Jeg vil egentlig bare fortælle dig om mine egne børn - en pige og to drenge: Storesøster har altid været og er stadig afsindigt stolt af sine små brødre. Hun knuselsker dem og har været meget beskyttende - på den gode måde - over for dem.
I dag, hvor hun snart fylder 30, og de er 25 og 26, holder hun sammen på søskendeflokken, sørger for, at de ser hinanden ofte, arrangerer, at de giver gaver sammen og alt muligt andet. Hun siger selv, at de to er det bedste, der skete for hende, da hun var barn. Og hun har aldrig savnet eller manglet en søster.
Mine to sønner har, trods samme køn, nærmest intet tilfælles. De holder af hinanden, men har aldrig haft samme interesser og legede sjældent sammen som børn. Hver for sig har de til gengæld fællestræk med deres storesøster.
Jeg tør vædde med, din datter bliver en superstolt storesøster til en sød og dejlig lillebror!
Køn er en del af personligheden, men ikke nødvendigvis en stor del af den, og to søstre er ikke lig med fællesskab og samme interesser.
Anmeld
Citér