge om spike proteinet har bredt sig i din krop.

Anmeld Citér

17. oktober 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Er du COVID vaccineret ? En af bivirkningerne ved COVID vaccinen er autonome sygdomme, bl.a. hvor kroppen angriber sig selv.

der er spike protein i COVID vaccinerne - måske du kan få lægen til at undersøge om spike proteinet har bredt sig i din krop.

Det er ikke rigtigt. Covid(sygdommen)kan muligvis føre til autoimmune sygdomme. Ikke Covid vaccinen, der rent faktisk afhjælper risikoen for autoimmune sygdomme.  Spike protein er i Covid virus.

Anmeld Citér

17. oktober 2023

MortilF+V

Boyz2 skriver:

Det vidste jeg slet ikke, men ja, jeg er COVID vaccineret.

Det skal jeg da lige have undersøgt samtidig så. Tak.

Anmeld Citér

17. oktober 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
KNV skriver:

Det vidste jeg slet ikke, men ja, jeg er COVID vaccineret.

Det skal jeg da lige have undersøgt samtidig så. Tak.

Det er ikke rigtigt, at vaccinen giver autoimmune sygdomme. Det er selve covid sygdomme, der KAN gøre det. Men vaccinen minimerer faktisk den risiko. 

Anmeld Citér

17. oktober 2023

MortilF+V

Seldomseen skriver:

Det er ikke rigtigt, at vaccinen giver autoimmune sygdomme. Det er selve covid sygdomme, der KAN gøre det. Men vaccinen minimerer faktisk den risiko. 

Tusind tak for dit svar

Anmeld Citér

17. oktober 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Boyz2 skriver:

Vil du ikke godt lade være at misinformere? Det er et andet menneskes helbred, du rådgiver omkring - ikke en teoretisk case i et forum for vaccineskeptikere. 
Jeg går ud fra, de fleste gerne vil tages alvorligt af lægen og ikke spilde vedkommendes tid på spørgsmål om “autonome sygdomme” etc. etc. 

Anmeld Citér

17. oktober 2023

MortilF+V

Mor og meget mere skriver:

Vil du ikke godt lade være at misinformere? Det er et andet menneskes helbred, du rådgiver omkring - ikke en teoretisk case i et forum for vaccineskeptikere. 
Jeg går ud fra, de fleste gerne vil tages alvorligt af lægen og ikke spilde vedkommendes tid på spørgsmål om “autonome sygdomme” etc. etc. 

Hvor har du ret. Jeg er nemlig et menneske, med et muligt påvirket helbred, som rigtig gerne vil tages alvorligt, hjælpes og behandles af min læge, hvis det viser sig, at jeg fejler noget. Jeg tænker ikke at stofskifte-eller bindevævssygdomme (gigtlidelser), er noget man spørger ind til for sjov. Jeg er jo oprigtigt bekymret for, hvad det kan få af betydning for mig.

Så tusind tak for dit svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.